Język francuski poziom podstawowy lektorat stacjonarno - internetowy 4100-FRAOA2
W zakresie rozumienia wypowiedzi ustnej osoba posługująca się językiem na poziomie A2:
- rozumie wyrażenia i najczęściej używane słowa związane ze sprawami życia codziennego (np. informacje dotyczące rodziny, zakupów, miejsca i regiony zamieszkania, zatrudnienia);
- rozumie główny sens zawarty w krótkich, prostych komunikatach i ogłoszeniach.
W zakresie rozumienia tekstu czytanego:
- znajduje konkretne, przewidywalne informacje w prostych tekstach dotyczących życia codziennego, takich jak ogłoszenia, reklamy, prospekty, karty dań i rozkłady jazdy;
- rozumie krótkie, proste listy prywatne.
W zakresie reagowania ustnego – interakcji:
- bierze udział w typowej rozmowie wymagającej bezpośredniej wymian informacji na znane tematy;
- bierze udział w krótkiej rozmowie towarzyskiej, bez konieczności podtrzymywania rozmowy.
W zakresie mówienia – produkcji ciągłej:
- posługuje się ciągiem wyrażeń i zdań, tak aby w prosty sposób opisać inne osoby, warunki życia, swoje wykształcenie, swoją obecną i poprzednią pracę.
W zakresie pisania:
- pisze krótkie i proste notatki wynikające z doraźnych potrzeb;
- pisze prosty list prywatny, wyrażając akty mowy odnoszące się do spraw życia codziennego.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu, student:
Wiedza
zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego
ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach
ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości zakłóceń
Umiejętności
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów
posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku obcym, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także ich źródeł.
posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów
Kompetencje
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura:
Podręcznik i zeszyt ćwiczeń : Marie-Noëlle Cocton et alli, „L’atelier A2: agir, coopérer, apprendre”, Didier 2019.
Słowniki języka francuskiego (polecane słowniki online: https://www.larousse.fr/dictionnaires/francais, https://context.reverso.net/t%C5%82umaczenie/)
Literatura uzupełniająca do nauki słownictwa:
Miguel C., Golliot-Lété A. 2018. Vocabulaire progressif du français A2/B1. Niveau intermédiaire. Deuxième édition. CLE International.
Literatura uzupełniająca do nauki gramatyki:
Pessan E. 2017. Grammaire progressive du français A2/B1. Nouvelle édition. CLE International.
Materiały przygotowane przez lektora.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: