- Inter-faculty Studies in Bioinformatics and Systems Biology
- Bachelor's degree, first cycle programme, Computer Science
- Bachelor's degree, first cycle programme, Mathematics
- Master's degree, second cycle programme, Bioinformatics and Systems Biology
- Master's degree, second cycle programme, Computer Science
- Master's degree, second cycle programme, Mathematics
10-minute plays on stage, or break out of everyday life 4024-TWDAN-OG
Kurs dedykowany osobom, które poszukują nowych, niecodziennych sposobów rozwijania kreatywnego stosunku do otaczającej rzeczywistości. Miejscem, w którym zawsze było to możliwe dzięki spotkaniu z drugim człowiekiem był teatr. Dla nas taką przestrzenią będą gościnne progi Teatru i. S. I. Witkiewicza w Zakopanem, albowiem część tego kursu będzie realizowany w tymże Teatrze, pod opieką merytoryczną tworzących go artystów.
Tworzenie spektaklu teatralnego jest działaniem opartym na współpracy, jego istotą jest dzielenie się własną wrażliwością, przemyśleniami, przy równoczesnej otwartości na odmienne od naszych sposoby widzenia świata. Wspólnie będziemy ich poszukiwać w sztuce. W czasie warsztatów będziemy też rozwijać szereg umiejętności niezbędnych w codziennym życiu, takich jak umiejętność pracy w zespole, umiejętność mediacji kulturowej i językowej. Część zajęć poświęcona przybliżeniu podstawowych technik aktorskich da ci narzędzia, dzięki którym dobrze przygotujesz się do publicznych wystąpień. Podstawę naszego działania stanowić będą „rozmowy istotne”, inspirowane przez 10-minute plays, krótką formę dramatyczną popularną w alternatywnym amerykańskim teatrze, które wspólnie spróbujemy przenieść na grunt polskiej sceny. Kurs będzie dawał możliwość doskonalenia skutecznej komunikacji w języku angielskim, pogłębienia świadomego posługiwania się intonacją, akcentem zdaniowym i wyrazowym.
Zajęcia zrealizowane zostaną w formie warsztatów w SzJO UW oraz w Teatrze im. St. I. Witkiewicza w Zakopanem.
Type of course
foreign languages
Course coordinators
Learning outcomes
Po ukończeniu procesu kształcenia student potrafi:
1. analizować i interpretować w pogłębiony sposób anglojęzyczne teksty kultury,
2. korzystać z technik mediacji językowej i kulturowej,
3. krytycznie odnieść się do problemów współczesności poddanych dyskusji w analizowanych miniaturach dramatycznych,
4. korzystać z technik mediacji pozwalających na efektywną pracę w zespole,
5. stosować narzędzia niezbędne do przygotowania udanych wystąpień publicznych (kontrola nad stresem, język ciała, emisja głosu, dykcja, nawiązanie kontaktu z publicznością itp.),
6. twórczo wykorzystać umiejętności zdobyte w czasie warsztatów (przekład wybranego dramatu na język polski, przygotowanie inscenizacji wybranej 10-minute play).
Assessment criteria
Na zaliczenie przedmiotu składają się następujące elementy:
Obecność i aktywny udział w warsztatach – 50 %
Zaliczenie końcowe – 50% projekty studenckie: twórczy udział w stworzeniu inscenizacji wybranej 10-minute play.
Dopuszczalna liczba nieobecności podlegających usprawiedliwieniu – 2.
Zasady zaliczenia poprawkowego – wykonanie projektu: esej, przekład wybranej sztuki, stworzenie lub wystawienie własnej 10-minute play. Projekt należy dostarczyć w czasie sesji poprawkowej.
Notes
Term 2023Z:
None |
Term 2023L:
None |
Additional information
Information on level of this course, year of study and semester when the course unit is delivered, types and amount of class hours - can be found in course structure diagrams of apropriate study programmes. This course is related to the following study programmes:
- Inter-faculty Studies in Bioinformatics and Systems Biology
- Bachelor's degree, first cycle programme, Computer Science
- Bachelor's degree, first cycle programme, Mathematics
- Master's degree, second cycle programme, Bioinformatics and Systems Biology
- Master's degree, second cycle programme, Computer Science
- Master's degree, second cycle programme, Mathematics
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: