Seminarium tematyczne I 1900-3-SMT1-GSEC
Celem przedmiotu jest poznanie wybranego w danym semestrze zagadnienia w zakresie geografii społeczno-ekonomicznej.
Studenci skupiają się na umiejętnym poszukiwaniu materiałów źródłowych, analizują dostępne definicje związane z tematem, jak również dotychczasowe badania w omawianym zakresie.
Studenci nabierają umiejętności analizy literatury, opracowywania wniosków, a także - w zależności od poruszanego zagadnienia analizują możliwości implementacji niektórych rozwiązań w warunkach polskich.
Nakład pracy: przygotowanie materiałów, analiza literatury, przygotowanie prezentacji, udział w dyskusji, przygotowanie pracy pisemnej.
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (lista przedmiotów)
Przemiany gospodarcze i ich skutki przestrzenne
Przestrzenie produkcyjne i usługowe
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Przedmiot do wyboru: Ścieżka I: Geografia człowieka: Kierunki i metody badawcze w geografii człowieka
Efekty specjalnościowe: S1_W01, S1_W03, S1_W05, S1_W07, S1_W14,
S1_U01, S1_U02, S1_U07, S1_U08, S1_U10, S1_U11, S1_U12,
S1_K01, S1_K03, S1_K06
WIEDZA - student zna:
1. główne kierunki badawcze i osiągnięcia współczesnej geografii oraz związki między dyscyplinami nauk przyrodniczych i społecznych
2. złożone procesy społeczne, polityczne i kulturowe w społecznościach terytorialnych
3. koncepcje geograficzne wyjaśniające zróżnicowanie zjawisk i
procesów na powierzchni Ziemi
4. zaawansowane kategorie pojęciowe w zakresie geografii
5. najnowsze trendy w rozwoju badań naukowych w Polsce i za granicą oraz zastosowaniach osiągnięć naukowych w praktyce geografii ekonomicznej i gospodarki przestrzennej
UMIEJĘTNOŚCI - student potrafi:
1. wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i rozwiązania problemu badawczego
2. wybrać i zastosować optymalne metody pozyskiwania, analizy i prezentacji danych przestrzennych, w tym zaawansowanych technik informacyjno‐komunikacyjnych
3. wykorzystywać krytycznie literaturę naukową i inne źródła także w języku obcym w zakresie wybranej specjalności
4. zaprezentować wyniki badań i poprowadzić debatę
5. zaplanować i przeprowadzić badania zarówno indywidualne jak i zespołowe w zakresie wybranej specjalności
6. przygotować pisemne prace na podstawie literatury i/lub własnych badań
7. posługiwać się szczegółową terminologią geograficzną w języku polskim oraz w języku obcym na poziomie B2+
KOMPETENCJE - student jest gotów do:
1. poszerzania kompetencji zawodowych i aktualizacji wiedzy geograficznej, wzbogaconej o wymiar interdyscyplinarny oraz ich krytycznej oceny
2. współdziałania i pracy w grupie, inspirowania i organizowania oraz przewidywania skutków swojej działalności
3. upowszechniania dokonań naukowych w kontekście społecznej roli nauki
Kryteria oceniania
Student zobowiązany jest do:
1. przygotowania prezentacji na zadane tematy,
2. udziału w dyskusji podczas zajęć,
3. przygotowania pracy pisemnej (esej) na zadany temat, z której musi otrzymać ocenę pozytywną.
Kryteria oceny pracy pisemnej zostaną przedstawione i omówione na zajęciach.
Nakład pracy: przygotowanie materiałów, analiza literatury, przygotowanie prezentacji, udział w dyskusji, przygotowanie pracy pisemnej.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podawana jest na początku zajęć, po dokonaniu wyboru głównego zagadnienia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: