MA Seminar: American Cultural Studies Now (Najnowsze kulturoznawstwo amerykańskie) 4219-ZS124-AM
Najnowsze kierunki w ramach kulturoznawstwa miały duży wpływ na rozwój amerykanistyki. Obecnie myślimy o produktach kulturowych w kategoriach gender/seksualności, etniczności, czy też postkolonialności. Zajęcia te przeznaczone są dla studentów chcących krytycznie rozwijać podejścia analityczne do produkcji kulturowej i tych, którzy chcieliby na nowo spojrzeć na nieraz mylne założenia czy praktyki tożsamościowe.
Istnieje możliwość pisania różnorodnych prac magisterskich; zarówno krytyczno-literackich, jak i używających niekonwencjonalnych podejść do tekstów nieliterackich, w tym reprezentacji wizualnych. Szczególnie mile widziane będą prace dotyczące transnacjonalizmu, migracji, pamięci i żydowskości, a także poświęcone płci/seksualności oraz porównawczym podejściom między Polską/Europą Wschodnią i Ameryką Północną.
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu tego kursu student będzie:
- Wiedział jak konstruować argumentację naukową
- Wiedział, jak znaleźć i sformułować temat pracy mrg
- Wiedział, jak stworzyć bibliografie naukowa i szukać źródeł odpowiadających tematowi
- Umiał ocenić jakość źródeł prymarnych i sekundarnych
- Umiał zorganizować efekty badawcze w spójny sposób
- Doceniać wielokulturowość i różnorodność
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia jest złożenie rozdziału pracy magisterskiej.
Literatura
Wybór z:
Belcher, Wendy Laura. Writing your Journal Article in Twelve Weeks: A Guide to Academic Publishing Success. University of Chicago Press, 2019.
Fluck, Winfried, Donald E. Pease, and John Carlos Rowe, ed. Re-Framing the Transnational Turn in American Studies. UPNE, 2011.
Grossberg, Lawrence, Cary Nelson, Paula Treichler, ed. Cultural Studies. Routledge, 1992.
Lye, Colleen , Christopher Nealon, ed. After Marx. Cambridge, 2022.
Pease, Donald E., Robyn Wiegman. The Futures of American Studies. Duke, 2002.
Richter, David H., ed. Critical Tradition: Classic Texts and Contemporary Trends. Bedford’s/St.Martin’s, 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: