Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka 1 4100-IMNJAKA
CZYTANIE + SŁUCHANIE (umiejętności receptywne)
• Robienie notatek
• Umiejętności podsumowujące
• Umiejętności aktywnego słuchania
• Rozszerzone umiejętności czytania
• Język w projektowaniu badań
• Rozwój umiejętności akademickich IELTS
• Czytanie w świecie akademickim: czasopisma, raporty, media społecznościowe
SŁOWNICTWO
• Rejestr akademicki / styl / słownictwo
• Konotacja i kolokacja
• Słownictwo specyficzne dla seminarium
• Dane i statystyki
MÓWIENIE (produktywne)
• Autoprezentacja
• Efektywne umiejętności prezentacji
• Projektowanie w programie PowerPoint
• Płynność mówienia: wymowa, intonacja i akcent
• Zadawanie pytań i odpowiadanie na nie
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W02 niezbędną terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, pedagogika, właściwą dla nauczania języków obcych.
K_W17 w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku angielskim
K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, w języku angielskim
K_U03 dokonać oceny i krytycznej analizy jakości w nauczaniu języków obcych; diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania
K_U07 ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania
K_U17 komunikować się na tematy specjalistyczne i argumentować merytorycznie w języku angielskim, z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski
K_U18 (C1+/C2) porozumiewać się w języku obcym, prowadzić debatę z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w język angielskim.
K_U19 (C1+/C2) przygotować zaawansowane prace pisemne w języku angielskim właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł.
K_U21 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się ustnie i pisemnie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów.
K_U22 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku angielskim popierając je argumentacją w kontekście.
K_U23 posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1+/C2 ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej.
K_U27 samodzielnie, przez całe życie, zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (TIK) w języku angielskim.
Kryteria oceniania
Semestr 1 - Zaliczenie na ocenę na podstawie:
Aktywny udział 30 pkt
Zadania 50 pkt
Krótka prezentacja 20 pkt
Semestr 2 - Zaliczenie na ocenę na podstawie:
Aktywny udział 30 pkt
Wspólny projekt 40 pkt
Prezentacja długa 30 pkt
Literatura
McCarthy & O’Dell. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge
Newton Suter. (2012). Introduction to Educational Research -
Second Edition. SAGE
Pyrczak & Tcherni-Buzzeo. (2019). Evaluating research in academic journals - Seventh edition. Routledge.
Girden. (2011). Evaluating research articles from start to finish. Third edition. Sage Publications.
The academic phrasebank - The University of Manchester, phrasebank.manchester.ac.uk
Barker. (2006). Improve your communication skills. Kogan Page
Altman. (2012). Why most Powerpoint presentations suck. Harvest Books
IELTS materials (academic profile)
Lecturer’s own materials
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: