Praktyczna Nauka Języka Niemieckiego - moduł A 4103-1M1S-PNJN
Zajęcia odbywają się wyłącznie w języku niemieckim. Uczestnicy kursu po ukończeniu zajęć w semestrze zimowym rozumieją wypowiedzi i często używane wyrażenia w zakresie tematów związanych z życiem codziennym (dotyczących osoby rozmówcy i jego rodziny, zakupów, otoczenia, studiów, pracy itp.). Potrafią się porozumieć w rutynowych, prostych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe. Potrafią w prosty sposób opisywać swoje pochodzenie i otoczenie w którym żyją, a także poruszać sprawy związane z najważniejszymi potrzebami życia codziennego.
Po ukończeniu zajęć w semestrze letnim uczestnicy rozumieją znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych jej spraw i zdarzeń typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego itd. Potrafią poradzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych, które mogą się zdarzyć w czasie podróży w krajach niemieckiego obszaru językowego. Potrafią tworzyć proste, spójne wypowiedzi ustne lub pisemne na tematy, które są im znane lub ich interesują. Potrafią opisywać doświadczenia, zdarzenia, nadzieje, marzenia i zamierzenia, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
K_W03 zna podstawową terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla nauczania języków obcych.
K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów.
K_U02 umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności związane z nauczaniem języków obcych, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT)
K_U09 posiada umiejętność argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków
K_U12 posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych i pisemnych w języku niemieckim, dotyczących zagadnień omawianych na zajęciach, z wykorzystaniem różnych źródeł
K_U10 „potrafi bez trudności rozumieć rozmowy na znane mu i omawiane na zajęciach tematy
K_U24 „potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania,
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania zajęć:
35 % - końcowy test semestralny
20% - testy pisemne, sprawdzające opanowanie materiału przewidzianego w danym semestrze
10% - interakcja ustna podczas zajęć
10% - przygotowana wypowiedź ustna
5 % - domowe prace pisemne
10% - udokumentowana praca własna na platformie internetowej
Sposób wyliczenia oceny za semestr
Ocenę wyliczamy na podstawie ilości punktów uzyskanych u poszczególnych wykładowców oraz punktów z testu końcowego.
Na koniec semestru punkty uzyskane u wszystkich prowadzących oraz punkty z testu (Abschlusstest) są sumowane.
Aby zaliczyć semestr student musi:
- uzyskać minimum 60% punktów u każdego wykładowcy oraz
- uzyskać minimum 60% punktów z każdego elementu testu końcowego, czyli 60% za HV, 60% za LV, 60 % z gramatyki i 60% za część pisemną.
Na zakończenie sesji zimowej i letniej, w semestrze zimowym i w semestrze letnim odbywa się końcowy test zaliczeniowy. Test składa się z następujących części: słuchanie i czytanie ze zrozumieniem, pisanie, słownictwo.
Kompetencja gramatyczna jest sprawdzana w ramach zajęć z gramatyki praktycznej.
Studenci 1. roku mogą uzyskać maksymalnie 350 punktów w semestrze (250 od wykładowców + 100 pkt. za test końcowy)
Studenci 1 roku rozliczani są w systemie semestralnym. Jeśli student nie zaliczy semestru zimowego, musi się rozliczyć w marcowej sesji poprawkowej z materiału u wykładowcy, u którego zaliczenia nie uzyskał.
VI. Egzamin
Egzamin odbywa się w sesji letniej i ma formę ustną.
Na egzamin wymagana jest:
– znajomość zagadnień przedstawionych i ćwiczonych na ćwiczeniach w ciągu całego roku akademickiego.
– przedstawienie prezentacji z własnych poszukiwań badawczych
– interakcja (w parach)
Kryteria oceny wypowiedzi ustnej na egzaminie:
– treść wypowiedzi (uwzględnienie wymaganych informacji)
– użycie adekwatnego słownictwa
– poprawność formalna
– wymowa i intonacja
Literatura
Rusch, P. i Glaboniat, M. "Profile Deutsch" München: Langenscheidt
Bolton, S. i in. "Mündlich: Mündliche Produktion und Interaktion Deutsch: Illustration der Niveaustufen des Gemeinsamen europäischen Referenzrahmens" München: Langenscheidt
Habersack, C. i in. "Menschen A2" München: Hueber
Braun-Podeschwa, J. i in. "Menschen B1" München: Hueber
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: