MD/KP-School Counseling 2300-NU-MD/KP-MOD
In the main part of the course students will be teaching other group members on the chosen educational topic in simulated environments.
Basic topics (distance education):
• characteristics of the profession, working conditions, required qualifications, documentation teacher education institution;
• learning difficulties – an efficiency aspect (memory, processing and selection of information, directing the attention, planning and monitoring of the learning process);
• learning difficulties – a motivation and the personal aspect (motivation in learning, stress and the failure of education, learning strategies);
• learning difficulties – a organization aspect (set goals, plan and control the learning process).
Assessment criteria
teaching other group members on the chosen educational topic, essay, tasks of the platform, presence control.
Bibliography
E. Czerniawska, M. Ledzińska, Jak się uczyć?, Wydawnictwo Park Sp. z o.o., Bielsko-Biała 2007.
• Dudak, K. Klimkowska i A. Różański (red. nauk.), Przygotowanie zawodowe młodych pedagogów, Impuls 2012
• G. Gajewska, A. Doliński, Teoretyczno-metodyczne aspekty warsztatu pedagoga. Scenariusze zajęć wychowawczych, T1-T12, Gaja, 2007-2011
• K. Kruszewski, Sztuka nauczania - czynności nauczyciela - tom 1, PWN 2004
• M. Ledzińska, E. Czerniawska, Psychologia nauczania - ujęcie poznawcze, PWN, Warszawa 2011
• E. M. Minczakiewicz, Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki, Impuls 2009
• E. Nęcka, J. Orzechowski, B.Szymura, Psychologia Poznawcza, PWN i Wydawnictwo SWPS, 2006
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Additional information
Information on level of this course, year of study and semester when the course unit is delivered, types and amount of class hours - can be found in course structure diagrams of apropriate study programmes. This course is related to the following study programmes:
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: