Proseminar: American Media and Society (Proseminarium: Media amerykańskie i społeczeństwo) 4219-ZP015
Kurs badawczy zorientowany na prowadzenie studenta przez proces powstawania pracy licencjackiej. Student zbiera, doskonali i stosuje wszystkie poznane metody i techniki badawcze. Zaznajamia się z metodologią studiów nad mediami. Podejmuje zadanie stworzenia swojej pracy licencjackiej na szczegółowy temat w obrębie tej dziedziny.
Rodzaj przedmiotu
proseminaria
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student:
WIEDZA
- ma świadomość wymagań stawianych pracom naukowym
- umie lokalizować oraz korzystać z odpowiednich źródeł informacji; zna techniki i narzędzia pozyskiwania danych, wie, że proces badawczy rządzi się konkretnymi prawami i działaniami
- dostrzega różnice między tekstami/źródłami akademickimi i popularnymi.
- zna podstawowe zasady i pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego, przede wszystkim dotyczące plagiatu i etyki akademickiej
UMIEJĘTNOŚCI
- potrafi komunikować się na tematy amerykanistyczne związane ze Stanami Zjednoczonymi z użyciem terminologii w języku angielskim
- umie pozyskiwać wiedzę z różnych źródeł amerykanistycznych i dobierać dane, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski, formułować opinię i dokonywać interpretacji
- potrafi przygotowywać opracowania pisemne w języku angielskim
- uczestniczy pod kierunkiem opiekuna w przygotowaniu projektów badawczych dotyczących USA
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
- jest gotów współdziałać i pracować w parach i w grupie, z szacunkiem wysłuchać i skomentować opinie innych.
Kryteria oceniania
Ostateczna ocena będzie oparta na następujących kryteriach:
1. Udział w zajęciach – zaleca się by studenci przychodzili na wszystkie zajęcia; niemniej jednak, student ma prawo opuścić dwa zajęcia. Za pełną frekwencję student może otrzymać – 5% ostatecznej oceny.
2. Aktywne uczestnictwo w zajęciach – 10% ostatecznej oceny.
3. Portfolio (wszystkie prace wykonywane w klasie i w domu; wszystkie ćwiczenia związane z procesem powstawania pracy dyplomowej: np. streszczenie, parafraza, cytowanie, praca nad sformułowaniem tezy, tworzenie planu pracy, tworzenie bibliografii) – 85% ostatecznej oceny. Szczegółowy skład portfolio sformułowany po identyfikacji potrzeb danej grupy.
4. Prezentacja - 15%
Studenci muszą przekroczyć pułap 60% by zaliczyć zajęcia. Jeżeli nie spełnią podstawowych wymogów kursu, nie zaliczą go. Muszą mieć sformułowany i zaakceptowany temat pracy licencjackiej, aby móc kontynuować studia na seminarium licencjackim.
Skala ocen:
0-60% – 2
61-77% – 3
78-89% – 4
90-100% – 5
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Prace na temat prowadzenia badań, akademickiego pisania w języku angielskim oraz prace dotyczące metodologii badań w dziedzinie media studies.
Bailey, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students, 3 rd ed. New York:
Routledge, 2011.
Booth, Wayne C., Gregory G. Colomb and Joseph M. Williams. The Craft of Research, 2nd ed.
Chicago: University of Chicago Press, 2003.
Harvey, Michael. The Nuts and Bolts of College Writing . Indianapolis: Hackett Publishing, 2003.
Kirszner, Laurie G., Stephen R. Mandell. Patterns for College Writing: A Rhetorical Reader and Guide.
12 th ed. Boston: Bedford/St. Martin’s, 2012
Lipson, Charles. How to Write a BA Thesis: A Practical Guide from Your First Ideas to Your Finished
Paper. Chicago: University of Chicago Press, 2005.
Turabian, Kate L. A Manual for Writers of Research Papers, Theses and Dissertations, 7th ed. Chicago:
University of Chicago Press, 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: