Marketing Research 2102-M-D2BAMA-MD
The aim of the course is to provide students with basic systematic knowledge of marketing research. Specific learning objectives include the following range of knowledge: to familiarize the participants with the basic knowledge related to marketing research, including media research, advertising, przedpromocyjne and preferences of potential consumers. After completing the course the student understands the basic concepts of marketing and promotion, knows the basics of creating marketing strategies and preparation of promotion plans.
Methods of assessment of student work
The number of points / participate in the final evaluation
Final test 0 - 15 points to get the credit you should get more than 7 points
Substantive activity in the classroom, participating in the discussion on read articles 6 points (0.5 points per job)
Attendance (is allowed one absence) 4 points
The paper (presentation) or a summary (in consultation with the teacher) - additionally remunerated activity from 1 to 5 points.
Rating
The algorithm of
Type of course
Prerequisites (description)
Learning outcomes
KNOWLEDGE
EK5. - Has a need to further supplement the knowledge and skills improve and expand. (K07)
COMPETENCES
EK4. - It has expanded the ability to present their own ideas, and to justify their confrontation with the views of other students of various authors in the context of the various theoretical trends. (U09) EK3. - Be able to independently acquire knowledge and develop their professional skills, using different sources (in native and foreign) and advanced technology (ICT). (U08) EK2. - Can use basic theories and the use of methods and techniques for the diagnosis and prognosis of various phenomena in the policy area, isolated formulate hypotheses (U05).
SKILLS
EK1. - It has an extended knowledge of historical and contemporary perspective on the role of man in society and its interaction with the immediate social environment (W02).
Assessment criteria
The pass mark for the course is the presence of (4 pts.) Is allowed one absence, the activity of substantive 6 points (0.5 pts. Per class) and passing a written test (to win is 15 points, to get the credit you should get more than 7 points ).
Practical placement
-
Bibliography
G. A. Churchill, Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, rozdział 1.2 Spojrzeć jeszcze raz na rolę menedżera marketingu, rozdział 1.3 Rola badań marketingowych, rozdział 1.4 Czym zajmuje się badanie marketingowe, rozdział 1.5 Organizacja badań marketingowych, s. 21-34.
J. Garlicki, Badania przedpromocyjne i skuteczności promocji, Międzynarodowa Szkoła Menadżerów, Warszawa 1996, rozdz.3.1. Badania mediów, s. 65 – 69.
J. Garlicki, Badania przedpromocyjne i skuteczności promocji, Międzynarodowa Szkoła Menadżerów, Warszawa 1996, rozdział 3.2 Badanie pomysłów reklamowych, rozdział 3.3 Pre-testy reklamowe, rozdział 3.4 Kontrola skuteczności reklamy, rozdział 3.5 Badania skuteczności promocji i reklamy, s. 69 – 86.
J. Garlicki, Badania przedpromocyjne i skuteczności promocji, Międzynarodowa Szkoła Menadżerów, Warszawa 1996, rozdz. 2.1 , 2.2, 2.4
J. Garlicki, Badania przedpromocyjne i skuteczności promocji, Międzynarodowa Szkoła Menadżerów, Warszawa 1996, rozdział 2.5.1 Badanie image’u marki, rozdział 2.5.3. Badanie wizerunku firmy, s. 60 – 61, s.62 - 64.
J. Garlicki, Badania przedpromocyjne i skuteczności promocji, Międzynarodowa Szkoła Menadżerów, Warszawa 1996, rozdział 1.3 Czy badania są niezbędne i kto je powinien prowadzić, s. 19-29 .
Ph. Kotler , Marketing . Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola , Warszawa 1994, Rozdział 4 Zdobywanie rynków poprzez zorientowane na rynek planowanie strategiczne podrozdział: Planowanie produktu: charakter i zawartość planu marketingowego, s. 114-120.
Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo REBIS, Warszawa 1995, rozdział 1 Koncepcja marketingu w XXI wieku, podrozdział Zadania Marketingu, podrozdział Pojęcia i narzędzia marketingu s. 4-17.
Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo REBIS, Warszawa 1995, s. 549 – 557 oraz Zarządzanie zróżnicowaniem… s. 433 – 434 oraz s. 279 – 281.
K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, rozdział 12, s. 466-484.
K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, rozdz. 11, s. 433-465.
K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, rozdz. 8, s. 323-364 oraz rozdz. 9.2, s. 372-377.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: