Technologie informacyjne i komunikacyjne 3005-KL4TECH
Zakres przedmiotu obejmuje współczesne narzędzia wykorzystywane w codziennej pracy, w tym pracy badawczej i analitycznej. Zajęcia przygotowują studentów do właściwego użycia aplikacji w pracy zawodowej. Przedmiot otwiera drogę do zrozumienia zasad działania bardziej złożonych systemów teleinformatycznych. Główne zagadnienia obejmujące treści przedstawiane podczas zajęć:
1.)rodzaje narzędzi komunikacyjno-informacyjnych:
( narzędzia komunikacyjno-informacyjne pozwalające na analizę i syntezę informacji, korpusy);
2) zasoby cyfrowe;
3.) technologie komunikacyjno-informacyjne jako narzędzie rozwoju osobistego i zawodowego.
4) technologie komunikacyjno-informacyjne w dydaktyce.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Student/ka zna różne aplikacje pomocne w pracy humanisty.
2. Student/ka umie obsługiwać podstawowe narzędzia należące do technologii komunikacyjno-informacyjne.
3. Student/ka umie wybrać w zależności od celu odpowiednie narzędzie.
4. Student/ka umie zdobyć informacje, korzystając z narzędzi technologiczno-informacyjnych.
Kryteria oceniania
Student/ka może mieć dwie nieusprawiedliwione nieobecności.
Osoba uczestnicząca musi mieć zaliczone wszystkie sprawdziany i projekty śródsemestralne.
Literatura
Jadwiga Berbeka, Zbigniew Borek, Krzysztof Borodako, Krzysztof Lipecki, Agata Niemczyk, Michał Rudnicki, Józef Sala, Renata Seweryn, Technologie informacyjne i komunikacyjne na rynku turystycznym, Wydawnictwo CH Beck 2017.
Manuel Castelles: „Społeczeństwo sieci” Warszawa 2007 PWN.
Clarke A. : e Learning. Nauka na odległość Warszawa 2007 Wyd. Komunikacji i Łączności.
John Fiske, Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wrocław 1999.
Marta Kostecka, Technologie informacyjno-komunikacyjne jako narzędzie rozwoju zawodowego. w: Warsztaty Bibliotekarskie [Dokument elektroniczny] / red. nacz. Dagmara Roszkowska. – Czasopismo elektroniczne. – Nr 1/2015 (45) czerwiec – Piotrków Trybunalski : Biblioteka Pedagogiczna, 2015.
Hebal-Jezierska M. (red.), 2014, Praktyczny przewodnik po korpusach języków słowiańskich, Uniwersytet Warszawski.
Przepiórkowski A., Bańko M., Górski R. L., Lewandowska-Tomaszczyk B., red., 2012, Narodowy Korpus Języka Polskiego. PWN, Warszawa. http://www.nkjp.pl/settings/papers/NKJP_ksiazka.pdf.
Strony poszczególnych korpusów j. słowiańskich
Materiały własne prowadzącego
Pozostałe pozycje zostaną podane podczas zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: