- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Eksperymenty w badaniach efektów polityk publicznych 4208-EBEPP-OG
Zagadnienia omawiane na zajęciach będą obejmowały następujące kwestie.
(1) Idea ewaluacji, jej funkcje, miejsce w cyklu polityk publicznych, czyli po co, kiedy i jakie badania realizujemy.
(2) Pytania badawcze i kryteria ewaluacyjne, czyli co tak naprawdę oceniamy.
(3) Metody i podejścia ewaluacyjne, czyli jak oceniamy.
(4) Efekty deadweight, substytucji, przesunięcia, czyli czy to co obserwujemy rzeczywiście jest efektem interwencji.
(5) Eksperymenty w ewaluacji, czyli jak równocześnie obserwować sytuacje po zrealizowaniu interwencji i bez interwencji
(6) Quasi-eksperymenty, czyli jak stosować logikę eksperymentalną, gdy prawdziwego eksperymentu nie da się przeprowadzić
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy student…
(1) Poznaje kompletny zestaw podejść i metod analizy interwencji publicznych (K_W01)
(2) Wymienia podstawowe typy pytań i kryteriów ewaluacyjnych (K_W03).
(3) Zna założenia strukturyzacji badań ewaluacyjnych K_W03).
W zakresie umiejętności student…
(1) Potrafi zaplanować projekt ewaluacyjny (K_U01).
(2) Potrafi dobrać metody i podejście badawcze do potrzeb informacyjnych (K_U02).
W zakresie kompetencji społecznych…
(1) pracuje w zespole nad rozwiązaniem przykładowych problemów badawczych (K_K02).
(2) organizuje pracę w ramach grupy i planuje badania (K_K02).
Kryteria oceniania
Podstawę oceny stanowią: wyniki pracy zespołowej i indywidualnej na zajęciach.
Literatura
1. Olejniczak K, Kozak M, Ledzion B (red.) (2008) Teoria i praktyka ewaluacji interwencji publicznych. Podręcznik akademicki, Warszawa: Akademia Leona Koźmińskiego i Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
2.Rossi P.H., Freeman H.E., Lipsey M.W., 1999, Evaluation: A Systematic Approach. 6th Edition, Sage Publications Inc., Thousand Oaks – London.
3. Glennerster, R., & Takavarasha, K. (2014). Running randomized evaluations: A practical guide. Princeton University Press.
4. Murnane, R. J., & Willett, J. B. (2010). Methods matter: Improving causal inference in educational and social science research. Oxford University Press.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: