Zastosowania fizyki w biologii i medycynie, stacjonarne, pierwszego stopnia (S1-FBM) | |
Pierwszego stopnia Stacjonarne, 3-letnie Język: polski | Spis treści: Opis ogólnyProgram studiów
Interdyscyplinarny kierunek studiów łączący fizykę z naukami biologicznymi i medycyną. Pogranicze tych nauk jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się obszarów badań naukowych, a także zastosowań najnowszych technologii. Charakterystyka specjalności
Sylwetka absolwenta Absolwenci specjalności biofizyka molekularna uzyskują umiejętności stosowania metod fizycznych, chemicznych i biologicznych w laboratoriach badawczych, rozwiązywania podstawowych problemów dotyczących funkcjonowania biomolekuł, projektowania nowych molekuł i makromolekuł o pożądanych właściwościach pod kątem zastosowań biotechnologicznych i medycznych. Potrafią także praktycznie wykorzystać swoje umiejętności w laboratoriach o profilu medycznym, analitycznym i diagnostycznym. Absolwent specjalności fizyka medyczna posiada umiejętność łączenia podstawowych metod i idei z różnych obszarów fizyki, chemii i biologii oraz wybranych dziedzin medycyny. Ponadto absolwenci będą przygotowani do zdawania egzaminu na uprawnienia Inspektora Ochrony Radiologicznej. Studia licencjackie przygotują specjalistów ochrony radiologicznej i dozymetrii dla Zakładów Medycyny Nuklearnej i Zakładów Radioterapii, a także dla przemysłu stosującego techniki radiacyjne. Absolwent specjalności neuroinformatyka zna podstawowe techniki doświadczalne, obserwacyjne i numeryczne w eksperymentach fizycznych, chemicznych i biologicznych oraz potrafi opisać i wytłumaczyć ich wyniki z wykorzystaniem języka matematyki; zna podstawy programowania, korzystania z komputerowych baz danych oraz uczenia maszynowego. Znajomość technik pomiarowych, programowania i technik statystycznych analizy danych zapewni im szeroki dostęp do rynku pracy. Absolwenci będą cennymi pracownikami potrafiącymi mierzyć i analizować sygnały stosowane w praktyce klinicznej, wykonywać opracowania statystyczne danych medycznych. Absolwenci specjalności projektowanie molekularne i bioinformatyka uzyskają podstawowe wykształcenie w zakresie stosowania różnorodnych metod projektowania molekularnego i bioinformatyki. Studia przygotują do prowadzenia wspomaganych komputerowo prac o charakterze interdyscyplinarnym, jak również dobrego rozumienia prac eksperymentalnych i umiejętności komunikowania się z eksperymentatorami i specjalistami z innych dziedzin przyrodniczych i medycznych. |
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Efekty kształcenia
Uwaga, istnieje więcej niż jedna wersja tego pola. Kliknij poniżej i wybierz wersję, którą chcesz wyświetlić:
Uniwersytet Warszawski
Dyplom ukończenia studiów I stopnia
Kierunek: Zastosowania Fizyki w Biologii i Medycynie
Specjalność: Biofizyka Molekularna
Czas trwania studiów: 6 semestrów
Liczba uzyskanych punktów ECTS: 180
w tym za zajęcia:
w zakresie nauk podstawowych 98
praktyczne (laboratoria i warsztaty) 67
zajęcia modułowe do wyboru 70,5
Odbyte praktyki: 3
Najważniejsze efekty kształcenia osiągnięte przez studenta podczas studiów w ramach specjalności:
WIEDZA
• posiada podstawową wiedzę ogólną w wybranych obszarach nauk fizycznych, chemicznych i biologicznych; potrafi samodzielnie odtworzyć podstawowe twierdzenia i prawa oraz ich dowody; rozumie podstawowe zjawiska i procesy fizyczne, chemiczne i biologiczne w zakresie specjalności przewidzianej programem studiów; rozumie znaczenie i możliwości wykorzystania, naukowego i praktycznego, interdyscyplinarnego podejścia w naukach ścisłych i przyrodniczych;
• posiada wiedzę w zakresie matematyki wyższej oraz technik informatycznych niezbędną do rozwiązywania problemów fizycznych o średnim poziomie złożoności w wybranym ze względu na specjalność obszarze nauk fizycznych, chemicznych, przyrodniczych i medycznych przewidzianych programem studiów;
• zna podstawowe techniki doświadczalne, obserwacyjne i numeryczne w eksperymentach fizycznych, chemicznych i biologicznych oraz potrafi opisać i wytłumaczyć ich wyniki z wykorzystaniem języka matematyki; zna podstawy programowania oraz korzystania z komputerowych baz danych;
• posiada wiedzę szczegółową z fizyki chemii lub biologii w zakresie wybranej specjalności, obejmującą podstawowe problemy, kategorie pojęciowe i terminologię stosowaną w naukach ścisłych, przyrodniczych i medycznych, rozumie wzajemne powiązanie zjawisk i procesów ujmowanych na gruncie wymienionych nauk oraz wykorzystanie wyników badań w różnych dziedzinach życia społeczno-gospodarczego;
• zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz potrafi korzystać z zasobów informacji patentowych.
UMIEJĘTNOŚCI
• potrafi zastosować poznane twierdzenia, metody i podstawowe narzędzia badawcze w rozwiązywaniu problemów, analizie i planowaniu prostych eksperymentów oraz obserwacji naukowych;
• potrafi wykonywać proste eksperymenty, obserwacje, obliczenia numeryczne i symulacje komputerowe z wykorzystaniem standardowych pakietów oprogramowania oraz krytycznie analizować wyniki pomiarów, obserwacji i obliczeń wraz z oceną dokładności wyników; potrafi programować i analizować komputerowe bazy danych w pracy doświadczalnej i teoretycznej;
• potrafi przedstawić wyniki badań (eksperymentalnych, teoretycznych lub obliczeniowych) w formie pisemnego raportu, w formie ustnego wystąpienia z wykorzystaniem technik komputerowej prezentacji multimedialnej; posiada umiejętności niezbędne do opracowania materiału badawczego w formie pracy licencjackiej oraz podstawowe umiejętności przygotowania danych do plakatu konferencyjnego i publikacji naukowej pod kierunkiem opiekuna naukowego.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
• potrafi współdziałać i pracować w grupach, w tym w interdyscyplinarnych zespołach zrzeszających pracowników różnych dziedzin i dyscyplin badawczych;
• rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; ma świadomość problemów etycznych w kontekście rzetelności badawczej (plagiat czy autoplagiat); ma świadomość rozstrzygającej roli eksperymentu w weryfikacji teorii fizycznych; ma świadomość istnienia metody naukowej w gromadzeniu wiedzy.
PRAKTYKI ZAWODOWE
Praktyki wakacyjne, 4 tygodniowe tj. trwające 20 dni roboczych, odbywają się różnych zewnętrznych, w stosunku do Uniwersytetu Warszawskiego, instytutach naukowych, akademickich lub PAN, po drugim roku studiów i są zaliczane na ocenę. Studenci wybierają z zaproponowanej listy (różnej w kolejnych latach), konkretną grupę badawczą w danej instytucji. Studenci mają także możliwość samodzielnego wyboru miejsca odbycia praktyk, spoza tych z listy. Temat praktyk musi wtedy zostać zaakceptowany przez opiekuna specjalności.
Studenci biorą udział w aktualnie prowadzonych przez grupę badaniach naukowych, poznają różnorodne techniki eksperymentalne stosowane w biofizyce molekularnej, uczą się planowania, wykonywania i opracowywania eksperymentów, uczestniczą w seminariach i roboczych spotkaniach grupy, zwykle otrzymują do wykonania samodzielne zdanie lub zadania badawcze. Po zakończeniu praktyk przedstawiają opiekunowi specjalności raport, który wraz z oceną bezpośredniego opiekuna praktyk, stanowi podstawę do wystawienia końcowej oceny.
Efekty kształcenia osiągnięte przez studenta w trakcie odbywania praktyk zawodowych:
• potrafi współdziałać i pracować w interdyscyplinarnej grupie badawczej, przyjmując w niej różne role;
• potrafi planować, wykonywać i opracowywać wyniki eksperymentów z zakresu biofizyki molekularnej, a także opisać je w formie zrozumiałej dla osób nie będących specjalistami w danej dziedzinie;
• potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania.
Plan studiów:
Oznaczenia wykorzystane w siatkach: | |
wyk - Wykład ćw - Ćwiczenia cww - Ćwiczenia wykładowe kint - Kurs internetowy lab - Laboratorium prac_lic - Pracownia licencjacka praktyka - Praktyka psem - Proseminarium war - Warsztaty | e - Egzamin z - Zaliczenie zo - Zaliczenie na ocenę |
Pierwszy semestr pierwszego roku, fizyka medyczna | ECTS | wyk | ćw | cww | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | war | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szkolenie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy | 0,5 | 4 | z | ||||||||
Podstawy ochrony własności intelektualnej1 | 0,5 | 4 | z | ||||||||
Matematyka I | 14 | 60 | 90 | 30 | e | ||||||
Fizyka I | e | ||||||||||
Technologia informacyjna | e | ||||||||||
Podstawy chemii z elementami biochemii2 | 2 | 30 | e | ||||||||
Razem: | 17 | 94 | 90 | 30 | 4 |
Drugi semestr pierwszego roku, fizyka medyczna | ECTS | wyk | ćw | cww | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | war | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematyka II | 14 | 90 | 90 | e | |||||||
Analiza niepewności pomiarowych i pracownia wstępna | zo | ||||||||||
Fizyka II | e | ||||||||||
Wnioskowanie statystyczne | 4 | 30 | 30 | e | |||||||
Razem: | 18 | 120 | 120 |
Drugi rok, fizyka medyczna | ECTS | wyk | ćw | cww | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | war | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bioetyka dla biologów | 2,5 | 30 | e | ||||||||
Fizyka III | e | ||||||||||
Pracownia technik pomiarowych i podstaw fizyki | zo | ||||||||||
Biologia komórki | 2 | 30 | e | ||||||||
Analiza sygnałów | 4 | 30 | 30 | e | |||||||
Histologia | 2,5 | 15 | 15 | e | |||||||
Termodynamika | 5 | 30 | 30 | e | |||||||
Pracownia fizyczna i elektroniczna | 5 | 15 | 45 | zo | |||||||
Podstawy anatomii i fizjologii człowieka | e | ||||||||||
Fizyka promieniowania jonizującego | 6,5 | 30 | 45 | e | |||||||
Ochrona radiologiczna | 3 | 30 | e | ||||||||
Pracownia promieniotwórczości | 5 | 60 | zo | ||||||||
Razem: | 35,5 | 210 | 120 | 105 |
Trzeci rok, fizyka medyczna | ECTS | wyk | ćw | cww | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | war | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Własność intelektualna i ochrona danych osobowych1 | zo | ||||||||||
Podstawy prezentacji naukowej | 2 | 30 | zo | ||||||||
Obrazowanie medyczne | 5 | 60 | e | ||||||||
Psychologia kontaktów z pacjentem i pierwsza pomoc | 2 | 30 | e | ||||||||
Metody izotopowe i chemia radiofarmaceutyków | 2,5 | 30 | e | ||||||||
Dozymetria | 5 | 45 | 15 | e | |||||||
Pracownia ochrony radiologicznej | 2 | 30 | zo | ||||||||
Programowanie dla fizyków medycznych | 7,5 | 90 | zo | ||||||||
Laboratorium technik obrazowania | 5 | 60 | zo | ||||||||
Warsztaty z metod fizycznych w medycynie | 4 | 60 | zo | ||||||||
Pracownia radiofarmaceutyków | 4 | 60 | zo | ||||||||
Pracownia i praca licencjacka, Fizyka medyczna | 10 | 90 | z | ||||||||
Praktyki zawodowe (dla ZFBM-FM i NI) | 3 | 60 | z | ||||||||
Proseminarium licencjackie (dla ZFBM-FM i NI) | 2,5 | 30 | zo | ||||||||
Razem: | 54,5 | 195 | 195 | 60 | 90 | 60 | 30 | 60 |
1 - lub Elementy prawa lub Elementy prawa
Pierwszy semestr pierwszego roku, neuroinformatyka | ECTS | wyk | ćw | cww | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | war | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szkolenie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy | 0,5 | 4 | z | ||||||||
Podstawy ochrony własności intelektualnej1 | 0,5 | 4 | z | ||||||||
Matematyka I | 14 | 60 | 90 | 30 | e | ||||||
Fizyka I | e | ||||||||||
Technologia informacyjna | e | ||||||||||
Podstawy chemii z elementami biochemii2 | 2 | 30 | e | ||||||||
Razem: | 17 | 94 | 90 | 30 | 4 |
Drugi semestr pierwszego roku, neuroinformatyka | ECTS | wyk | ćw | cww | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | war | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematyka II | 14 | 90 | 90 | e | |||||||
Analiza niepewności pomiarowych i pracownia wstępna | zo | ||||||||||
Fizyka II | e | ||||||||||
Wnioskowanie statystyczne | 4 | 30 | 30 | e | |||||||
Razem: | 18 | 120 | 120 |
Drugi rok, neuroinformatyka | ECTS | wyk | ćw | cww | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | war | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bioetyka dla biologów | 2,5 | 30 | e | ||||||||
Fizyka III | e | ||||||||||
Pracownia technik pomiarowych i podstaw fizyki | zo | ||||||||||
Biologia komórki | 2 | 30 | e | ||||||||
Analiza sygnałów | 4 | 30 | 30 | e | |||||||
Histologia | 2,5 | 15 | 15 | e | |||||||
Termodynamika | 5 | 30 | 30 | e | |||||||
Pracownia fizyczna i elektroniczna | 5 | 15 | 45 | zo | |||||||
Podstawy anatomii i fizjologii człowieka | e | ||||||||||
Programowanie dla neuroinformatyków | zo | ||||||||||
Pracownia sygnałów bioelektrycznych | 5 | 60 | zo | ||||||||
Sygnały bioelektryczne | 2 | 15 | e | ||||||||
Razem: | 28 | 165 | 75 | 105 |
Trzeci rok, neuroinformatyka | ECTS | wyk | ćw | cww | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | war | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Własność intelektualna i ochrona danych osobowych1 | zo | ||||||||||
Podstawy prezentacji naukowej | 2 | 30 | zo | ||||||||
Obrazowanie medyczne | 5 | 60 | e | ||||||||
Psychologia kontaktów z pacjentem i pierwsza pomoc | 2 | 30 | e | ||||||||
Wstęp do technologii baz danych | 3,5 | 15 | 45 | zo | |||||||
Pracownia EEG | 9 | 120 | zo | ||||||||
Laboratorium EEG | 9 | 90 | zo | ||||||||
Neurobiologia | 3 | 30 | e | ||||||||
Uczenie maszynowe i sztuczne sieci neuronowe | e | ||||||||||
Praktyki zawodowe (dla ZFBM-FM i NI) | 3 | 60 | z | ||||||||
Pracownia i praca licencjacka, Neuroinformatyka | 10 | 90 | z | ||||||||
Proseminarium licencjackie (dla ZFBM-FM i NI) | 2,5 | 30 | zo | ||||||||
Razem: | 49 | 165 | 45 | 210 | 90 | 60 | 30 |
1 - lub Elementy prawa lub Elementy prawa
Pierwszy semestr pierwszego roku, projektowanie molekularne i bioinformatyka | ECTS | wyk | ćw | cww | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | war | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szkolenie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy | 0,5 | 4 | z | ||||||||
Podstawy ochrony własności intelektualnej1 | 0,5 | 4 | z | ||||||||
Matematyka I | 14 | 60 | 90 | 30 | e | ||||||
Fizyka I | e | ||||||||||
Technologia informacyjna | e | ||||||||||
Podstawy chemii z elementami biochemii2 | 2 | 30 | e | ||||||||
Razem: | 17 | 94 | 90 | 30 | 4 |
Drugi semestr pierwszego roku, projektowanie molekularne i bioinformatyka | ECTS | wyk | ćw | cww | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | war | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematyka II | 14 | 90 | 90 | e | |||||||
Analiza niepewności pomiarowych i pracownia wstępna | zo | ||||||||||
Fizyka II | e | ||||||||||
Wnioskowanie statystyczne | 4 | 30 | 30 | e | |||||||
Razem: | 18 | 120 | 120 |
Drugi rok, projektowanie molekularne i bioinformatyka | ECTS | wyk | ćw | cww | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | war | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biologia molekularna z genetyką cz. I | 2 | 30 | e | ||||||||
Wstęp do mechaniki kwantowej układów molekularnych | 5,5 | 45 | 45 | e | |||||||
Fizyka cząsteczek i makrocząsteczek biologicznych w roztworach wodnych | 4 | 30 | 30 | e | |||||||
Biochemia | 3 | 45 | e | ||||||||
Wstęp do programowania (dla PM) | 3,5 | 30 | 30 | e | |||||||
Biologia molekularna z genetyką cz. II | 2 | 30 | e | ||||||||
Pracownia wykorzystania zasobów internetowych | 1,5 | 30 | zo | ||||||||
Struktura i funkcje makrocząsteczek biologicznych | 5 | 30 | 30 | e | |||||||
Bioetyka dla biologów | 2,5 | 30 | e | ||||||||
Matematyka konkretna | 3 | 30 | 30 | e | |||||||
Języki programowania wysokiego poziomu | 5 | 30 | 30 | e | |||||||
Techniki programowania | 5,5 | 30 | 30 | e | |||||||
Praktyki zawodowe (dla ZFBM-PM) | 3 | 70 | zo | ||||||||
Modelowanie molekularne i obliczeniowa biologia strukturalna cz. I | e | ||||||||||
Razem: | 45,5 | 360 | 225 | 30 | 70 |
Trzeci rok, projektowanie molekularne i bioinformatyka | ECTS | wyk | ćw | cww | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | war | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elementy prawa1 | zo | ||||||||||
Podstawy prezentacji naukowej | 2 | 30 | zo | ||||||||
Anatomia, fizjologia i regulacja metabolizmu człowieka | 2,5 | 30 | e | ||||||||
Bazy danych i usługi sieciowe | 5 | 30 | 30 | e | |||||||
Modelowanie molekularne i obliczeniowa biologia strukturalna cz. I | e | ||||||||||
Programowanie i projektowanie obiektowe | 5,5 | 30 | 30 | e | |||||||
Wstęp do bioinformatyki część I | 5 | 30 | 60 | e | |||||||
Proseminarium licencjackie Projektowania Molekularnego | 2 | 30 | zo | ||||||||
Wstęp do bioinformatyki część II | 6 | 15 | 45 | e | |||||||
Modelowanie molekularne i obliczeniowa biologia strukturalna cz. II | 8 | 30 | 60 | e | |||||||
Pracownia i praca licencjacka, Projektowanie Molekularne | 10 | 90 | z | ||||||||
Pracownia technik obliczeniowych S | 3 | 30 | zo | ||||||||
Razem: | 49 | 195 | 255 | 90 | 30 |
Pierwszy semestr pierwszego roku, biofizyka molekularna | ECTS | wyk | ćw | cww | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | war | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szkolenie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy | 0,5 | 4 | z | ||||||||
Podstawy ochrony własności intelektualnej1 | 0,5 | 4 | z | ||||||||
Technologia informacyjna | e | ||||||||||
Chemia ogólna2 | 1 | 24 | e | ||||||||
Wstęp do biologii3 | e | ||||||||||
Pracownia technologii informacyjnej4 | zo | ||||||||||
Fizyka z matematyką I, ćwiczenia5 | zo | ||||||||||
Fizyka z matematyką I, wykład6 | e | ||||||||||
Razem: | 2 | 28 | 4 |
1 - lub Podstawy ochrony własności intelektualnej lub Podstawy ochrony własności intelektualnej lub Podstawy ochrony własności intelektualnej
2 - lub Chemia ogólna
3 - lub Podstawy biologii komórki i organizmu człowieka
4 - lub Wspomaganie komputerowe pracowni chemicznej z elementami programowania - laboratorium lub Wspomaganie komputerowe pracowni chemicznej - laboratorium
5 - lub Fizyka A - ćwiczenia lub Matematyka A - ćwiczenia
6 - lub Fizyka A lub Matematyka A
Drugi semestr pierwszego roku, biofizyka molekularna | ECTS | wyk | ćw | cww | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | war | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fizyka z matematyką II, ćwiczenia | zo | ||||||||||
Fizyka z matematyką II, wykład | e | ||||||||||
Chemia organiczna | e | ||||||||||
Chemia bioorganiczna | e | ||||||||||
Analiza niepewności pomiarowych w eksperymentach fizycznych | zo | ||||||||||
Fizyka w doświadczeniach | e | ||||||||||
Praktikum z chemii ogólnej | 1 | 15 | zo | ||||||||
Razem: | 1 | 15 |
Drugi rok, biofizyka molekularna | ECTS | wyk | ćw | cww | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | war | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biologia molekularna z genetyką cz. I | 2 | 30 | e | ||||||||
Wstęp do mechaniki kwantowej układów molekularnych | 5,5 | 45 | 45 | e | |||||||
Fizyka cząsteczek i makrocząsteczek biologicznych w roztworach wodnych | 4 | 30 | 30 | e | |||||||
Pracownia chemii | 5 | 75 | zo | ||||||||
Chemia fizyczna | 3 | 30 | 15 | e | |||||||
Biochemia | 3 | 45 | e | ||||||||
Praktikum z mikrobiologii ogólnej i genetyki bakterii | 1 | 15 | zo | ||||||||
Spektroskopia molekularna | e | ||||||||||
Biologia molekularna z genetyką cz. II | 2 | 30 | e | ||||||||
Pracownia biologii molekularnej | 6 | 90 | zo | ||||||||
Biologia komórki B | e | ||||||||||
Pracownia wykorzystania zasobów internetowych | 1,5 | 30 | zo | ||||||||
Metody biofizyki molekularnej | 7 | 60 | 30 | e | |||||||
Struktura i funkcje makrocząsteczek biologicznych | 5 | 30 | 30 | e | |||||||
Bioetyka dla biologów | 2,5 | 30 | e | ||||||||
Praktyki zawodowe (dla ZFBM-BM) | 3 | 70 | z | ||||||||
Razem: | 50,5 | 330 | 150 | 210 | 70 |
Trzeci rok, biofizyka molekularna | ECTS | wyk | ćw | cww | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | war | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elementy prawa1 | zo | ||||||||||
Podstawy prezentacji naukowej | 2 | 30 | zo | ||||||||
Pracownia podstaw biofizyki | 8 | 90 | zo | ||||||||
Modelowanie molekularne i obliczeniowa biologia strukturalna, biofizyka | 4,5 | 30 | 30 | e | |||||||
Praktyka programowania | 2,5 | 30 | zo | ||||||||
Anatomia, fizjologia i regulacja metabolizmu człowieka | 2,5 | 30 | e | ||||||||
Chemia medyczna i podstawy projektowania leków | 3,5 | 30 | 15 | e | |||||||
Pracownia fizyczna i elektroniczna S | 2,5 | 30 | zo | ||||||||
Proseminarium licencjackie Biofizyki Molekularnej | 2 | 30 | zo | ||||||||
Metody fizyczne w biologii i medycynie | 2,5 | 30 | e | ||||||||
Pracownia biofizyki dla zaawansowanych | 12 | 150 | zo | ||||||||
Pracownia i praca licencjacka, Biofizyka molekularna | 10 | 90 | z | ||||||||
Razem: | 52 | 150 | 75 | 270 | 90 | 30 |