Laboratorium projektów. Praca metodą projektów w warsztacie slawisty 3005-LU9LAB
Laboratorium projektów przygotowane jest dla studentów, którzy przygotowują pracę dyplomową i są wstępem do realizowanego na studiach magisterskich przedmiotu Projekt naukowy. Na laboratorium poznają specyfikę pracy metodą projektu i nauczą się w jaki sposób wykorzystywać ją na potrzeby pracy magisterskiej. Studenci poznają etapy pracy metodą projektu, dowiedzą się jak prowadzić diagnozę, jak stosować różne metody badawcze. Dowiedzą się jak pracować metodami twórczymi w realizacji projektów i jak doprowadzić projekt do finałowej prezentacji. Podczas laboratorium pracować będziemy nad konkretnymi projektami studenckimi, przechodząc wszystkie kroki metody projektowej i konsultując projekt od strony metodycznej.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Wiedza:
Studenci dowiedzą się czym jest metoda projektów i czym różni się od innych metod edukacyjnych, a także jakie są jej etapy i jakie metody pracy warto stosować w projektach i tematyce kulturoznawczej, a w szczególności slawistycznej.
Umiejętności:
Studenci nauczą się jak koordynować projekty slawistyczne, jak z powodzeniem przechodzić przez etapy pracy projektowej. Studenci wzbogacą swój warsztat o nowe, animacyjne metody pracy i nauczą się jak stosować je w pracy naukowej i badawczej.
Postawy:
Studenci wezmą odpowiedzialność za proces badawczy i koordynację pracy projektowej od początku do końca procesu.
Kryteria oceniania
Laboratorium podzielone zostanie na część teoretyczną i praktyczną. Po części teoretycznej oceniana będzie wiedza studentów na temat metody pracy projektowej (kolokwium na zaliczenie). Po części praktycznej oceniana będzie umiejętność praktycznej realizacji zdobytej wiedzy w koordynacji projektu slawistycznego i postawa studenta. Zajęcia zakończy prezentacja pracy projektowej, na podstawie której przyznane zostaną oceny.
Możliwe są dwie nieobecności.
Literatura
Alicja Pacewicz, Danuta Sterna, Jak pracować metodą projektów?, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa 2000.
Marta Kotarba-Kańczugowska, Praca metodą projektu, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2010.
Jacek Strzemieczny, Jak organizować i prowadzić gimnazjalne projekty edukacyjne. Poradnik dla dyrektorów, szkolnych organizatorów i opiekunów projektów, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2010.
http://www.ceo.org.pl/pl/projekt
Maja Dobiasz, Jak twórczo prowadzić diagnozę lokalną, Jak pracować metodami artystycznymi w lokalnych projektach twórczych, Warszawa 2015.
Maja Dobiasz, Przybornik animatora kultury, Warszawa 2013.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: