- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
SkillsBox: Poznaj kompetencje lidera 7600-SBKL-OG
Dla kogo?
Przedmiot będzie idealny dla osób, które:
● mają pierwsze doświadczenia z zarządzania zespołem i szukają wiedzy,
● mają w sobie żyłkę do zarządzania zespołem,
● chciałyby pełnić funkcję lidera w projekcie,
● chcą poznać metody zarządzania projektami,
● chcą chodzić na fajny i przydatny OGUN.
Jak będą wyglądały zajęcia?
Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/praktyk specjalizujący się w danym temacie.
Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego.
Tematy zajęć (UWAGA: kolejność tematów zajęć może ulec zmianie):
1) Wprowadzenie i prelekcja lidera minimum 20-osobowego zespołu, przestrzeń do dyskusji o różnicy pomiędzy liderem a kierownikiem, możliwość zadawania pytań.
2) Komunikacja lidera: zachowania statusowe.
Czym są statusy, jak działają i z czego wynikają? Jak odczytywać i interpretować sygnały statusowe w grupie? Jak za pomocą statusów budować autorytet i nawiązywać relacje? Jak dzięki statusom utrzymywać granice i bronić się przed manipulacją?
3) Wprowadzenie do zarządzania projektami.
Podstawy zarządzania projektami, rozpisanie działań, harmonogramu, wyznaczanie celu, szacowanie ryzyka.
4) Jak budować środowisko biznesowe.
W jaki sposób budować środowisko biznesowe? Jak je opisać? Skąd wziąć wiarygodne dane dot. branży? Jak nawiązywać współpracę?
5) Podstawowe narzędzia zarządzania zmianą i porażką.
Wstęp do teorii zarządzania zmianą. W jaki sposób radzić sobie ze zmianami a w jaki z porażkami? Sposoby komunikacji w trudnych sytuacjach, sposoby ewaluacji i wykorzystywania potknięć dla budowania sukcesu.
6) Sztuka krótkich prezentacji inwestorskich.
Jak opowiedzieć o swoim projekcie? Jak skłonić innych, by chcieli o nim rozmawiać albo nawet w niego zainwestować? Co warto przekazać i w jaki sposób?
7) Kierowanie zespołem z wykorzystaniem automotywacji pracowników.
Podstawy kierowania zespołem, jakie są role w grupie, poznanie teorii pracy w grupie, przyswojenie zasad udzielania informacji zwrotnej, poznanie technik motywowania członków zespołu i teorii związanych z motywacją 3.0.
8) Budowanie marki osobistej online
Tworzenie wizerunku w sieci – ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. Poznanie definicji marki osobistej, sposobów jej komunikacji i skutecznej budowy marki.
Czego się nauczycie?
● jakie są cechy dobrego lidera (i jak je wykształcić i nad nimi pracować),
● jak zarządzać zespołem i projektami w firmie/ organizacji,
● jak zarządzać porażką,
● jak efektywnie zbudować swój wizerunek i zarządzać nim w social mediach,
● czym jest Motywacja 3.0.
Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl
W cyklu 2024L:
Dla kogo? Przedmiot będzie idealny dla osób, które: ● mają pierwsze doświadczenia z zarządzania zespołem i szukają wiedzy, ● mają w sobie żyłkę do zarządzania zespołem, ● chciałyby pełnić funkcję lidera w projekcie, ● chcą poznać metody zarządzania projektami, ● chcą chodzić na fajny i przydatny OGUN. Jak będą wyglądały zajęcia? Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/praktyk specjalizujący się w danym temacie. Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego. Tematy zajęć (UWAGA: kolejność tematów zajęć może ulec zmianie): 1) Wprowadzenie i prelekcja lidera minimum 20-osobowego zespołu, przestrzeń do dyskusji o różnicy pomiędzy liderem a kierownikiem, możliwość zadawania pytań. 2) Komunikacja lidera: zachowania statusowe. Czym są statusy, jak działają i z czego wynikają? Jak odczytywać i interpretować sygnały statusowe w grupie? Jak za pomocą statusów budować autorytet i nawiązywać relacje? Jak dzięki statusom utrzymywać granice i bronić się przed manipulacją? 3) Wprowadzenie do zarządzania projektami. Podstawy zarządzania projektami, rozpisanie działań, harmonogramu, wyznaczanie celu, szacowanie ryzyka. 4) Jak budować środowisko biznesowe. W jaki sposób budować środowisko biznesowe? Jak je opisać? Skąd wziąć wiarygodne dane dot. branży? Jak nawiązywać współpracę? 5) Podstawowe narzędzia zarządzania zmianą i porażką. Wstęp do teorii zarządzania zmianą. W jaki sposób radzić sobie ze zmianami a w jaki z porażkami? Sposoby komunikacji w trudnych sytuacjach, sposoby ewaluacji i wykorzystywania potknięć dla budowania sukcesu. 6) Sztuka krótkich prezentacji inwestorskich. Jak opowiedzieć o swoim projekcie? Jak skłonić innych, by chcieli o nim rozmawiać albo nawet w niego zainwestować? Co warto przekazać i w jaki sposób? 7) Kierowanie zespołem z wykorzystaniem automotywacji pracowników. Podstawy kierowania zespołem, jakie są role w grupie, poznanie teorii pracy w grupie, przyswojenie zasad udzielania informacji zwrotnej, poznanie technik motywowania członków zespołu i teorii związanych z motywacją 3.0. 8) Budowanie marki osobistej online Tworzenie wizerunku w sieci – ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. Poznanie definicji marki osobistej, sposobów jej komunikacji i skutecznej budowy marki. Czego się nauczycie? ● jakie są cechy dobrego lidera (i jak je wykształcić i nad nimi pracować), ● jak zarządzać zespołem i projektami w firmie/ organizacji, ● jak zarządzać porażką, ● jak efektywnie zbudować swój wizerunek i zarządzać nim w social mediach, ● czym jest Motywacja 3.0. |
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Ogólnie: zdalnie | W cyklu 2024L: mieszany: w sali i zdalnie |
Efekty kształcenia
Wiedza:
PI/W 06 Posiada wiedzę na temat stresorów i prewencji stresu, czynników sprzyjających równowadze praca zawodowa a życie prywatne.
PI/W 05 Ma wiedzę na temat powstawania emocji i mechanizmów ich kontroli.
PI/W 04 Zna modele formułowania celów i zastosowania tych modeli w praktyce.
PI/W 03 Posiada wiedzę teoretyczną na temat samoregulacji, motywacji, poziomów psychologicznego funkcjonowania oraz zna czynniki warunkujące motywację i działanie.
Umiejętności:
PI/U 06 Potrafi pracować nad własnym podejściem do klientów i do sprzedaży.
PI,II/U 09 Umie tworzyć zintegrowaną ofertę dla rynku.
Kompetencje społeczne:
PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady.
Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach. Na koniec uczestnicy dostaną certyfikat poświadczający udział w kursie (w zależności od poziomu zaangażowania).
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: