Serwisy internetowe Uniwersytetu Warszawskiego
Nie jesteś zalogowany | zaloguj się
Kierunki studiów > Wszystkie studia > Edukacja alternatywna z animacją społeczno-kulturalną > Edukacja alternatywna z animacją społeczno-kulturalną, stacjonarne, pierwszego stopnia

Edukacja alternatywna z animacją społeczno-kulturalną, stacjonarne, pierwszego stopnia (S1-PRK-EAAS)

Pierwszego stopnia
Stacjonarne, 3-letnie
Język: polski

Dziedzina nauk społecznych; dyscyplina: Pedagogika

Charakterystyka programu

To nowy kierunek studiów kształcący specjalistów w zakresie edukacji alternatywnej oraz animacji społeczno-kulturalnej. Studia przygotowują absolwentów do pracy w:

  • edukacji pozaszkolnej (działania edukacyjne w instytucjach społecznych, w miejscach aktywności lokalnej, w instytucjach kultury, w centrach nauki itp.),
  • placówkach będących alternatywą dla szkoły tradycyjnej (homeschooling, flexi-schooling, szkoły alternatywne, szkoły demokratyczne, szkoły wirtualne itp.).

Studia skierowane są do osób angażujących się w działania społeczności lokalnej, zainteresowanych aktywnością w organizacjach pozarządowych, chcących pracować w charakterze animatorów lub edukatorów w przestrzeni pozaszkolnej. Studia efektywnie łączą przestrzeń edukacji i animacji.

Podstawowym miejscem odbywania się zajęć dydaktycznych będzie Wydział Pedagogiczny UW. W ramach zajęć projektowane są także działania w siedzibach partnerów, prowadzących działalność edukacyjną w zakresie edukacji alternatywnej, artystycznej i animacyjnej (placówki edukacji alternatywnej, instytucje artystyczne i instytucje kultury). Dodatkowo, zgodnie z założeniami outdoor education, część zajęć planowana jest w przestrzeni otwartej w formie bloków odbywających się w terenie.

Wszystkie informacje dotyczące programu studiów znajdują się na stronie internetowej Wydziału: www.pedagog.uw.edu.pl

Sylwetka absolwenta

Absolwent/ka studiów jest przygotowany/a do działania w obszarze szeroko rozumianej edukacji alternatywnej oraz animacji społeczno-kulturalnej:

  • organizowania środowiska lokalnego, wykorzystując analizę potrzeb i możliwości tego środowiska;
  • do pracy edukacyjnej z wykorzystaniem alternatywnych metod nauczania i uczenia się;
  • planowania, realizowania i ewaluowania projektów animacyjnych i edukacyjnych, przy włączeniu sztuki i różnych tekstów kultury;
  • założenia organizacji pozarządowej;
  • współtworzenia miejsc aktywności lokalnej;
  • nawiązywania współpracy z różnymi instytucjami edukacyjnymi - ośrodkami kultury (domy kultury, centra kultury, Miejsca Aktywności Lokalnej, organizacje pozarządowe itp.), placówkami edukacji alternatywnej (przedszkola i szkoły, np. leśne, Montessori, demokratyczne, wolnościowe, wirtualne), centrami nauki (np. Centrum Nauki Kopernik);
  • planowania procesów i działania w zespołach edukacyjnych, animacyjnych i badawczych.

Podczas studiów studenci realizują praktyki zawodowe w: centrach nauki, miejscach aktywności lokalnej (MAL), szkołach alternatywnych, organizacjach pozarządowych.

Studenci uzyskają uprawnienia do wykonywania zawodu: animator społeczno-kulturalny, pedagog animacji kulturalnej, animator czasu wolnego młodzieży oraz wychowawca wypoczynku dzieci i młodzieży.

Ukończenie studiów na kierunku Edukacja alternatywna z animacją społeczno-kulturalną uprawnia do podjęcia studiów drugiego stopnia.

Koordynatorzy ECTS:

Przyznawane kwalifikacje:

Licencjat na kierunku edukacja alternatywna z animacją społeczno-kulturalną

Dalsze studia:

studia drugiego stopnia

Kwalifikacja:

Ze szczegółowymi kryteriami kwalifikacji można zapoznać się na stronie: https://irk.uw.edu.pl/