Współczesne trendy w geografii społeczno-ekonomicznej I 1900-3-WTG1-GSE-OW
Podczas zajęć dyskutowane są wybrane zagadnienia z zakresu bieżącej problematyki badawczej podejmowanej przez reprezentantów geografii społeczno-ekonomicznej. Dopełnieniem przedmiotu jest konwersatorium realizowane w następnym roku akademickim.
Zagadnienia do dyskusji co roku wybierają prowadzący (na podstawie kwerendy aktualnych opracowań naukowych) z zakresu geografii społecznej, geografii ekonomicznej, geografii politycznej, geografii miast, geografii turyzmu, geografii transportu, geografii usług, geografii przemysłu, geografii kultury.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Efekty kierunkowe: K_W03, K_W05, K_W14, K_W19, K_K01
Efekty specjalnościowe: S1_W03, S1_W05, S1_W14, S1_K01
Wiedza:
Absolwent zna i rozumie: Konflikty funkcjonalno‐przestrzenne w przestrzeni miejskiej lub turystycznej; Najnowsze trendy w rozwoju badań naukowych z zakresu geografii społeczno‐ekonomicznej w Polsce i zagranicą oraz posiada wiedzę o zastosowaniach osiągnięć naukowych z tego zakresu w praktyce
Kompetencje:
Absolwent jest gotów do: Poszerzania kompetencji zawodowych i aktualizacji wiedzy w dziedzinie geografii społeczno‐ekonomicznej, wzbogaconej o wymiar interdyscyplinarny
Efekty specjalnościowe:
Wiedza:
Absolwent zna i rozumie: Złożone procesy społeczne, polityczne i kulturowe w społecznościach miejskich oraz regionach turystycznych; Koncepcje geograficzne wyjaśniające zróżnicowanie zjawisk i procesów wpływających na zróżnicowanie przestrzeni miejskiej oraz turystycznej; Najnowsze trendy w rozwoju badań naukowych z zakresu geografii społeczno‐ekonomicznej w Polsce i zagranicą oraz posiada wiedzę o zastosowaniach osiągnięć naukowych z tego zakresu w praktyce
Kompetencje:
Absolwent jest gotów do: Poszerzania kompetencji zawodowych i aktualizacji wiedzy w dziedzinie geografii społeczno‐ekonomicznej, wzbogaconej o wymiar interdyscyplinarny
Kryteria oceniania
Uczestnicy zajęć:
(i) referują wybrane opracowanie naukowe,
(ii) biorą udział w dyskusji oraz
(iii) przeprowadzają polemikę z argumentacją zawartą w kolejnym opracowaniu naukowym.
Powyższe trzy elementy są oceniane osobno, następnie składają się na ocenę końcową (średnia ważona - referat i polemika są wiodącymi elementami, dyskusja uzupełniającym i decydującym w sytuacji, gdy ocena końcowa nie jest jednoznaczna).
Literatura
Referowane i dyskutowane piśmiennictwo naukowe każdorazowo wskazują prowadzący zajęcia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: