MD/ASK-Pro-active methods of education 2300-MD/ASK-AMK
This course has not yet been described...
Type of course
Prerequisites (description)
Learning outcomes
Knowledge
- student is able to describe training circle
- student is able to describe typology of pro-active methods of education
Skills
- student is able to evaluate usefulness of different methods of education
-student is able to create training for chosen group of people
-student is able to create "training card"
-student is able to diagnose training needs of people
Attitudes
- student is able to critically evaluate different methods of education
-student is able to give constructibe feedback
Assessment criteria
Assessment criteria:
-attendance control
-active participation during course
-preparation (in group) 30 min. of training
-final written assessment
Bibliography
1. M. Silberman, Metody aktywizujące w szkoleniach, Oficyna Ekonomiczna, 2004.
2. E. Brudniak, A. Moszyńska, B. Owczarska, Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach, Oficyna Wydawnicza Nauczycieli, Warszawa 2002.
3. P. Fortuna, Studium przypadku w praktyce szkoleniowej, GWP, Gdańsk 2010.
4. D.W. Johnson, Podaj dłoń, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Warszawa 1992.
5. A. Kozak, M Łaguna, Metody prowadzenia szkoleń czyli niezbędnik trenera, GWP, Gdańsk 2009.
6. M. Łaguna, Szkolenia. Jak je prowadzić, by..., GWP, Gdańsk 2008.
7. E Wójcik, Metody aktywizujące w pedagogice grup, Rubikon, Kraków 2008.
8. U. Baer, Gry dyskusyjne. Materiały pomocnicze do pracy z grupą, Wydawnictwo KLANZA, Lublin 1997.
9. Z. Zaorska, Dodać życia do lat. Materiały metodyczne ułatwiające organizację różnych form aktywności wśród osób starszych oraz w grupach wielopokoleniowych, Wydawnictwo KLANZA, Lublin1997.
10. M. Silberman, Aktywne ćwiczenia szkoleniowe. Uczenie przez doświadczenie, Wolters Kluwer Polska, 2013.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: