Serwisy internetowe Uniwersytetu Warszawskiego
Nie jesteś zalogowany | zaloguj się
Kierunki studiów > Wszystkie studia > Zarządzanie > Zarządzanie, stacjonarne, drugiego stopnia

Zarządzanie, stacjonarne, drugiego stopnia (S2-ZA)

Drugiego stopnia
Stacjonarne, 2-letnie
Język: polski

Dziedzina: nauki społeczne

Dyscypliny: nauki o zarządzaniu i jakości, ekonomia i finanse, nauki prawne

Dyscyplina wiodąca: nauki o zarządzaniu i jakości

Cele programu studiów:

Studia drugiego stopnia na kierunku Zarządzanie mają na celu wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną wiedzę z zakresu zarządzania oraz dyscyplin pokrewnych (w tym przede wszystkim z ekonomii, finansów, nauk prawnych), znającego w pogłębionym stopniu metodologię badań i terminologię w zakresie zarządzania oraz w dyscyplinach uzupełniających.

Studia mają na celu wykształcenie absolwenta, który ma wiedzę o zasadach tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości i gotowego do działania w sposób przedsiębiorczy w wymiarze krajowym i globalnym. Wykształcą absolwenta posiadającego umiejętności i kompetencje do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów związanych z funkcjonowaniem organizacji oraz do określenia wpływu otoczenia: technologicznego, społecznego, politycznego, prawnego, ekonomicznego i ekologicznego, na funkcjonowanie organizacji i całej gospodarki. Studia wykształcą umiejętności samodzielnego i zespołowego przygotowania opracowań dotyczących złożonych i nietypowych problemów związanych z funkcjonowaniem organizacji, sektora i całej gospodarki oraz komunikatywnego ich przedstawiania w języku polskim i angielskim. Przygotują absolwenta do samodzielnego uczenia się i aktualizowania wiedzy, wspierania innych w tym zakresie oraz do przestrzegania i rozwijania zawodowych standardów etycznych.

Specjalności:

  • Zarządzanie marketingowe
  • Zarządzanie ludźmi
  • Zarządzanie innowacjami i technologiami
  • Przywództwo i rozwój organizacji
  • Przedsiębiorczość i zarządzanie start-up’ami
  • Analityka biznesowa

Nabór studentów do grup w ramach specjalności, będzie dokonywany na podstawie średniej z 1 semestru studiów oraz wyniku z egzaminu wstępnego.

Miejsce zajęć:

Zajęcia odbywają się w siedzibie Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, przy ul. Szturmowej 1/3, w Warszawie.
Wirtualny spacer po kampusie

Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku, od godz. 8.00 do (najpóźniej) godz. 19.00

Program studiów dostępny jest tutaj

Sylwetka absolwenta

Absolwent w zakresie wiedzy:

  • Posiada pogłębioną wiedzę o charakterze nauk o zarządzaniu i jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi. Postrzega zarządzanie jako naukę interdyscyplinarną.
  • Zna i rozumie w stopniu pogłębionym, terminologię i metodologię badań w zakresie dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz w dyscyplinach uzupełniających: ekonomii i finansach, naukach prawnych.
  • Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o funkcjonowaniu organizacji, o jej różnorodnych typach, celach, strukturach, operacjach, kulturach oraz relacjach z otoczeniem.
  • Zna w sposób pogłębiony procedury i praktyki efektywnego zarządzania organizacjami. Umie je zastosować w różnych typach organizacji i sytuacjach decyzyjnych.
  • Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę dotyczącą funkcji w organizacji: operacyjnej, marketingowej, finansowej, zarządzania personelem.
  • Zna i rozumie w sposób pogłębiony teorie i modele ekonomiczne dotyczące funkcjonowania organizacji i całej gospodarki.
  • Zna i rozumie w sposób pogłębiony regulacje prawne dotyczące funkcjonowania organizacji i całej gospodarki.
  • Zna zaawansowane techniki analizowania wpływu otoczenia zewnętrznego na funkcjonowanie organizacji.
  • Zna zaawansowane metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania, analizy i ochrony danych, potrzebnych do podejmowania decyzji w organizacjach.
  • Zna i rozumie pojęcia oraz zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej.
  • Ma wiedzę o zasadach tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości w wymiarze krajowym i globalnym.

Absolwent w zakresie umiejętności:

  • Potrafi prawidłowo interpretować złożone i nietypowe zjawiska społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, technologiczne i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji i całości gospodarki.
  • Analizuje proponowane rozwiązania złożonych i nietypowych problemów związanych
    z funkcjonowaniem przedsiębiorstw i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia.
  • Potrafi samodzielnie analizować złożone i nietypowe sytuacje decyzyjne oraz dokonywać wyboru odpowiedniej decyzji.
  • Potrafi ocenić w sposób kompleksowy efekty rynkowe, finansowe i społeczne podejmowanych decyzji i przedsięwzięć oraz przedstawić ich merytoryczne uzasadnienie.
  • Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty dotyczące złożonych i nietypowych problemów funkcjonowania organizacji, sektora i całej gospodarki.
  • Potrafi wykorzystać zaawansowane narzędzia informatyczno-komunikacyjne w swojej pracy.
  • Uzasadnia w sposób kompetentny i komunikatywny zaproponowane rozwiązania i poddaje je krytyce.
  • Samodzielnie wyszukuje informacje w literaturze naukowej i aktach prawnych, także w językach obcych.
  • Formułuje problem badawczy i hipotezy, osadzając je w adekwatnej literaturze przedmiotu, dobiera metody do jego rozwiązania oraz przeprowadza analizę służącą jego rozwiązaniu.
  • Prezentuje swoje poglądy w postaci dłuższego opracowania pisemnego, osadzając je w adekwatnej literaturze przedmiotu.
  • Posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i różnych źródeł.
  • Umie posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz umie stosować specjalistyczną terminologię z zakresu zarzadzania w języku obcym, w opracowaniach pisemnych i wystąpieniach ustnych.
  • Posiada umiejętność współdziałania, pracowania i kierowania w większej lub mniejszej grupie, przyjmując w zespołach różne role, wykazując przy tym przywództwo, komunikatywność, sumienność i wytrwałość.
  • Rozumie potrzebę uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, w tym na studiach doktoranckich i studiach podyplomowych.

Absolwent w zakresie kompetencji społecznych:

  • Potrafi dokonywać ocen krytycznych złożonych sytuacji i zjawisk związanych z funkcjonowaniem organizacji, sektora i całej gospodarki.
  • Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w wymiarze krajowymi i globalnym.
  • Wykazuje wrażliwość na kwestie etyczne, społeczne oraz na różnice kulturowe i jest gotów do rozwijania branżowych standardów etycznych

Możliwości zatrudnienia

Absolwent tego kierunku będzie mógł podejmować pracę m.in. w:

  • przedsiębiorstwach przemysłowych i usługowych, w tym korporacjach transnarodowych,
  • administracji państwowej,
  • administracji samorządowej,
  • organizacjach niedochodowych,
  • własnych przedsiębiorstwach (rodzinnych, założonych przez absolwenta).

Wśród potencjalnych stanowisk pracy znajdują się: starszy specjalista, analityk, menedżer niższego i średniego szczebla (kierownik zespołu, koordynator, doradca itd.). Absolwent studiów II stopnia przygotowany jest do wykonywania pracy wymagającej kwalifikacji specjalistycznych, posiada wiedzę umożliwiającą pracę zarówno w biznesie, jak i administracji. Wszechstronna wiedza umożliwia łatwą adaptację absolwentów do wymogów zróżnicowanych pracodawców, w tym korporacji zagranicznych. Stanowi podstawę osiągania dalszego awansu zawodowego i stwarza możliwość kontynuowania edukacji na studiach podyplomowych i studiach trzeciego stopnia (doktoranckich). Absolwent posiada też wiedzę i umiejętności niezbędne przy tworzeniu i prowadzeniu własnej firmy.

Przyznawane kwalifikacje:

Magisterium na kierunku zarządzanie w zakresie bankowość, ubezpieczenia i rynek kapitałowy
Magisterium na kierunku zarządzanie w zakresie doradztwo organizacyjne
Magisterium na kierunku zarządzanie w zakresie E-biznes
Magisterium na kierunku zarządzanie w zakresie marketingu
Magisterium na kierunku zarządzanie w zakresie przedsiębiorczość
Magisterium na kierunku zarządzanie w zakresie rozwój potencjału społecznego
Magisterium na kierunku zarządzanie w zakresie zarządzanie międzynarodowe
Magisterium na kierunku zarządzanie w zakresie zarządzanie organizacją
Magisterium na kierunku zarządzanie w zakresie zarządzanie publiczne
Magisterium na kierunku zarządzanie w zakresie zarządzanie sprzedażą
Magisterium na kierunku zarządzanie w zakresie zarządzanie w ochronie zdrowia
Magisterium na kierunku zarządzanie w zakresie zarządzanie w turystyce

Dalsze studia:

szkoła doktorska, studia podyplomowe

Warunki przyjęcia

dyplom licencjata lub równoważny

Efekty kształcenia

Uwaga, istnieje więcej niż jedna wersja tego pola. Kliknij poniżej i wybierz wersję, którą chcesz wyświetlić:


1. Efekty kształcenia

Po ukończeniu studiów drugiego stopnia na kierunku Zarządzanie absolwent:

WIEDZA

- ma rozszerzoną wiedzę o miejscu zarządzania w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi. Postrzega zarządzanie jako naukę interdyscyplinarną

- ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o funkcjonowaniu organizacji, o jej różnorodnych typach, celach, strukturach, operacjach (funkcjach, aktywnościach), kulturach oraz relacjach z otoczeniem

- zna i rozumie procedury i praktyki efektywnego zarządzania organizacjami. Umie je zastosować w różnych typach organizacji i sytuacjach decyzyjnych

- umie przeprowadzić złożone analizy wpływu otoczenia zewnętrznego na funkcjonowanie organizacji

UMIEJĘTNOŚCI

- potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne, polityczne, prawne i ekonomiczne i ich wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw i całości gospodarki oraz wzajemne relacje miedzy nimi

- analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstw i proponuje w tym zakresie konkretne rozwiązania i sposoby przeprowadzenia procedury ich rozstrzygnięcia

- potrafi wykorzystać w praktyce zdobytą wiedzę, dotyczącą funkcjonowania przedsiębiorstw oraz krytycznie analizować jej skuteczność i przydatność

- posiada pogłębione umiejętności badawcze takie jak synteza różnych idei i poglądów, formułowanie problemów badawczych, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników pozwalających na oryginalne rozwiązania problemów właściwych dla nauk o zarządzaniu

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy

- potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, w tym lidera grupy

2. Wymiar studiów w punktach ECTS - 120,
Liczba semestrów – 4

3. Jeżeli program jest oparty na standardach (kształcenie nauczycieli) należy podać odpowiednie rozporządzenie - NIE

4. Liczba punktów ECTS:

- którą student musi uzyskać w ramach zajęć z zakresu nauk podstawowych, do których odnoszą się efekty kształcenia dla określonego kierunku, poziomu i profilu kształcenia - 54

- którą student musi uzyskać w ramach zajęć o charakterze praktycznym, w tym zajęć laboratoryjnych i projektowych - 44

- w ramach zajęć modułowych do wyboru - 47

5. Informacja o praktykach (jeżeli są przewidziane w programie studiów) z podaniem wymiaru i liczby punktów ECTS - NIE

Plan studiów:

Oznaczenia wykorzystane w siatkach:
wyk - Wykład
ćw - Ćwiczenia
e - Egzamin
zo - Zaliczenie na ocenę
Pierwszy semestr pierwszego roku, kierunek zarządzanieECTSwykćwzal
Ekonomia menedżerska3 lub 41430 lub 16e
Handel zagraniczny i rozliczenia międzynarodowe41530e
Metody statystyczne430zo
Prawo cywilne2 lub 4zo
Rachunek kosztów i rachunkowość zarządcza4 lub 330 lub 1430 lub 16zo
Systemy podatkowe43030e
Społeczna psychologia organizacji330zo
Zarządzanie strategiczne43030e
Razem:19119120

Kwalifikacja:

Ze szczegółowymi kryteriami kwalifikacji można zapoznać się na stronie: https://irk.oferta.uw.edu.pl/