Debaty społeczno-ekonomiczne 1900-3-DSE-GSE
Celem przedmiotu jest zapoznania studentów metodą debaty. Studenci poznają także sposób prowadzenia debaty oksfordzkiej.
Podczas zajęć studenci w pierwszej części zapoznają się z formą debaty - studenci zapoznają się z literaturą przedmiotu.
W drugiej części zajęć studenci przygotowują 4 debaty. Tematy debat dotyczą zjawisk społeczno-gospodarczych, dokładnie z zakresu geografii ekonomicznej, geografii miast, a także turystyki.
Nakład pracy: przygotowanie się do debaty, zebranie i analiza literatury
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (lista przedmiotów)
Współczesne trendy w geografii społeczno-ekonomicznej II
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kierunkowe: K_W03, K_W04, K_W07, K_W11, K_W13, K_W18, K_U04, K_U06, K_U09, K_U13, K_K01,K_K03, K_U07,
Efekty specjalnościowe: S1_W03, S1_W04, S1_W07, S1_W11, S1_W13, S1_U04, S1_U06, S1_U09, S1_U13, S1_K01, S1_K03, S1_K07
Student:
- zna zasady prowadzenia debaty, w tym debaty oksfordzkiej
- potrafi gromadzić argumentację na zadany temat
- potrafi ustnie przedstawić swoją argumentację
- potrafi na żywo reagować na kontrargumenty
- potrafi formułować wypowiedź ustną, wykorzystując swoją wiedzę i zgromadzone informacje
WIEDZA - student zna:
1. główne kierunki badawcze i osiągnięcia współczesnej geografii oraz związki między dyscyplinami nauk przyrodniczych i społecznych
2. najnowsze trendy w rozwoju badań naukowych w Polsce i za granicą oraz zastosowaniach osiągnięć naukowych w praktyce geografii ekonomicznej i gospodarki przestrzennej
3. najnowsze trendy w rozwoju badań naukowych w Polsce i za granicą oraz zastosowaniach osiągnięć naukowych w praktyce nauk o Ziemi i środowisku
UMIEJĘTNOŚCI - student potrafi:
1. wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i rozwiązania problemu badawczego
2. prawidłowo interpretować i wyjaśniać wzajemne relacje między zjawiskami i procesami społecznymi i przyrodniczymi na różnych obszarach
3. prognozować zmiany procesów społecznych
4. wykorzystywać krytycznie literaturę naukową i inne źródła także w języku obcym w zakresie wybranej specjalności
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową zajęć składają się 4 oceny uczestnictwa w debatach. Szczegółowe kryteria oceniania zostaną przedstawione i dokładnie omówione podczas zajęć.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Kampka Agnieszka, 2014, Debata publiczna. Zmiany społecznych norm komunikacji, Oficyna Naukowa, Warszawa.
Kochan Marek (red.), 2014, Sztuka debaty, Instytut Kultury Miejskiej, słowo/obraz terytoria, Gdańsk.
Lemmermann Heinz, 1994, Szkoła debaty, przeł. B. Sierocka, Wyd. Astrum, Wrocław.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: