- Inter-faculty Studies in Bioinformatics and Systems Biology
- Bachelor's degree, first cycle programme, Computer Science
- Bachelor's degree, first cycle programme, Mathematics
- Master's degree, second cycle programme, Bioinformatics and Systems Biology
- Master's degree, second cycle programme, Computer Science
- Master's degree, second cycle programme, Mathematics
The Graphic Novel: Trends, Research Methods, Reading Models 3700-AL-KOTM-OG
This course has not yet been described...
Type of course
Prerequisites (description)
Course coordinators
Assessment criteria
Various types of activities are scored throughout the semester. Student completes only the ones they select to collect the number of points required to get a desired grade. Assignments include homework, active participation in classes (participation in discussions, contributions to the Google Classroom platform, presentation of additional examples) and short (6-7k characters) response papers (max. 2 per semester).
A detailed table of activities and points will be available to students at the first class.
Two absences per semester are permitted. In case of the third and fourth the student must submit a short (3k characters) paper on the class in which they were absent. Five absences or more mean that the student is not eligible for receiving a grade. Number of absences may be increased on the basis of a decision of the HTU (KJD) to grant an Individual Study Organisation. The number of excusable absences is zero.
Bibliography
Wybrana literatura:
•Bădescu, R., Chaud, B. (2018). „Pomelo rośnie” (K. Skalska, tłum.). Zakamarki;
•Bajtlik, J. (2014). „Typogryzmol”. Dwie Siostry;
•Berner, R.S. (2012). seria „Ulica Czereśniowa”. Dwie Siostry;
•Bogucka, K. (2017). „Spacer”. Tako;
•Boisrobert, A. i in. (2017). „W lesie” (Byliniak, M., tłum.). Dwie Siostry;
•Chin, J. (2009). „Redwoods”. Macmillan;
•Chmielewska, I. (2011). „Pamiętnik Blumki”. Media Rodzina;
•Czerwińska, J. M. (2018). seria „Pierwsze obrazy”. Dwie Siostry;
•Dahle G., Nyhus S. (2011). „Grzeczna” (H. Garczyńska, tłum.). EneDueRabe;
•Dahle G., Nyhus S. (2013). „Zły Pan” (P. Urbanik, tłum.). EneDueRabe;
•Fortes A., Concejo J. (2011). „Dym” (B. Haniec, tłum.). Tako;
•Goes, P. (2019). „Rzeki” (Porczyńska-Szarapa, M, tłum.). Dwie Siostry;
•Gutiérrez, L., Equipo Plantel (2016). „Kobiety i mężczyźni” (T. Pindel, tłum.). Tako;
•Klassen, J. (2012). „Gdzie jest moja czapeczka?” (K. Domańska, tłum.). Dwie Siostry;
•Kucharska, N. (2019) „Zaginiona wyspa”. Nasza Księgarnia;
•Liput, P. (2016). „Rok w przedszkolu”. Nasza Księgarnia;
•Mizielińska, A., Mizieliński, D. (2012). „Mapy”. Dwie Siostry;
•Olech, J. (2013). „Kto ty jesteś”. Wytwórnia;
•Palusińska, U. (2017). „Brzuchem do góry”. Dwie Siostry;
•Samojlik, T. (2014). „Ryjówka przeznaczenia”. Instytut Biologii Ssaków PAN;
•Samojlik, T. (2016). „Pikotek chce być odkryty”. Widnokrąg;
•Sendak, M. (2014). „Tam, gdzie żyją dzikie stwory” (Jędryas, J. tłum.). Dwie Siostry;
•Thé T.-K. (2008). „Gdzie jest tort?”. EneDueRabe;
•Tullet, H. (2011). „Naciśnij mnie” (Tychmanowicz, M., tłum.). Babaryba;
•Tullet, H. (2017). „Gra cieni” (Malina, D., tłum.). Insignis;
•Willems, M. (2015). „Mieszkamy w książce” (Tychmanowicz, M. tłum.). Babaryba.
Wybrane opracowania:
•Beauvais, C. (2015). „Gaps”, desire, and the didactic discourse”. W: „The Mighty Child: Time and Power in Children’s Literature”. John Benjamins Publishing Company;
•Cackowska, M. (2011). „Książka obrazkowa o edukacji seksualnej dla dzieci jako medium kulturowe i polityczne”. „Forum Oświaty”, 2(45);
•Cackowska, M., Dymel-Trzebiatowska, H., Szyłak, J. (red.) (2017). „Książka obrazkowa. Wprowadzenie”. Instytut Kultury Popularnej. (wybrane rozdziały);
•Hamer, N., Nodelman, P., Reimer M. (red.) (2017). „More Words about Pictures. Current Research on Picture Books and Visual/Verbal Texts for Young People”. Routledge. (wybrane rozdziały);
•Kümmerling-Meibauer, B. (red.) (2018). “The Routledge Companion to Picturebooks”. Routledge (wybrane rozdziały);
•Męczkowska-Christiansen, A. (2010). „Dyskursy dzieciństwa a polityka. Pomiędzy wykluczeniem a obywatelskim uczestnictwem”. „Problemy Wczesnej Edukacji”, 2(12);
•Nodelman, P. (1998). „Decoding the images: How Picture Books Work”. W: P. Hunt (red.), „Understanding children's literature”. Routledge;
•Sutherland, R.D. (1985). „Hidden Persuaders: Political ideologies in literature for children”. „Children's Literature in Education”, 16;
•Wróblewska, V. (2006). „Postmodernizm we współczesnej literaturze dla dzieci i młodzieży”. W: Leszczyński, G., Wierczyńska-Jelonek, D., Zając, M. (red.). „Książka dziecięca 1990–2005. Konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej”. Wydawnictwo SPB.
Additional information
Information on level of this course, year of study and semester when the course unit is delivered, types and amount of class hours - can be found in course structure diagrams of apropriate study programmes. This course is related to the following study programmes:
- Inter-faculty Studies in Bioinformatics and Systems Biology
- Bachelor's degree, first cycle programme, Computer Science
- Bachelor's degree, first cycle programme, Mathematics
- Master's degree, second cycle programme, Bioinformatics and Systems Biology
- Master's degree, second cycle programme, Computer Science
- Master's degree, second cycle programme, Mathematics
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: