Fonetyka języka portugalskiego w wariancie brazylijskim II 3305-FPB-21
Transkrypcja fonetyczna;
Podsystem samogłoskowy, spółgłoskowy, sylabiczny;
Akcentuacja. Akcent graficzny (akcenty i znaki);
Proparoksyton, paroksyton, oksyton;
Pozostałe zasady akcentowania;
Warianty graficzne i warianty fonetyczne;
Dywiz;
Ortoepia i prozodia;
Warianty regionalne brazylijskiego portugalskiego;
Socjolekty. Język portugalski standardowy vs portugalski potoczny.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Wymagania (lista przedmiotów)
Praktyczna nauka języka portugalskiego w wariancie brazylijskim I
Praktyczna nauka języka portugalskiego w wariancie brazylijskim II
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
- podstawową terminologię językoznawstwa, jej źródła, oraz zastosowania na poziomie zaawansowanym w brazylijskim portugalskim
- zasady dotyczące wiedzy językowej niezbędnej w profesjonalnej analizie i interpretacji różnych rejestrów i stylów funkcjonalnych języka portugalskiego w wariancie brazylijskim na poziomie zaawansowanym
- wyznaczniki niezbędne w profesjonalnej analizie procesów językowych, kulturowych i historycznych związanych z Brazylią
Umiejętności: absolwent potrafi
- z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów - wyszukiwać, analizować, oceniać,
selekcjonować i użytkować informacje
- stosować podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników w językoznawstwie
- posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla językoznawstwa
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
- uczenia się przez całe życie
- podnoszenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, ciągłego rozwoju osobistego, samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności w zakresie brazylijskiego portugalskiego
Kryteria oceniania
– Obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności nieusprawiedliwione; nieobecności usprawiedliwione nie mogą przekroczyć 30% wszystkich zajęć w semestrze);
– Aktywność na zajęciach;
– Egzamin pisemny.
Praktyki zawodowe
-
Literatura
CASTILHO, A. T. de. Nova Gramática do português brasileiro. São Paulo: Contexto, 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: