Liberty and Consent in American Political Thought (Wolność i zgoda w amerykańskiej myśli politycznej) 4219-RS246
Ten kurs to seminarium badawcze z amerykańskiej myśli politycznej (oraz historii intelektualnej amerykańskich idei politycznych), skupiające się na temacie wolności i zgody. Kurs będzie skupiał się na autorach takich jak Paine, Locke, Monteskiusz i Tocqueville, którzy mieli znaczący wpływ na kształtowanie amerykańskiej myśli politycznej. Autorzy i różne teksty wybrane do badania na tym kursie zostały wybrane ze względu na ich kluczową rolę w kształtowaniu amerykańskiej myśli politycznej i/lub amerykańskich idei politycznych - zwłaszcza w kontekście pytania o wolność i zgodę. Kurs uczy studentów, jak radzić sobie z kluczowymi tekstami i rozważać zakres wtórnych opracowań tych tekstów. Czytania tygodniowe i oczekiwania będą odpowiadać kierunkowi, w jakim kurs będzie badał konkretny temat/tematy, autora/autorów i/lub teksty dotyczące amerykańskiej myśli politycznej wybrane na dany semestr. Na początku kursu zostanie przedstawiona bardziej szczegółowa lista cotygodniowych lektur.
Rodzaj przedmiotu
proseminaria
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu studenci będą w stanie:
1. Zastosować różne metody i podejścia interpretacyjne powszechnie stosowane w badaniach nad Amerykańską Myślą Polityczną oraz historią idei politycznych. [WIEDZA, UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE]
2. Porównać i skontrastować różne wtórne opracowania dotyczące wybranych autorów oraz nauczyć się oceniać względną wartość i przydatność tych opracowań dla zrozumienia różnych tekstów lub problemów poddawanych badaniu. [UMIEJĘTNOŚCI I WIEDZA]
3. Zaplanować i przeprowadzić projekt badawczy. [UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE]
4. Zrozumieć odpowiednie podejścia do opracowywania badań oraz umiejętnie je przedstawiać różnym odbiorcom. [UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE]
Kryteria oceniania
1: Krótkie zadania i quizy - 20% ogólnej oceny kursu
2: Przegląd literatury - 30% ogólnej oceny kursu. 8-10 stronicowy przegląd literatury wtórnej na temat tematu, autora lub dzieła, które zostało podjęte w głównej pracy badawczej na kurs.
3: Praca badawcza na semestr - 40% ogólnej oceny kursu. 20-25 stron.
4: Prezentacja badawcza - 10% ogólnej oceny kursu. 10-15 minutowa prezentacja pracy badawczej studenta.
(Skala od 0 do 6) - doskonałe (>5,6), bardzo dobre (5,0 do 5,59), lepsze niż dobre (4,5 do 4,99), dobre (4,0 do 4,49), dostateczne (3,5 do 3,99), zadowalające (3,0-3,49). niezaliczenie (<3,0).
Literatura
Deklaracja Niepodległości
Paine „Zdrowy Rozsądek”
Locke „Dwa traktaty o rządzie”
Monteskiusz „O duchu praw”
Tocqueville „Demokracja w Ameryce”
Podczas kursu prowadzący uzupełni przypisane kluczowe teksty odpowiednią i istotną literaturą uzupełniającą, która odnosi się do omawianych tekstów. Studenci będą również proszenie, by samodzielnie zbadali, odkryli i rzeczyta;o kluczowe wtórne opracowania na temat wybranych tekstów
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: