Zastosowania fizyki w biologii i medycynie, stacjonarne, pierwszego stopnia (S1-FBM) | |
Pierwszego stopnia Stacjonarne, 3-letnie Język: polski | Spis treści: Opis ogólnyProgram studiów
Interdyscyplinarny kierunek studiów łączący fizykę z naukami biologicznymi i medycyną. Pogranicze tych nauk jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się obszarów badań naukowych, a także zastosowań najnowszych technologii. Charakterystyka specjalności
Sylwetka absolwenta Absolwenci specjalności biofizyka molekularna uzyskują umiejętności stosowania metod fizycznych, chemicznych i biologicznych w laboratoriach badawczych, rozwiązywania podstawowych problemów dotyczących funkcjonowania biomolekuł, projektowania nowych molekuł i makromolekuł o pożądanych właściwościach pod kątem zastosowań biotechnologicznych i medycznych. Potrafią także praktycznie wykorzystać swoje umiejętności w laboratoriach o profilu medycznym, analitycznym i diagnostycznym. Absolwent specjalności fizyka medyczna posiada umiejętność łączenia podstawowych metod i idei z różnych obszarów fizyki, chemii i biologii oraz wybranych dziedzin medycyny. Ponadto absolwenci będą przygotowani do zdawania egzaminu na uprawnienia Inspektora Ochrony Radiologicznej. Studia licencjackie przygotują specjalistów ochrony radiologicznej i dozymetrii dla Zakładów Medycyny Nuklearnej i Zakładów Radioterapii, a także dla przemysłu stosującego techniki radiacyjne. Absolwent specjalności neuroinformatyka zna podstawowe techniki doświadczalne, obserwacyjne i numeryczne w eksperymentach fizycznych, chemicznych i biologicznych oraz potrafi opisać i wytłumaczyć ich wyniki z wykorzystaniem języka matematyki; zna podstawy programowania, korzystania z komputerowych baz danych oraz uczenia maszynowego. Znajomość technik pomiarowych, programowania i technik statystycznych analizy danych zapewni im szeroki dostęp do rynku pracy. Absolwenci będą cennymi pracownikami potrafiącymi mierzyć i analizować sygnały stosowane w praktyce klinicznej, wykonywać opracowania statystyczne danych medycznych. Absolwenci specjalności projektowanie molekularne i bioinformatyka uzyskają podstawowe wykształcenie w zakresie stosowania różnorodnych metod projektowania molekularnego i bioinformatyki. Studia przygotują do prowadzenia wspomaganych komputerowo prac o charakterze interdyscyplinarnym, jak również dobrego rozumienia prac eksperymentalnych i umiejętności komunikowania się z eksperymentatorami i specjalistami z innych dziedzin przyrodniczych i medycznych. |
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Efekty kształcenia
Uwaga, istnieje więcej niż jedna wersja tego pola. Kliknij poniżej i wybierz wersję, którą chcesz wyświetlić:
Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów uczenia się określonych w uchwale nr 414 Senatu Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 8 maja 2019 r. w sprawie programów studiów na Uniwersytecie Warszawskim (Monitor UW z 2019 r. poz. 128 z późn. zm.). Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych:
Wiedza: absolwent zna i rozumie
• zna i rozumie podstawowe zjawiska i procesy fizyczne mające zastosowanie w biologii i medycynie
• zna i rozumie podstawowe zjawiska i procesy chemiczne mające zastosowanie w biologii i medycynie
• zna i rozumie podstawowe zjawiska i procesy biologiczne w kontekście zastosowania fizyki w biologii i medycynie
• zna i rozumie matematykę wyższą oraz techniki informatyczne niezbędne do rozwiązywania problemów fizycznych o średnim poziomie złożoności
• zna i rozumie budowę i funkcje organizmów żywych w zakresie niezbędnym do odpowiedniego zastosowania wiedzy fizycznej w wybranych działach nauk biologicznych, nauk medycznych i nauk o zdrowiu.
• zna i rozumie fizykochemiczne podstawy wybranych aspektów nauk o zdrowiu wraz z odpowiednią terminologią.
• zna i rozumie fizykochemiczne podstawy wybranych aspektów nauk medycznych wraz z odpowiednią terminologią.
• zna i rozumie podstawowe techniki doświadczalne, obserwacyjne i numeryczne stosowane do badania zjawisk i procesów fizycznych, w szczególności w związku z funkcjonowaniem, projektowaniem i badaniem biomolekuł
• zna i rozumie podstawowe techniki doświadczalne, obserwacyjne i numeryczne stosowane do badania zjawisk i procesów chemicznych, w szczególności w związku z funkcjonowaniem, projektowaniem i badaniem biomolekuł
• zna i rozumie podstawowe techniki doświadczalne, obserwacyjne i numeryczne stosowane do badania zjawisk i procesów biologicznych
• zna i rozumie zasady działania układów pomiarowych i aparatury badawczej właściwej dla nauk fizycznych stosowanej w różnych obszarach fizyki, chemii i biologii
• zna i rozumie podstawy analizy danych w kontekście badania biomolekuł metodami fizycznymi
• zna i rozumie wzajemne powiązanie zjawisk i procesów ujmowanych na gruncie nauk ścisłych i przyrodniczych, nauk medycznych oraz nauk o zdrowiu, a także możliwości wykorzystania wyników badań z tych dziedzin w różnych obszarach życia społeczno-gospodarczego
• zna i rozumie podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w stopniu pozwalającym na pracę w obszarze biofizyki molekularnej
• zna i rozumie podstawowe uwarunkowania prawne i etyczne związane z działalnością naukową i dydaktyczną
• zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz potrafi korzystać z zasobów informacji patentowych
• zna i rozumie ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z nauk ścisłych i przyrodniczych, nauk medycznych oraz nauk o zdrowiu
Umiejętności: absolwent
• potrafi zastosować poznane twierdzenia, metody i podstawowe narzędzia badawcze w rozwiązywaniu problemów, analizie i planowaniu prostych eksperymentów oraz obserwacji naukowych, w szczególności związanych z funkcjonowaniem, projektowaniem i badaniem biomolekuł
• potrafi analizować typowe problemy w naukach fizycznych pod względem ilościowym i jakościowym uogólniać wyniki tych analiz
• potrafi analizować typowe problemy w naukach chemicznych pod względem ilościowym i jakościowym uogólniać wyniki tych analiz
• potrafi wykonywać proste eksperymenty fizyczne, obserwacje, obliczenia numeryczne i symulacje komputerowe z wykorzystaniem standardowych pakietów oprogramowania oraz krytycznie analizować wyniki pomiarów, obserwacji i obliczeń wraz z oceną dokładności wyników
• potrafi twórczo zastosować poznane metody informatyczne i statystyczne analizy danych związane z badaniem biomolekuł, również w innych kontekstach
• potrafi znajdować niezbędne informacje w literaturze fachowej, zarówno z baz danych jak i innych źródeł; potrafi odtworzyć tok rozumowania lub przebieg eksperymentu opisanego w literaturze, potrafi poszerzać na tej podstawie wiedzę w zakresie uprawianej przez siebie dyscypliny
• potrafi planować i nadzorować proste eksperymenty fizyczne, obserwacje, obliczenia numeryczne i symulacje komputerowe, działając indywidualnie lub w zespole
• potrafi łączyć podstawowe metody i idee z różnych nauk ścisłych i przyrodniczych oraz z wybranych działów nauk medycznych i nauk o zdrowiu, zauważając, że odległe pozornie zjawiska mogą być opisane przy użyciu podobnego modelu, i dyskutować je ze specjalistami różnych dziedzin
• potrafi wykorzystać wiedzę i metodykę z dziedziny nauk fizycznych do pokrewnych dyscyplin naukowych: nauk chemicznych, nauk biologicznych i wybranych zagadnień z nauk medycznych i nauk o zdrowiu
• potrafi przedstawić wyniki badań (eksperymentalnych, teoretycznych lub obliczeniowych) w formie pisemnego raportu, w formie ustnego wystąpienia z wykorzystaniem technik komputerowej prezentacji multimedialnej, plakatu konferencyjnego i publikacji naukowej pod kierunkiem opiekuna naukowego
• potrafi komunikować się zarówno ze specjalistami, jak i niespecjalistami w zakresie problematyki właściwej dla dziedziny nauk ścisłych i przyrodniczych oraz w zakresie obszarów badawczych leżących na pograniczu nauk fizycznych i pokrewnych dyscyplin naukowych
• potrafi określić kierunki dalszego doskonalenia wiedzy i umiejętności (w tym samokształcenia)
• posługuje się językiem angielskim w stopniu pozwalającym na uzupełnianie wykształcenia w zakresie dyscypliny naukowej właściwej dla studiowanego kierunku, zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
• potrafi wykorzystywać technologie informatyczne i komunikacyjne, w szczególności w celu dostępu do zasobów wiedzy w Internecie
Kompetencje społeczne: absolwent
• jest gotów do uczenia się przez całe życie w warunkach szybkiego wzrostu poziomu wiedzy naukowej, w szczególności związanych z badaniem biomolekuł, i zmieniających się warunkach życia
• jest gotów do współdziałania i pracy w grupach, w tym w interdyscyplinarnych zespołach zrzeszających pracowników różnych dziedzin i dyscyplin badawczych
• jest gotów do odpowiedniego określenia priorytetów służące realizacji określonych zadań i przedsięwzięć o zróżnicowanym charakterze
• jest gotów do troszczenia się o uczciwość intelektualną w działaniach własnych i innych osób; do rozwiązywania problemów etycznych w kontekście rzetelności badawczej i stosowania metody naukowej w gromadzeniu wiedzy
• jest gotów do systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi podstawowymi w wybranej dziedzinie nauk ścisłych i przyrodniczych, w szczególności w zakresie badania biomolekuł, w celu poszerzenia i pogłębienia wiedzy oraz do przeciwdziałania zagrożeniom przy pozyskiwaniu informacji z niezweryfikowanych źródeł
• jest gotów do praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności, w szczególności w zakresie badania biomolekuł, oraz do przyjęcia związanej z tym odpowiedzialności wobec społeczeństwa
• jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Plan studiów:
Oznaczenia wykorzystane w siatkach: | |
wyk - Wykład ćw - Ćwiczenia cww - Ćwiczenia wykładowe kon - Konwersatorium kint - Kurs internetowy lab - Laboratorium prac_lic - Pracownia licencjacka praktyka - Praktyka psem - Proseminarium | e - Egzamin z - Zaliczenie zo - Zaliczenie na ocenę |
Pierwszy semestr pierwszego roku, fizyka medyczna | ECTS | wyk | ćw | cww | kon | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szkolenie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy | 0,5 | 4 | z | ||||||||
Podstawy ochrony własności intelektualnej1 | 0,5 | 4 | z | ||||||||
Matematyka I | 14 | 60 | 90 | 30 | e | ||||||
Fizyka I | e | ||||||||||
Technologia informacyjna | e | ||||||||||
Podstawy chemii z elementami biochemii2 | 2 | 30 | e | ||||||||
Razem: | 17 | 94 | 90 | 30 | 4 |
Drugi semestr pierwszego roku, fizyka medyczna | ECTS | wyk | ćw | cww | kon | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematyka II | 14 | 90 | 90 | e | |||||||
Analiza niepewności pomiarowych i pracownia wstępna | zo | ||||||||||
Fizyka II | e | ||||||||||
Wnioskowanie statystyczne | 4 | 30 | 30 | e | |||||||
Razem: | 18 | 120 | 120 |
Drugi rok, fizyka medyczna | ECTS | wyk | ćw | cww | kon | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bioetyka dla biologów | e | ||||||||||
Fizyka III | e | ||||||||||
Pracownia technik pomiarowych i podstaw fizyki | zo | ||||||||||
Biologia komórki | 2 | 30 | e | ||||||||
Analiza sygnałów | 4 | 30 | 30 | e | |||||||
Histologia | 2,5 | 15 | 15 | e | |||||||
Termodynamika | 5 | 30 | 30 | e | |||||||
Pracownia fizyczna i elektroniczna | 5 | 15 | 45 | zo | |||||||
Podstawy anatomii i fizjologii człowieka | e | ||||||||||
Fizyka promieniowania jonizującego | 6,5 | 30 | 45 | e | |||||||
Ochrona radiologiczna | 2 | 30 | e | ||||||||
Pracownia promieniotwórczości | 5 | 60 | zo | ||||||||
Razem: | 32 | 180 | 120 | 105 |
Trzeci rok, fizyka medyczna | ECTS | wyk | ćw | cww | kon | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Własność intelektualna i ochrona danych osobowych1 | zo | ||||||||||
Podstawy prezentacji naukowej | 2 | 30 | zo | ||||||||
Obrazowanie medyczne | 5 | 60 | e | ||||||||
Psychologia kontaktów z pacjentem i pierwsza pomoc | e | ||||||||||
Metody izotopowe i chemia radiofarmaceutyków | 2,5 | 30 | e | ||||||||
Dozymetria | 5 | 45 | 15 | e | |||||||
Pracownia ochrony radiologicznej | 2 | 30 | zo | ||||||||
Programowanie dla fizyków medycznych | zo | ||||||||||
Laboratorium technik obrazowania | 4 | 60 | zo | ||||||||
Warsztaty z metod fizycznych w medycynie | 4 | 60 | zo | ||||||||
Pracownia radiofarmaceutyków | 4 | 60 | zo | ||||||||
Pracownia i praca licencjacka, fizyka medyczna | 10 | 90 | z | ||||||||
Praktyki zawodowe (dla ZFBM-FM i NI) | 3 | 60 | z | ||||||||
Proseminarium licencjackie (dla ZFBM-FM i NI) | 2 | 30 | zo | ||||||||
Razem: | 43,5 | 165 | 165 | 60 | 90 | 60 | 30 |
1 - lub Elementy prawa lub Elementy prawa
Pierwszy semestr pierwszego roku, neuroinformatyka | ECTS | wyk | ćw | cww | kon | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szkolenie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy | 0,5 | 4 | z | ||||||||
Podstawy ochrony własności intelektualnej1 | 0,5 | 4 | z | ||||||||
Matematyka I | 14 | 60 | 90 | 30 | e | ||||||
Fizyka I | e | ||||||||||
Technologia informacyjna | e | ||||||||||
Podstawy chemii z elementami biochemii2 | 2 | 30 | e | ||||||||
Razem: | 17 | 94 | 90 | 30 | 4 |
Drugi semestr pierwszego roku, neuroinformatyka | ECTS | wyk | ćw | cww | kon | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematyka II | 14 | 90 | 90 | e | |||||||
Analiza niepewności pomiarowych i pracownia wstępna | zo | ||||||||||
Fizyka II | e | ||||||||||
Wnioskowanie statystyczne | 4 | 30 | 30 | e | |||||||
Razem: | 18 | 120 | 120 |
Drugi rok, neuroinformatyka | ECTS | wyk | ćw | cww | kon | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bioetyka dla biologów | e | ||||||||||
Fizyka III | e | ||||||||||
Pracownia technik pomiarowych i podstaw fizyki | zo | ||||||||||
Biologia komórki | 2 | 30 | e | ||||||||
Analiza sygnałów | 4 | 30 | 30 | e | |||||||
Histologia | 2,5 | 15 | 15 | e | |||||||
Termodynamika | 5 | 30 | 30 | e | |||||||
Pracownia fizyczna i elektroniczna | 5 | 15 | 45 | zo | |||||||
Podstawy anatomii i fizjologii człowieka | e | ||||||||||
Programowanie dla neuroinformatyków | zo | ||||||||||
Pracownia sygnałów bioelektrycznych | 5 | 60 | zo | ||||||||
Sygnały bioelektryczne | 2 | 15 | e | ||||||||
Razem: | 25,5 | 135 | 75 | 105 |
Trzeci rok, neuroinformatyka | ECTS | wyk | ćw | cww | kon | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Własność intelektualna i ochrona danych osobowych1 | zo | ||||||||||
Podstawy prezentacji naukowej | 2 | 30 | zo | ||||||||
Obrazowanie medyczne | 5 | 60 | e | ||||||||
Psychologia kontaktów z pacjentem i pierwsza pomoc | e | ||||||||||
Wstęp do technologii baz danych | zo | ||||||||||
Pracownia EEG | 9 | 120 | zo | ||||||||
Laboratorium EEG | 8 | 90 | zo | ||||||||
Neurobiologia | 3 | 30 | e | ||||||||
Uczenie maszynowe i sztuczne sieci neuronowe | e | ||||||||||
Praktyki zawodowe (dla ZFBM-FM i NI) | 3 | 60 | z | ||||||||
Pracownia i praca licencjacka, Neuroinformatyka | 10 | 90 | z | ||||||||
Proseminarium licencjackie (dla ZFBM-FM i NI) | 2 | 30 | zo | ||||||||
Razem: | 42 | 120 | 210 | 90 | 60 | 30 |
1 - lub Elementy prawa lub Elementy prawa
Pierwszy semestr pierwszego roku, projektowanie molekularne i bioinformatyka | ECTS | wyk | ćw | cww | kon | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szkolenie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy | 0,5 | 4 | z | ||||||||
Podstawy ochrony własności intelektualnej1 | 0,5 | 4 | z | ||||||||
Matematyka I | 14 | 60 | 90 | 30 | e | ||||||
Fizyka I | e | ||||||||||
Technologia informacyjna | e | ||||||||||
Podstawy chemii z elementami biochemii2 | 2 | 30 | e | ||||||||
Razem: | 17 | 94 | 90 | 30 | 4 |
Drugi semestr pierwszego roku, projektowanie molekularne i bioinformatyka | ECTS | wyk | ćw | cww | kon | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematyka II | 14 | 90 | 90 | e | |||||||
Analiza niepewności pomiarowych i pracownia wstępna | zo | ||||||||||
Fizyka II | e | ||||||||||
Wnioskowanie statystyczne | 4 | 30 | 30 | e | |||||||
Razem: | 18 | 120 | 120 |
Drugi rok, projektowanie molekularne i bioinformatyka | ECTS | wyk | ćw | cww | kon | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biologia molekularna z genetyką cz. I | 2 | 30 | e | ||||||||
Wstęp do mechaniki kwantowej układów molekularnych | 6 | 45 | 45 | e | |||||||
Fizyka cząsteczek i makrocząsteczek biologicznych w roztworach wodnych | 6 | 45 | 45 | e | |||||||
Biochemia | 3 | 30 | 30 | e | |||||||
Wstęp do programowania (dla PM) | e | ||||||||||
Biologia molekularna z genetyką cz. II | e | ||||||||||
Pracownia wykorzystania zasobów internetowych | 2 | 30 | zo | ||||||||
Struktura i funkcje makrocząsteczek biologicznych | 4 | 30 | 30 | e | |||||||
Bioetyka dla biologów | e | ||||||||||
Matematyka konkretna | e | ||||||||||
Języki programowania wysokiego poziomu | 5 | 30 | 30 | e | |||||||
Techniki programowania | e | ||||||||||
Praktyki zawodowe (dla ZFBM-PM) | 3 | 70 | zo | ||||||||
Modelowanie molekularne i obliczeniowa biologia strukturalna cz. I | 6 | 30 | 60 | e | |||||||
Razem: | 37 | 240 | 210 | 30 | 30 | 70 |
Trzeci rok, projektowanie molekularne i bioinformatyka | ECTS | wyk | ćw | cww | kon | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elementy prawa1 | 2,5 | 30 | zo | ||||||||
Podstawy prezentacji naukowej | 2 | 30 | zo | ||||||||
Anatomia, fizjologia i regulacja metabolizmu człowieka | e | ||||||||||
Bazy danych i usługi sieciowe | 5 | 30 | 30 | e | |||||||
Modelowanie molekularne i obliczeniowa biologia strukturalna cz. I | 6 | 30 | 60 | e | |||||||
Programowanie i projektowanie obiektowe | 4 | 30 | 30 | e | |||||||
Wstęp do bioinformatyki część I | 5 | 30 | 60 | e | |||||||
Proseminarium licencjackie projektowania molekularnego | 2 | 30 | zo | ||||||||
Wstęp do bioinformatyki część II | 6 | 15 | 45 | e | |||||||
Modelowanie molekularne i obliczeniowa biologia strukturalna cz. II | e | ||||||||||
Pracownia i praca licencjacka, projektowanie molekularne | 10 | 90 | z | ||||||||
Pracownia technik obliczeniowych S | zo | ||||||||||
Razem: | 42,5 | 195 | 225 | 90 | 30 |
Pierwszy semestr pierwszego roku, biofizyka molekularna | ECTS | wyk | ćw | cww | kon | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szkolenie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy | 0,5 | 4 | z | ||||||||
Podstawy ochrony własności intelektualnej1 | 0,5 | 4 | z | ||||||||
Technologia informacyjna | e | ||||||||||
Chemia ogólna2 | 1 | 24 | e | ||||||||
Wstęp do biologii3 | e | ||||||||||
Pracownia technologii informacyjnej4 | zo | ||||||||||
Fizyka z matematyką I, ćwiczenia5 | zo | ||||||||||
Fizyka z matematyką I, wykład6 | e | ||||||||||
Razem: | 2 | 28 | 4 |
1 - lub Podstawy ochrony własności intelektualnej lub Podstawy ochrony własności intelektualnej lub Podstawy ochrony własności intelektualnej
2 - lub Chemia ogólna
3 - lub Podstawy biologii komórki i organizmu człowieka
4 - lub Wspomaganie komputerowe pracowni chemicznej z elementami programowania - laboratorium lub Wspomaganie komputerowe pracowni chemicznej - laboratorium
5 - lub Fizyka A - ćwiczenia lub Matematyka A - ćwiczenia
6 - lub Fizyka A lub Matematyka A
Drugi semestr pierwszego roku, biofizyka molekularna | ECTS | wyk | ćw | cww | kon | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fizyka z matematyką II, ćwiczenia | zo | ||||||||||
Fizyka z matematyką II, wykład | e | ||||||||||
Chemia organiczna | e | ||||||||||
Chemia bioorganiczna | e | ||||||||||
Analiza niepewności pomiarowych w eksperymentach fizycznych | zo | ||||||||||
Fizyka w doświadczeniach | e | ||||||||||
Praktikum z chemii ogólnej | 1 | 15 | zo | ||||||||
Razem: | 1 | 15 |
Drugi rok, biofizyka molekularna | ECTS | wyk | ćw | cww | kon | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biologia molekularna z genetyką cz. I | 2 | 30 | e | ||||||||
Wstęp do mechaniki kwantowej układów molekularnych | 6 | 45 | 45 | e | |||||||
Fizyka cząsteczek i makrocząsteczek biologicznych w roztworach wodnych | 6 | 45 | 45 | e | |||||||
Pracownia chemii | 4 | 60 | zo | ||||||||
Chemia fizyczna | e | ||||||||||
Biochemia | 3 | 30 | 30 | e | |||||||
Praktikum z mikrobiologii ogólnej i genetyki bakterii | zo | ||||||||||
Spektroskopia molekularna | e | ||||||||||
Biologia molekularna z genetyką cz. II | e | ||||||||||
Pracownia biologii molekularnej | 6 | 90 | zo | ||||||||
Biologia komórki B | e | ||||||||||
Pracownia wykorzystania zasobów internetowych | 2 | 30 | zo | ||||||||
Metody biofizyki molekularnej | 8 | 60 | 60 | e | |||||||
Struktura i funkcje makrocząsteczek biologicznych | 4 | 30 | 30 | e | |||||||
Bioetyka dla biologów | e | ||||||||||
Praktyki zawodowe (dla ZFBM-BM) | 3 | 70 | z | ||||||||
Razem: | 44 | 240 | 180 | 30 | 180 | 70 |
Trzeci rok, biofizyka molekularna | ECTS | wyk | ćw | cww | kon | kint | lab | prac_lic | praktyka | psem | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elementy prawa1 | 2,5 | 30 | zo | ||||||||
Podstawy prezentacji naukowej | 2 | 30 | zo | ||||||||
Pracownia podstaw biofizyki | 6 | 90 | zo | ||||||||
Modelowanie molekularne i obliczeniowa biologia strukturalna, biofizyka | 4 | 30 | 30 | e | |||||||
Praktyka programowania | 2 | 30 | zo | ||||||||
Anatomia, fizjologia i regulacja metabolizmu człowieka | e | ||||||||||
Chemia medyczna i podstawy projektowania leków | e | ||||||||||
Pracownia fizyczna i elektroniczna S | zo | ||||||||||
Proseminarium licencjackie biofizyki molekularnej | 2 | 30 | zo | ||||||||
Metody fizyczne w biologii i medycynie | e | ||||||||||
Pracownia biofizyki dla zaawansowanych | 10 | 150 | zo | ||||||||
Pracownia i praca licencjacka, biofizyka molekularna | 10 | 90 | z | ||||||||
Razem: | 38,5 | 90 | 60 | 240 | 90 | 30 |