Quantitative Research Methods 2100-NS-D-D1MBIL
The specific learning objectives include the following range of knowledge and skills:
• assimilation of basic knowledge related to quantitative research by the participants of the course;
• understanding the basic concepts used in the quantum research universe;
• knowledge of the main methods and techniques of quantitative research;
• knowledge about the possibilities and limitations, advantages and disadvantages of quantitative research;
• to develop the ability to assess the adequacy of the use of different varieties of quantitative research;
• the ability to assess key methodological aspects and formal quantitative research as a project manager, ordering a quantitative study or analyzing empirical data from a quantitative study;
• shaping and developing your own research workshop.
Prerequisites (description)
Learning outcomes
KNOWLEDGE
EK1 - knows the political science research directions and their relationships with research in other social sciences (W09).
SKILLS
EK2 - be able to use theoretical knowledge in the field of political science and related disciplines to analyze and interpret phenomena and processes in the area of policy (U03).
EK3 - Can use basic theories and the use of methods and techniques for the diagnosis and prognosis of various phenomena in the policy area (U05).
EK4 - be able to independently acquire knowledge and develop their professional skills, using different sources (native language) and advanced technology (ICT) (U08).
EK5 - Has the ability to present their own ideas, justify them, and to confront the views of other students and various authors (U09).
EK6 - has the ability to collect, hierarchies, information processing and creation of typical works written in Polish and foreign language on specific issues with the use of basic theoretical approaches and different sources (U11).
COMPETENCES
EK7 - has a need for further replenishment of knowledge and improve and expand skills (K07).
Assessment criteria
Students assessed on the basis of final papers, the degree of acquiring practical knowledge (empirical research project) is assessed
Practical placement
None
Bibliography
D. Mider, Badania neurobiologiczne w naukach społecznych – obietnica zrozumienia natury ludzkiej? [w:] Jakość życia w badaniach młodych naukowców, E. Mucha-Szajek (red. nauk.), Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlu i Usług, Poznań 2014, ISBN: 9788361449218, s. 129-150.
D. Mider, Polacy wobec przemocy politycznej. Studium postaw i ocen moralnych, praca niepublikowana, fragmenty dostępne u prowadzącego.
D. Mider, A. Marcinkowska, Analiza danych ilościowych dla politologów. Praktyczne wprowadzenie z wykorzystaniem programu GNU PSPP, ACAD, Warszawa 2013, odpowiednie rozdziały.
D. Mider, A. Marcinkowska, Analiza danych ilościowych dla politologów. Praktyczne wprowadzenie z wykorzystaniem programu GNU PSPP, ACAD, Warszawa 2013, 8.7. Nadawanie wag jednostkom analizy (ważenie danych), s. 146-149.
D. Mider, Klasyfikacja i charakterystyka pytań kwestionariuszowych, materiał niepublikowany, dostępny u autora.
D. Mider, Problem klasyfikacji metod badań społecznych w Internecie [w:] Cyberpolitologia. Badanie polityki w Internecie, D. Mider, A. Maksimowicz (red. nauk.), ACAD, Warszawa 2013, s. 21-56.
D. Mider, Ewaluacja wybranych metod badań społecznych w Internecie [w:] Cyberpolitologia. Badanie polityki w Internecie, D. Mider, A. Maksimowicz (red. nauk.), ACAD, Warszawa 2013, s. 57-95.
D. Mider, A. Marcinkowska, Analiza danych ilościowych dla politologów. Praktyczne wprowadzenie z wykorzystaniem programu GNU PSPP, ACAD, Warszawa 2013, Rozdział 1. Geneza i rozwój analizy danych ilościowych, s. 31-46; Rozdział 2. Analiza danych ilościowych jako część procesu badawczego, s. 47-56.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: