Literatura brytyjska dla nauczycieli języka II 4100-IIMLITBRYT
Kurs, oparty na podbudowie z programu studiów I stopnia), obejmuje wybrane dzieła literatury angielskiej. Zawiera krótkie prezentacje w PowerPoint, pogłębioną analizę i interpretację wybranych dzieł literatury angielskiej (dramat, powieść, poezja). Analiza skupia się na kontekście historycznoliterackim, retoryce tekstu, stylu oraz omówieniu tematów ważnych w kontekście historii i kultury brytyjskiej.
Analiza i interpretacja obejmuje następujące utwory:
1. William Shakespeare, Romeo and Juliet
2. Jane Austen, Pride and Prejudice
3. Robert Browning, Porphyria’s Lover
4. Lewis Carroll, Alice in Wonderland (a fragment)
5. E.M. Forster, A Room With a View
6. John Fowles, The French Lieutenant’s Woman
Tydzień 1 Romeo and Juliet (e-book)
Tydzień 2 Jane Austen, Pride and Prejudice
Tydzień 3 Alfred Tennyson, The Lady of Shalott i Robert Browning, Porphiria's
Lover
Tydzień 4 Lewis Carroll, Alice in Wonderland: A Mad Tea-Party
Tydzień 5: E.M. Forster, A Room With a View (film)
Tydzień 6: John Fowles, The French Lieutenant’s Woman
Tydzień 7: Cd: John Fowles, The French Lieutenant’s Woman
W cyklu 2023L:
Kurs, oparty na podbudowie z programu studiów I stopnia), obejmuje wybrane dzieła literatury angielskiej. Zawiera krótkie prezentacje w PowerPoint, pogłębioną analizę i interpretację wybranych dzieł literatury angielskiej (dramat, powieść, poezja). Analiza skupia się na kontekście historycznoliterackim, retoryce tekstu, stylu oraz omówieniu tematów ważnych w kontekście historii i kultury brytyjskiej. |
W cyklu 2024L:
Kurs, oparty na podbudowie z programu studiów I stopnia), obejmuje wybrane dzieła literatury angielskiej. Zawiera krótkie prezentacje w PowerPoint, pogłębioną analizę i interpretację wybranych dzieł literatury angielskiej (dramat, powieść, poezja). Analiza skupia się na kontekście historycznoliterackim, retoryce tekstu, stylu oraz omówieniu tematów ważnych w kontekście historii i kultury brytyjskiej. |
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE
K_W01 w podstawowym zakresie wybrane fakty, teorie, procesy, zjawiska z zakresu literatury brytyjskiej zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języka angielskiego w przedszkolu i na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym S_W01
K_W02 wybrane obszary z zakresu literatury brytyjskiej zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języka angielskiego S_W02
K_W03 podstawową terminologię z zakresu literaturoznawstwa i literatury brytyjskiej, właściwą dla nauczania języka angielskiego S_W02
UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI
K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów P6S_UW Wykorzystywanie wiedzy/ rozwiązywane problemy i wykonywane zadania
K_U16 argumentować merytorycznie z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski P6S_UK Komunikowanie się / odbieranie i tworzenie wypowiedzi, upowszechnianie wiedzy w środowisku naukowym i posługiwanie się językiem obcym
K_U19 przygotować wystąpienia ustne, w języku polskim i języku angielskim, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł P6S_UK Komunikowanie się / odbieranie i tworzenie wypowiedzi, upowszechnianie wiedzy w środowisku naukowym i posługiwanie się językiem obcym
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT JEST GOTÓW DO
K_K02 refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia P6S_KK Oceny / krytyczne podejście
K_K04 odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, różnojęzyczności i wielokulturowości w odniesieniu do grup etnicznych zamieszkujących terytorium Wielkiej Brytanii P6S_KO Odpowiedzialność / wypełnianie zobowiązań społecznych i działanie na rzecz interesu publicznego
K_K06 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role P6S_KR Rola zawodowa / niezależność i rozwój etosu
Kryteria oceniania
Ocena końcowa:
- obecność i przygotowanie do zajęć
- aktywne uczestnictwo w zajęciach
- zaliczenie w formie ustnej prezentacji i pracy pisemnej
- ocena za prowadzenie zeszytu (STUDENT'S DIGITAL NOTEBOOK)
Literatura
Głównym podręcznikiem jest zaktualizowany e-book: A. Diniejko, Introduction to the Study of Literature and Film in English, 2024.
Zalecane lektura (jedna pozycja):
Alexander, M. A History of English Literature, Macmillan, 2000
Burgess, A. English Literature, Longman, 1990.
Drabble, M. The Oxford Companion to English Literature, Oxford, 1985.
Sanders, A. The Short Oxford History of English Literature. Oxford, 2003.
Sikorska, L., A Short History of English Literature, Poznań: Wydawnictwo Poznańskie, 2007.
W cyklu 2023L:
Głównym podręcznikiem jest zaktualizowany e-book: A. Diniejko, Introduction to the Study of Literature and Film in English, 2022. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: