Język czeski, poziom podstawowy, lektorat zdalny asynchroniczny 3005-CZEA2-ZAS
Kurs asynchroniczny - odbywa się zdalnie, nauka prowadzona jest na uniwersyteckiej platformie Kampus.
Kurs został zaplanowany w systemie tygodniowych modułów.
Moduły zawierają część obowiązkową - treści wprowadzające nowe słownictwo oraz zagadnienia gramatyczne w postaci omówienia danego zagadnienia, tabel, tekstów do czytania, a także nagrań. Każda część obowiązkowa zawiera oceniane ćwiczenia/zadania, fora, quizy, testy dotyczące omawianego materiału. W części obowiązkowej mogą pojawić się także ćwiczenia powtórkowe (dotyczące wcześniejszych modułów).
Moduły wzbogacone są także o materiały dodatkowe w postaci m.in. linków do stron internetowych związanych z tematem danego modułu.
Materiał gramatyczny:
* deklinacja rzeczowników, przymiotników i zaimków (wszystkie przypadki gramatyczne),
* czasowniki dokonane i niedokonane,
* czas przyszły,
* tryb przypuszczający.
Materiał leksykalny (+ etykieta językowa):
* wizyta (typowe sytuacje komunikacyjne; sytuacje formalne i nieformalne),
* mieszkanie (kupno, wynajem, nazwy pomieszczeń, meble itp.),
* części ciała; wygląd człowieka,
* ubrania; fryzjer i inne usługi,
* na policji (kradzież, przestępstwo, sytuacje na drodze),
* zdrowie, wizyta u lekarza,
* podróżowanie,
* sport i rozrywki,
* zwierzęta i rośliny,
* praca, zawody.
Kolejność omawiania tematów może się różnić od przedstawionej powyżej.
W cyklu 2023L:
Kurs asynchroniczny - odbywa się zdalnie, nauka prowadzona jest na uniwersyteckiej platformie Kampus. |
W cyklu 2024L:
Kurs asynchroniczny - odbywa się zdalnie, nauka prowadzona jest na uniwersyteckiej platformie Kampus. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po kursie na tym poziomie student:
- rozumie wyrażenia i najczęściej używane słownictwo dotyczące najbliższych mu dziedzin życia (np. podstawowe informacje o sobie i swojej rodzinie, o zakupach, geografii swojego regionu, zatrudnieniu);
- potrafi uchwycić główny sens wypowiedzi, zawarty w krótkich, wyraźnych, prostych przekazach, ogłoszeniach;
- umie przeczytać bardzo krótkie, proste teksty;
- potrafi znaleźć szczegółową, przewidywalną informację w prostych, codziennych materiałach, takich jak ogłoszenia, reklama, prospekty, jadłospisy, rozkład jazdy, proste listy prywatne;
- potrafi porozumieć się w sytuacjach prostych i rutynowych, wymagających prostej bezpośredniej wymiany informacji na tematy mu znane;
- radzi sobie w prostych sytuacjach towarzyskich, nawet jeśli nie potrafi zrozumieć wszystkiego i nie umie jeszcze samodzielnie podtrzymać konwersacji;
- potrafi użyć serii zwrotów i zdań, aby opisać prostymi pojęciami swoją rodzinę i inne osoby, warunki życia, swoje wykształcenie oraz swoją obecną i ostatnio wykonywaną pracę;
- potrafi sporządzić krótką, prostą notatkę i zapisać wiadomość dotyczącą spraw związanych z nagłymi potrzebami;
- umie napisać list osobisty np. podziękowanie, maila i smsa.
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia:
70% - ćwiczenia obowiązkowe na platformie językowej
30% - test zaliczeniowy pisemny (odbywa się w formie stacjonarnej)
UWAGA: aby przystąpić do testu zaliczeniowego student musi zaliczyć zadania na platformie (quizy, prace domowe, obowiązkowe fora) na co najmniej 60%.
Skala ocen:
99 - 100% - 5 (celujący)
93 - 98% - 5 (bardzo dobry)
87 - 92% - 4+ (dobry plus)
77 - 86% - 4 (dobry)
71 - 76% - 3+ (dostateczny plus)
60 - 70% - 3 (dostateczny)
Literatura
Materiały zamieszczone na platformie przez prowadzących.
Literatura pomocnicza (nie jest wymagana):
Communicative Czech (Elementary Czech), I. Rešková, M. Pintarová.
Uwagi
W cyklu 2023L:
Warunki zaliczenia: UWAGA: aby przystąpić do testu zaliczeniowego student musi zaliczyć zadania na platformie na co najmniej 60%. |
W cyklu 2024L:
Warunki zaliczenia: UWAGA: aby przystąpić do testu zaliczeniowego student musi zaliczyć zadania na platformie na co najmniej 60%. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: