Zintegrowane techniki pomiarowe środowiska 4030-ZTPS
W badaniach terenowych przekazywane są treści teoretyczne i praktyczne z zakresu wykorzystania teledetekcji (materiałów i technik) do badania stanu środowiska i możliwości monitorowania jego zmian. Nauka posługiwania się zdjęciami lotniczymi do kartowania pokrycia terenu. Instruktarz oceny stanu środowiska z wykorzystaniem naziemnych pomiarów teledetekcyjnych z zakresu radiometrii, bioradiomrtrii z elementami fitosocjologii. Terenowe rozpoznawanie obiektów na zdjęciach lotniczych (cechy bezpośrednie i pośrednie). Zaprezentowanie w terenie środowiska geograficznego obszaru badań: budowa geologiczna, rzeźba i jej geneza. Pomiary spektrometryczne, bioradiometryczne oraz z zakresu fizjologii roślin, a także szczegółowa analiza stanu pokrywy roślinnej.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Wymagania (lista przedmiotów)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi:
- przeprowadzić terenowe rozpoznawanie treści zdjęcia lotniczego,
- zaprezentować efekty interpretacji zdjęcia w formie kartograficznej,
- zastosować materiały teledetekcyjne do oceny stanu Środowiska geograficznego terenu badań,
- określić zależności między pokryciem terenu a podstawowymi komponentami środowiska przyrodniczego,
- wykonać pomiary z zakresu poznanych technik teledetekcyjnych i fizjologicznych oraz opracować pomierzone wartości i wyciągnąć wnioski.
Kryteria oceniania
Warunkiem koniecznym do zaliczenia zajęć jest obecność na wszystkich zajęciach oraz ich zaliczenie (nie można przyjechać w trakcie trwania zajęć i wyjechać przed końcem cyklu). Na końcową oceną będzie składać się ocena ze sprawdzianu wiedzy (25%), ocena z raportu końcowego (50%) i prezentacji wyników (25%).
Praktyki zawodowe
Nie są wymagane.
Literatura
Zintegrowane techniki pomiarowe środowiska.2009, Opracowanie zbiorowe pod red. Olędzkiego J. R.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: