Biology, full-time first cycle studies (S1-BI)(in Polish: Biologia, stacjonarne, pierwszego stopnia) | |
first cycle programme full-time, 3-year studies Language: Polish | Jump to: Opis ogólnyNazwa kierunku studiów – biologia. Język, w którym ma być prowadzony kierunek studiów - polski. Studia stacjonarne pierwszego stopnia o profilu ogólnoakademickim. Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych. Dyscyplina - nauki biologiczne. Dyscyplina wiodąca - nauki biologiczne. Kierunek biologia o profilu ogólnoakademickim zapewnia wszechstronne wykształcenie przyrodnicze, dotyczące zjawisk i procesów na wszystkich poziomach organizacji przyrody ożywionej. W trakcie studiów I stopnia studenci wykonują badania naukowe (szczególnie podczas zajęć laboratoryjnych i terenowych) pod opieka naukową wykładowców, a ponadto są zaangażowani w badania naukowe prowadzone na Wydziale Biologii UW. Studenci często zostają również współautorami przygotowywanych przez naukowców z Wydziału Biologii opracowań naukowych. Głównymi celami kształcenia na kierunku biologia jest:
Liczba punktów ECTS konieczna dla uzyskania tytułu zawodowego określonej dla rozpatrywanego programu kształcenia – 180 ECTS. Przedmioty do wyboru - 71 ECTS. Łączna liczba punktów ECTS, którą student musi uzyskać w ramach zajęć z zakresu nauk podstawowych, do których odnoszą się efekty kształcenia dla określonego kierunku, poziomu i profilu kształcenia -153. Łączna liczba punktów ECTS, którą student musi uzyskać w ramach zajęć o charakterze praktycznym, w tym zajęć laboratoryjnych i projektowych - min. 39,5 (ok. 22%). Praktyki zawodowe – 4 tygodnie – 2 ECTS. Praktyki mogą się odbywać w jednostkach gospodarczych, jednostkach administracji państwowej, administracji samorządowej, instytucjach społecznych, placówkach oświatowych, służby zdrowia, instytucjach naukowo-badawczych lub innych jednostkach organizacyjnych, jeżeli charakter odbywanych przez studenta praktyk będzie zgodny z profilem kierunku studiów. Studenckie praktyki mają na celu: poszerzenie wiedzy zdobywanej na studiach i rozwijanie umiejętności jej wykorzystania; zapoznanie studenta ze specyfiką środowiska zawodowego; kształtowanie konkretnych umiejętności zawodowych związanych bezpośrednio z miejscem odbywania praktyki; poznanie funkcjonowania struktury organizacyjnej, zasad organizacji pracy i podziału kompetencji, procedur, procesu planowania pracy, kontroli; doskonalenie umiejętności organizacji pracy własnej, pracy zespołowej, efektywnego zarządzania czasem, sumienności, odpowiedzialności za powierzone zadania. Informacja o infrastrukturze. Wydział dysponuje nowoczesnymi pomieszczeniami do prowadzenia zajęć dydaktycznych - aule wykładowe (360, 100 i 70 miejsc) oraz sale seminaryjne wyposażone są w urządzenia do prezentacji audiowizualnej. Pracownie komputerowe Posiadamy 2 pracownie komputerowe (32 i 24 stanowiska pracy). Studenci, mają dostęp do sieci komputerowej. W sumie Wydział dysponuje ponad 500 komputerami. Laboratoria dydaktyczne i pracownie specjalistyczne Laboratoria dydaktyczne wyposażone są w nowoczesny sprzęt i aparaturę. Posiadamy sześć pracowni: Analizy Skażeń Środowiska, Dydaktyki Biologii, Ekotoksykologii, Fitotronowa, Izotopowa i Mikroskopii Elektronowej i Konfokalnej, wyposażonych w wysokiej klasy specjalistyczną aparaturę. Sprzęt będący w posiadaniu poszczególnych zakładów jest także wykorzystywany dla potrzeb dydaktyki. Mamy 3, dostępne w ciągu całego roku, stacje terenowe: Biblioteka Wydziału Biologii (BWB) posiada księgozbiór liczący ponad 70 tys. woluminów, w tym ok. 50 tys. książek i ponad 20 tys. czasopism. BWB ściśle współpracuje z innymi bibliotekami UW i Biblioteką Uniwersytecką w Warszawie poprzez tworzenie centralnego katalogu online, obsługę Systemu Wypożyczeń Międzywydziałowych oraz udział w ogólnouniwersyteckim systemie informacyjno-bibliotecznym. Czytelnie tradycyjna i komputerowa BWB są ogólnie dostępne. Wypożyczalnia obsługuje tylko studentów i pracowników UW. Program studiów dostępny jest na stronie Wydziału Biologii. |
ECTS Coordinators:
Qualification awarded:
Access to further studies:
Learning outcomes
None
Course structure diagram:
Abbreviations used in tables: | |
lect - Lecture cl - Classes kint - E-learning course lab - Lab | c - Pass/fail c/g - Pass/fail or grading e - Examination g - Grading |
First year of biology | ECTS | lect | cl | kint | lab | exam |
---|---|---|---|---|---|---|
Workplace health and safety | 0.5 | 4 | c | |||
Mathematics | 3 | 45 | e | |||
Physics | e | |||||
General Chemistry | 6 | 30 | 60 | e | ||
Organic Chemistry | 2 | 30 | e | |||
Botany | 6 | 30 | 60 | e | ||
Statistics | 3 | 45 | g | |||
Introduction to biology | e | |||||
Zoology D | 6 | 30 | 60 | e | ||
Cell Biology | 6 | 30 | 60 | e | ||
Flora and Fauna | 6 | 90 | e | |||
Informatics | 3 | 45 | e | |||
Intellectual property rights - basic course | 0.5 | 4 | c | |||
General Ecology M | e | |||||
Total: | 42 | 154 | 225 | 4 | 240 |
Second year of biology | ECTS | lect | cl | kint | lab | exam |
---|---|---|---|---|---|---|
Biochemistry | 6 | 30 | 60 | e | ||
Microbiology | 6 | 30 | 60 | e | ||
Field Ecology | 6 | 90 | e | |||
Plant Physiology | 6 | 30 | 60 | e | ||
Animal and Human Physiology D | 6 | 30 | 60 | e | ||
Genetics and Genetic Engineering | 6 | 30 | 60 | e | ||
Human Anatomy and Functional Morphology | e | |||||
Total: | 36 | 150 | 90 | 300 |
Third year of biology | ECTS | lect | cl | kint | lab | exam |
---|---|---|---|---|---|---|
Basic Immunology | 2 | 30 | e | |||
Nature Protection - W | 2 | 30 | e | |||
Evolution | 2 | 30 | e | |||
B.Sc.workshop for Biology | c/g | |||||
Total: | 6 | 90 |