PJM w pracy zawodowej psychologa 2500-PL-PS-SP6-02
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Kierunek podstawowy MISMaP
Założenia (lista przedmiotów)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Sformułowany jako efekty uczenia:
Wiedza
Studenci:
rozumieją, co jest normą, a co poza nią wykracza w kulturze Głuchych;
znają nowe trendy w rozwoju kultury Głuchych w Polsce i na świecie;
rozumieją psychologiczne aspekty tożsamości Głuchego/niedosłyszącego;
mają świadomość podziału komunikatów niewerbalnych (dystans, mimika, postawa, gesty) i rozumieją istotę spójności przekazu w procesie komunikacji w języku migowym;
Umiejętności
Studenci:
posiadają podstawowy zakres słownictwa i znają reguły gramatyczne PJM;
znają reguły naprzemienności ról w procesie konwersacji migowej;
zrozumieją i stosują potoczne wyrażenia i wypowiedzi dotyczące konkretnych potrzeb życia codziennego, a także formułują pytania z użyciem odpowiednich ekspresji twarzy z zakresu życia prywatnego, dotyczącego np.: miejsca, w którym mieszkają, ludzi, których znają i rzeczy, które posiadają oraz odpowiadają na tego typu pytania;
rozumieją znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych im spraw i zdarzeń typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego itd.;
potrafią radzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych, które mogą się zdarzyć na spotkaniach z Głuchymi (np. w klubie Głuchych), gdzie używa się PJM, a także tworzyć spójne wypowiedzi migowe na tematy, które są im znane oraz opisywać doświadczenia, zdarzenia, nadzieje, marzenia i zamierzenia, krótko uzasadniając oraz wyjaśniając swoje opinie i plany
Postawy:
Studenci:
wdrażają zmiany w sposobie spostrzegania osób g/Głuchych i niedosłyszących;
mają świadomość istnienia ryzyka opresji społecznej i dyskryminacji ze względu na głuchotę;
znają konsekwencje stosowania praktyk o paternalistycznym charakterze;
znają pojęcie audyzmu, ableizmu, handicapizmu;
mogą pełnić rolę mediatora/asystenta w konfliktach o podłożu kulturowym, które mogą mieć miejsce przy zderzeniu się dwóch światów: słyszących i Głuchych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: