Keeping the ear to the registers – administrative registers as a data source in social research and public analytics. An introduction to research based on administrative data 3500-FAKL-CWRP
This course has not yet been described...
Type of course
Mode
Prerequisites (description)
Course coordinators
Learning outcomes
Has a need for professional and personal development
Knows and observes the rules of professional ethics, including those pertaining to intellectual property
Can properly use sources of scientific information
Respects dignity of persons participating in a study (respondents, informers, interviewees and other participants)
Respects opinions of other people, for instance those expressed in a group discussion
Is aware of the consequences of ongoing projects
Bibliography
Bożykowski, M., M. Dwórznik, E. Giermanowska, A. Izdebski, M. Jasiński, J. Konieczna- Sałamatin, M. Styczeń, T. Zając. (2014). Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych z wykorzystaniem danych administracyjnych Zakładu Ubezpieczeń́ Społecznych. Raport końcowy. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych, ISBN 978-83-65115-19-5.
Jasiński, M., Bożykowski, M., Chłoń-Domińczak, A., Zając, T., Żołtak, M. (2017). Who gets a job after graduation? Factors affecting the early career employment chances of higher education graduates in Poland. Edukacja, 143(4), 17–30. https://doi.org/10.24131/3724.170402
Jasiński, M., Bożykowski, M., Zając, T., Styczeń, M., Izdebski, A. (2015). Dokładniej, rzetelniej, taniej. Badania oparte na rejestrach publicznych jako szansa dla badań społecznych w Polsce. Studia Socjologiczne, 1(216), 45–72.
Nota metodologiczna Ogólnopolskiego systemu monitorowania ekonomicznych losów absolwentów (ELA: http://ela.nauka.gov.pl)
Wallgren, A., Wallgren, B. (2007). Register-based Statistics. Administrative Data for Statistical Purposes. Chichester: John Wiley & Sons (wybrane fragmenty).
Zając, T., Jasiński, M., Bożykowski, M. (2017). Does It Pay To Be A STEM Graduate? Evidence from the Polish Graduate Tracking System. Center for Studies in Higher Education, 1–9.
Zając, T., Jasiński, M., Bożykowski, M. (2018). Early Careers of Tertiary Graduates in Poland: Employability, Earnings, and Differences between Public and Private Higher Education. Polish Sociological Review, 2, 187–208. https://doi.org/10.26412/psr202.03
Bożykowski, M., Chłoń-Domińczak, A., Jasiński, M., Zając, T. (2019). Dane publiczne – nowy impuls do rozwoju Polski. Policy Paper 8/2019. Warszawa: Polski Instytut Ekonomiczny, ISBN 978-83-66306-33-2, https://pie.net.pl/wp-content/uploads/2019/09/Policy8-08-08-WEB1.pdf
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: