- Inter-faculty Studies in Bioinformatics and Systems Biology
- Bachelor's degree, first cycle programme, Computer Science
- Bachelor's degree, first cycle programme, Mathematics
- Master's degree, second cycle programme, Bioinformatics and Systems Biology
- Master's degree, second cycle programme, Computer Science
- Master's degree, second cycle programme, Mathematics
Architecture and Art 1900–2000 3105-AAA2-OG
This introductory course assumes no background in architectural history. It provides an interpretation of the history of modern architecture and art in Europe and North America, from the rise of structural rationalism and first avant-garde movements to the contemporary phenomena in architecture and art. The role of exhibitions in shaping the contemporary image of the integration of architecture and the visual arts will be presented in greater detail. Ludwig Mies van der Rohe’s Barcelona Pavilion (1929), which housed no works of art, except for Georg Kolbe’s sculpture and the Barcelona chairs, or Diller Scofidio + Renfro’s Blur Building (Swiss Expo 2002), will serve as key examples. The main problem discussed will be that of architectural sculpture, a term whose definition underwent a significant change in the 1960s. Architectural sculpture comes to refer to the works of artists, installations, site-specific works, or works/interventions in the public space.
Type of course
general courses
Mode
Learning outcomes
Goals: 1. To understand the history of modern architecture and
art as the field of affinities and integrations, and not as separate
epistemologies; 2. To acquire the knowledge and skills to
critically interpret the visual and spatial media. (B+ Level).
Efekty kształcenia (według tabeli symboli efektów uczenia się dla programu studiów: wykład z epok sztuki):
Wiedza:
K2_W02 – „absolwent zna terminologię z zakresu historii sztuki na poziomie rozszerzonym”;
K2_W03 – „student ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę, obejmującą terminologię, teorie i metodologię z zakresu historii sztuki i innych nauk historycznych”;
K2_W04 – „absolwent ma szczegółową wiedzę o współczesnych dokonaniach, szkołach badawczych, obejmującą wybrane obszary dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla historii sztuki”;
K2_W05 – „absolwent ma szczegółową wiedzę o współczesnych dokonaniach, szkołach badawczych, obejmującą wybrane obszary dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla historii sztuki”;
K2_W06 – „absolwent ma pogłębioną wiedzę o dziedzinach nauki i dyscyplinach naukowych powiązanych z historią sztuki, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych”;
K2_W07 – „absolwent zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury, właściwe dla wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla historii sztuki”;
Umiejętności:
K2_U02 – „absolwent potrafi wykorzystywać pogłębione umiejętności badawcze, obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla historii sztuki”;
K2_U10 – „absolwent potrafi stosować umiejętności językowe zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego”.
Kompetencje społeczne:
K2_K04 – „absolwent jest gotów do prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, rozumie konieczność przestrzegania norm etycznych w pracy historyka sztuki i popularyzacji wiedzy z zakresu historii sztuki”.
Poziom B2+
Assessment criteria
Students are required to write a short academic essay with footnotes (3,000 characters / 2 pages) on a topic of their choice falling within the scope of lectures.
Additional information
Information on level of this course, year of study and semester when the course unit is delivered, types and amount of class hours - can be found in course structure diagrams of apropriate study programmes. This course is related to the following study programmes:
- Inter-faculty Studies in Bioinformatics and Systems Biology
- Bachelor's degree, first cycle programme, Computer Science
- Bachelor's degree, first cycle programme, Mathematics
- Master's degree, second cycle programme, Bioinformatics and Systems Biology
- Master's degree, second cycle programme, Computer Science
- Master's degree, second cycle programme, Mathematics
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: