Proseminar: African American Literature and Culture (Literatura i kultura afroamerykańska) 4219-ZP021
Na tym seminarium będziesz doskonalić swoje umiejętności krytyczne w dyskusjach na temat literatury i filmu (ewentualnie, jeśli grupa wyrazi zainteresowanie i uzasadni ten wybór, muzyki i innych mediów). Zaproponuję lektury, filmy i ewentualnie inne formy ekspresji, nad którymi będziemy wspólnie pracować. Na ile to możliwe wybór podyktowany będzie zainteresowaniami grupy. Kurs nie ma na celu przeglądu ani wprowadzenia do literatury i kultury afroamerykańskiej, ale wszystkie (lub większość) naszych tekstów będą pochodzić z afroamerykańskiego kanonu. Mam nadzieję, że będziesz aktywnie uczestniczyć w dyskusjach na zajęciach.
Będziesz także pracować nad rozwijaniem umiejętności badawczych i pisarskich, które przygotują Cię do napisania eseju licencjackiego. W tym celu będziesz uczyć się sporządzać bibliografię, robić dobre notatki i dobrze wykorzystywać swoje źródła. Będziesz pracować nad tworzeniem spójnych akapitów i łączeniem ich w przekonujące dłuższe fragmenty. Niektóre z tych ćwiczeń będą miały formę pracy domowej i będą brane pod uwagę przy ocenie końcowej.
Oczekuję, że od samego początku zaczniesz szukać tekstów związanych z twoimi zainteresowaniami oraz prowadzić dziennik, w którym będziesz zapisywać swoje refleksje na temat tych lektur, najlepiej z krótkimi podsumowaniami (przydadzą się one, gdy będziesz tworzyć bibliografię z adnotacjami). Dziennik prześlesz do oceny raz w połowie semestru, a następnie pod koniec semestru.
Do połowy grudnia należy przesłać temat eseju licencjackiego wraz z krótkim opisem (zostanie on oceniony przez komisję zewnętrzną). Do końca semestru chciałabym, abyś ukończył/a szkic tego, co stanie się rozdziałem lub 5-7-stronicową sekcją pracy licencjackiej (i przesłał/a ją wraz z dziennikiem lektur).
Odbędziemy jedną rundę indywidualnych konferencji (tego dnia nie będzie regularnych zajęć), ale zachęcam do indywidualnej rozmowy ze mną. Jeśli nie możesz przyjść do mnie podczas dyżuru, możemy ustalić inny termin.
W cyklu 2023Z:
Na tym seminarium będziesz doskonalić swoje umiejętności krytyczne w dyskusjach na temat literatury i filmu (ewentualnie, jeśli grupa wyrazi zainteresowanie i uzasadni ten wybór, muzyki i innych mediów). Zaproponuję lektury, filmy i ewentualnie inne formy ekspresji, nad którymi będziemy wspólnie pracować. Na ile to możliwe wybór podyktowany będzie zainteresowaniami grupy. Kurs nie ma na celu przeglądu ani wprowadzenia do literatury i kultury afroamerykańskiej, ale wszystkie (lub większość) naszych tekstów będą pochodzić z afroamerykańskiego kanonu. Mam nadzieję, że będziesz aktywnie uczestniczyć w dyskusjach na zajęciach. Będziesz także pracować nad rozwijaniem umiejętności badawczych i pisarskich, które przygotują Cię do napisania eseju licencjackiego. W tym celu będziesz uczyć się sporządzać bibliografię, robić dobre notatki i dobrze wykorzystywać swoje źródła. Będziesz pracować nad tworzeniem spójnych akapitów i łączeniem ich w przekonujące dłuższe fragmenty. Niektóre z tych ćwiczeń będą miały formę pracy domowej i będą brane pod uwagę przy ocenie końcowej. Oczekuję, że od samego początku zaczniesz szukać tekstów związanych z twoimi zainteresowaniami oraz prowadzić dziennik, w którym będziesz zapisywać swoje refleksje na temat tych lektur, najlepiej z krótkimi podsumowaniami (przydadzą się one, gdy będziesz tworzyć bibliografię z adnotacjami). Dziennik prześlesz do oceny raz w połowie semestru, a następnie pod koniec semestru. Do połowy grudnia należy przesłać temat eseju licencjackiego wraz z krótkim opisem (zostanie on oceniony przez komisję zewnętrzną). Do końca semestru chciałabym, abyś ukończył/a szkic tego, co stanie się rozdziałem lub 5-7-stronicową sekcją pracy licencjackiej (i przesłał/a ją wraz z dziennikiem lektur). Odbędziemy jedną rundę indywidualnych konferencji (tego dnia nie będzie regularnych zajęć), ale zachęcam do indywidualnej rozmowy ze mną. Jeśli nie możesz przyjść do mnie podczas dyżuru, możemy ustalić inny termin. |
Rodzaj przedmiotu
proseminaria
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Studenci rozumieją, że pisanie jest procesem odkrywania.
Studenci posiadają narzędzia niezbędne do definiowania i zawężania swoich zainteresowań akademickich.
Studenci są świadomi natury i norm pisania akademickiego.
Studenci rozumieją jakie istnieją rodzaje źródeł i wiedzą, gdzie je znaleźć.
Studenci wiedzą, jak organizować swoje pomysły i materiały badawcze.
Studenci rozumieją znaczenie "uczciwości akademickiej".
Umiejętności:
Studenci są w stanie wymyślić temat eseju BA, przeprowadzić badania i zaplanować swoją pracę.
Studenci potrafią krytycznie ocenić każdy etap procesu pisania eseju.
Studenci potrafią dokumentować swoje źródła za pomocą Chicago Manual of Style.
Studenci posiadają umiejętności niezbędne do redagowania, poprawiania, edytowania i korekty swoich tekstów.
Kompetencje społeczne:
Studenci potrafią być krytycznymi czytelnikami własnych prac i prac innych; studenci szanują pracę innych.
Kryteria oceniania
Ocena końcowa będzie kompilacją punktów za wiele różnych zadań, które będziesz wykonywać. Ma to na celu zachęcenie do ciągłej pracy przez cały semestr, a nie do podejmowania wysiłków na ostatnią chwilę.
Obecność na zajęciach i uczestnictwo = 10 pkt
Zadania domowe = 30 pkt
Dziennik lektur = 20 pkt
Opis tematu i prezentacja (20 pkt) + draft pierwszego rosdziału (20 pkt) = 40 pkt
Skala ocen:
98 - 100 5+
90 - 97 5
83 - 89 4+
75 - 82 4
68 - 74 3+
60 - 67 3
0 - 59 2
Literatura
Teksty dotyczące sztuki pisania:
Wayne Booth, The Craft of Research
Joseph Williams, Style: Ten Lessons in Clarity & Grace
Richard Lanham, Revising Prose
The Purdue Writing Lab, https://owl.purdue.edu
Michael Harvey, The Nuts and Bolts of College Writing
Oraz:
Wybrane teksty, filmy, piosenki/albumy z kanonu kultury afroamerykańskiej.
W cyklu 2023Z:
Teksty dotyczące sztuki pisania: Wayne Booth, The Craft of Research Oraz: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: