Education (S1-PED)(in Polish: Pedagogika, stacjonarne, pierwszego stopnia) | |
first cycle programme full-time, 3-year studies Language: Polish | Jump to: Opis ogólnyDziedzina: nauki społeczne Dyscyplina: Pedagogika Język wykładowy: język polski Tytuł zawodowy, który uzyskasz po skończeniu studiów: licencjat Gdzie i kiedy będziesz mieć zajęcia Miejsce: Zajęcia odbywają się na Wydziale Pedagogicznym, przy ulicy Mokotowskiej 16/20 Czas: zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-19.00 Na Wydziale Pedagogicznym UW zdobędziesz wiedzę o:
Czy na kierunku studiów są różne specjalności i specjalizacje Tak, kierunek Pedagogika na studiach licencjackich oferuje dwie specjalności – jedną związaną z pracą z dziećmi, młodzieżą i rodzinami, a drugą z dorosłymi. Program studiów ma budowę modułową. Dzięki takiemu łatwiej jest łączyć różne dziedziny wiedzy i podnosić jakość nauczania. Ułatwia to też dopasowanie programu do zainteresowań studentów i wymagań rynku pracy. Preferowaną specjalność wskazujesz przy składaniu dokumentów – wystarczy zaznaczyć ją w deklaracji. Specjalność będzie utworzona, jeśli zgłosi się wystarczająca liczba chętnych. Specjalność Andragogika-Organizacja edukacji dorosłych Absolwent w trakcie studiów zdobywa wiedzę o człowieku, szczególnie dorosłym – jego życiu społecznym oraz rozwoju zawodowym i osobistym. Zna proces uczenia się dorosłych i czynniki, które na niego wpływają. Ma także wiedzę o systemie edukacji dorosłych – formalnej, pozaformalnej i nieformalnej – oraz o tym, jak działają firmy i organizacje, jaka jest ich struktura, kultura pracy i środowisko edukacyjne. Potrafi planować i organizować działania edukacyjne dostosowane do potrzeb dorosłych. Umie także współpracować z różnymi grupami i instytucjami wspierającymi rozwój i uczenie się przez całe życie. Jako specjalista ds. edukacji dorosłych, absolwent może pracować w działach szkoleń w firmach, w firmach szkoleniowych, redakcjach portali edukacyjnych, agencjach zatrudnienia, działach HR, marketingu i reklamy, a także w organizacjach pozarządowych zajmujących się edukacją dorosłych i wspieraniem zatrudnienia. Specjalność Pomoc społeczno-wychowawcza dziecku i rodzinie Na tych studiach zdobędziesz poszerzoną wiedzę o pedagogice, polityce społecznej, prawie, pracy socjalnej i poradnictwie. Nauczysz się, jak pomagać dzieciom, młodzieży i ich rodzinom. Dowiesz się, jak przeciwdziałać przemocy, wspierać dzieci krzywdzone, pomagać osobom uzależnionym i działać na rzecz osób z trudnych środowisk. Po studiach będziesz umieć rozpoznać problemy innych i dobrać skuteczne formy pomocy. Nauczysz się planować i prowadzić działania wychowawcze i wspierające, we współpracy z różnymi instytucjami i podmiotami. Absolwent może pracować jako pedagog, wychowawca, asystent rodziny, pedagog uliczny, animator czy osoba tworząca projekty społeczne. Czego będziesz się uczyć na studiach Nauczysz się u nas jak:
Czy podczas studiów będziesz realizować praktyki TAK, minimum 150 godzin praktyk pedagogicznych w instytucjach odpowiadających charakterowi danej specjalności. Na specjalności Andragogika-organizacja edukacji dorosłych są to np.: centra szkoleniowe, działy HR w firmach komercyjnych i w sektorze pozarządowym, placówki kształcenia dorosłych. Na sepcjalności pomoc społeczno-wychowawcza dziecku i rodzinie są to: domy dziecka, OPS-y, WCPR, placówki wsparcia dziennego, instytucje związane z takimi zawodami jak: pracownik socjalny, asystent rodziny, koordynator pieczy rodzinnej, pedagog w placówce opiekuńczo-wychowawczych, opiekun usamodzielnienia, pedagog w interwencyjnym ośrodku preadopcyjnym Czy podczas studiów istnieje możliwość realizacji jednego/kilku semestrów na innej uczelni TAK; oferujemy program MOST oraz Erasmus Gdzie znajdziesz więcej informacji o programie studiów |
ECTS Coordinators:
Qualification awarded:
Access to further studies:
Learning outcomes
We have more than one version of this field. Click below and select the version you want to see:
1. Learning outcomes for the programme:
The graduate:
• knows and understands the history of pedagogy as a scientific discipline, its key paradigms and core terminology;
• knows and understands the interdisciplinary nature of pedagogy, its applied character, the division into sub-disciplines and its relationship with other disciplines of science: philosophy, psychology, sociology and medicine;
• knows and understands the logic of research procedures in pedagogy, methods of research specific to pedagogy as well as those borrowed from other disciplines of social sciences and humanities, the principles of presentation and critical analysis of research findings;
• knows and understands the patterns of biological and psychological development of the human being and the methods of supporting this development;
• knows and understands the history, structure, functions and principles of care and education institutions as well as the methods of their design, reform and evaluation;
• is able to conceptualise pedagogical problems using known theories within the social sciences and humanities;
• can critically use a variety of sources of pedagogical knowledge, present various perspectives and compare them critically;
• can design and conduct a simple applied research study ( diagnosis, evaluation or action research) and communicatively present its results using information and communication techniques.
Competences:
Specialisation: Social and cultural animation
Students of social and cultural animation undertake their practice at institutions engaged in education and animation activities in the local community, as well as at other institutions, associations, foundations operating in the field of animation, education and culture. During practice, students shape their educational competence by:
1) getting acquainted with the specificity of the institution where the practice is taking place, including: getting to know the tasks carried out (e.g. the educational ones), the functioning of the institution, the process of fundraising, the organization of work of the participants and the employees of the institution, as well as the records kept;
2) observation of the actions taken by the tutor and other employees of the institution, the course of activity taken by the institution, the methods and forms of work, and processes of interpersonal and social communication;
3) participation in current activities of the institution, with particular emphasis on actions related to the organization of work, planning and carrying out of the activities, preparation of resources and materials;
4) analysis and interpretation of observed or experienced situations and events, with particular emphasis on keeping record of the course of practice, discussing the experience gained with other students, consultations with the tutor and the implementation of assigned tasks (e.g. making a diagnosis of the institution).
Course structure diagram:
Abbreviations used in tables: | |
lect - Lecture cl - Classes egz - Examination kon - Seminar kint - E-learning course lab - Lab pr_ped - Teaching placement sem - Seminar war - Workshops | c - Pass/fail e - Examination g - Grading |