Political Communication in America: advertising, rhetoric, images. (Komunikacja polityczna w Ameryce: reklama, retoryka, obrazy) 4219-RS266
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2023Z:
Współczesny świat polityki jest swoistym „spektaklem” w którym publiczność i aktorzy współtworzą przedstawienia. Obraz polityki jaki powstaje w rezultacie tej gry jest tak odzwierciedleniem możliwości i umiejętności poszczególnych aktorów jak i wynikiem tego, że kluczową rolę filtra w jego powstawaniu odgrywają media. Zajęcia nasze będą poświęcone analizie różnych wymiarów relacji między aktorami na scenie politycznej takim jak: komunikacja w kampaniach wyborczych; marketing polityczny: reklamy, slogany, hasła; debaty polityczne; przemówienia i wystąpienia publiczne; oraz wszystkim tym działaniom werbalnym i niewerbalnym, które służą zdobyciu i utrzymaniu władzy, uzyskaniu na nią znaczącego wpływu, bądź powstaniu społecznego przyzwolenia dla konkretnych idei i zachowań politycznych. Co to jest komunikacja polityczna? Przegląd teoretycznych podejść do komunikacji politycznej: - ekonomia polityczna komunikacji: - hegemonia i studia kulturowe: - funkcjonalizm (opcjonalnie): - teoria użytkowania i korzyści (opcjonalnie): - teoria „agenda setting” (McCombs): - determinizm technologiczny (McLuhan): - interakcjonizm (Goffman, Mead): Media i polityka: ujęcia teoretyzujące Teoria propagandy Odbiorcy komunikatów politycznych - opinia publiczna (spirala milczenia) Marketing polityczny ujęcia teoretyczne Język polityki a charakter dyskursu publicznego Symbole, rytuały, mity w komunikacji politycznej Komunikacja niewerbalna Reklama polityczna Reklama polityczna cz.2 zajęcia warsztatowe. Debaty, debaty, debaty Nowe media i polityka kampania wyborcza w 2024 Podsumowanie głównych wątków. Prezentacja zadań warsztatowych |
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Ogólnie: proseminaria fakultatywne | W cyklu 2023Z: fakultatywne |
Tryb prowadzenia
mieszany: w sali i zdalnie
Uwagi
W cyklu 2023Z:
EFEKTY KSZTAŁCENIA. Po ukończeniu tego kursu student: 1. WIEDZA: studenci poznają podstawowe pojęcia z zakresu analizy mediow i komunikacji w polityce; zrozumieją rolę wartości w amerykańskiej polityce; rozpoznają złożone relacje między politykami a publicznoscia; dostrzegą dynamikę zmian na amerykańskiej scenie politycznej z perspektywy rozwoju metod komunikacji; 2. UMIEJĘTNOŚCI: studenci nauczą się odczytywać teksty kulturowe; będą prawidłowo posługiwać się aparatem pojęciowym; opracują samodzielnie propozycje komunikatów politycznych; zaprezentują te wyniki publicznie; rozpoznają zależności między krytycznymi analizami powstającymi w odmiennych kontekstach kulturowych; dokonają syntetyzujących podsumować w oparciu o porównawczą analizę tekstów i innych kulturowych artefaktów; 3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: student rozumie wagę normatywnych elementów w polityce; wzmocni swoją wrażliwość na role różnic kulturowych; spojrzy krytycznie na Amerykę co nauczy go wrażliwości na odmienne poglądy; nauczy się pracować w grupie i osiągać kompromis; nauczy się publicznych wypowiedzi; weźmie udział w publicznym sporze. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: