Nauka języka francuskiego 4100-1SNJFO
Cele zajęć w zakresie rozumienia ze słuchu:
1.rozwijanie zdolności percepcji słuchowej studentów w odniesieniu do różnych typów materiałów audio zawartych w podręczniku oraz o charakterze autentycznym, wykorzystanie materiałów towarzyszących metodom FLE
2.ćwiczenie umiejętności słuchania selektywnego krótkich materiałów, ukierunkowane na wybór najważniejszych informacji (robienie notatek, wiązanie ze sobą istotnych informacji w celu ich przedstawienia w formie uporządkowanej wypowiedzi ustnej)
3.ćwiczenie umiejętności rozwijania poruszanych w nagraniu treści
4.ćwiczenie zdolności rozpoznawania form języka potocznego oraz odróżnianie form używanych w języku mówionym i pisanym.
Cele zajęć w zakresie czytania ze zrozumieniem :
1.rozwijanie zdolności czytania ze zrozumieniem, przy wykorzystaniu różnych typów tekstów zawartych w podręczniku oraz innych źródłach.
2.zapoznanie studentów ze strategiami czytania, niezbędnymi w rozwijaniu umiejętności rozumienia tekstów oryginalnych oraz ćwiczenie umiejętności dostosowania formy czytania do celu lektury
3.rozwijanie u studentów kompetencji warunkujących czytanie ze zrozumieniem, a mianowicie kompetencji: gramatycznej, leksykalnej i pragmatycznej ; ćwiczenie umiejętności wyławiania najważniejszych informacji z tekstu i organizowania ich w formie planu.
Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności mówienia:
1.rozwijanie umiejętności studentów w zakresie:
- formułowania pytań i precyzyjnych odpowiedzi
- prowadzenia rozmowy ( też telefonicznej) na tematy dotyczące życia codziennego
- przedstawiania własnego zdania na tematy poruszane przez omawiane teksty i nagrania z
podręcznika oraz inne
- przedstawiania krótkiej wypowiedzi na podstawie tematyki poruszanej w tekście lub w nagraniu
- zabierania głosu w dyskusji (obrona własnego zdania, precyzowanie myśli, przeciwstawienie się opinii przeciwnej);
2. ćwiczenie zdolności spójnej wypowiedzi ustnej na wybrany temat w języku obcym przy jednoczesnej kontroli poprawności językowej oraz fonetycznej na poziomie odpowiednio do poziomu znajomości języka.
Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności pisania:
1. zapoznanie studentów z odpowiednimi wzorcami, których analiza struktury pozwoli im opanować pisanie krótkich listów, krótkich opisów, opowiadań, tekstu prezentującego własny punkt widzenia na podany temat i o określonej strukturze
2. wdrażanie studentów do ćwiczeń polegających na poprawianiu błędów językowych, rozwijanie i pogłębianie wiedzy studentów w zakresie poprawności gramatycznej i stylistycznej poprzez ćwiczenia transformacyjne.
W cyklu 2023Z:
Cele zajęć w zakresie rozumienia ze słuchu: Cele zajęć w zakresie czytania ze zrozumieniem : Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności mówienia: Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności pisania: |
W cyklu 2024Z:
Cele zajęć w zakresie rozumienia ze słuchu: Cele zajęć w zakresie czytania ze zrozumieniem : Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności mówienia: Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności pisania: |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student zna i rozumie
- S_ W18 elementarne zasady i normy etyczne
Umiejętności
Student potrafi
- S_ U15 wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku francuskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień na poziomie biegłości A1/A2 wg ESOKJ
- S_ U16 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku francuskim na poziomie biegłości A1/A2 wg ESOKJ
- S_U17 posługiwać się językiem francuskim na poziomie A1/A2 ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka komunikacji szkolnej.
.
- S_ U24 zachowywać się dojrzale, odpowiedzialnie i profesjonalnie oraz panować nad swoimi emocjami.
Kompetencje społeczne:
Student jest gotów do
- S_K01 uczenia się przez całe życie
- S_ K05 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest obecność na zajęciach. Obecność jest obowiązkowa ( Regulamin Studiów UW, III. Prawa i obowiązki studenta artykuł 19, punkt 2). Student ma prawo do 2 nieobecności ( przy 30 godzinach w semestrze 2 razy po 90 minut; przy 60 godzinach 4 razy po 90 minut) na wszystkich zajęciach planowych przedmiotu w semestrze. Powyżej 3 nieobecności student traci prawo do zaliczania przedmiotu i musi go powtarzać, chyba że uzyskał on prawo do zwiększonego limitu nieobecności np na podstawie decyzji BON.
Ocenie podlegają:
a) aktywny udział w zajęciach - 20%;
b) systematyczne wywiązywanie się z zadań domowych - 20% oceny na koniec semestru;
c) pozytywne zaliczenie wszystkich prac kontrolnych i testów w semestrze- zalicza 60%, co stanowi 40% oceny na koniec semestru;
d) testy składają się pięciu części: gramatyka, słownictwo, słuchanie, czytanie, pisanie;
e) pozytywne zaliczenie wypowiedzi ustnej na koniec semestru z tematów do opracowania w domu (zalicza 15 punktów na 25) - 20% oceny końcowej
f) zaliczenie przedmiotu Self access.
W ramach przedmiotu organizowane są obowiązkowe dla wszystkich studentów zajęcia self-access. Zajęcia obejmują 30 godzin w semestrze w formie zdalnej oraz zadania na platformie. Każdy student jest zobowiązany wykonać minimum 60% zadań na platformie oraz uczestniczyć w zajęciach zdalnych.
Pozytywne zaliczenie wszystkich wymienionych elementów jest niezbędne, aby zaliczyć przedmiot.
Student ma prawo poprawiać niezaliczone sprawdziany i wypowiedź ustną dodatkowo raz w ostatnim tygodniu zajęć w semestrze.
Zaliczenie na ocenę:
60% -68%- ocena dostateczna
69%-76%- ocena dostateczny plus
77%-84%- ocena dobra
85%-92% - dobry plus
93%- 100%- bardzo dobry
4 ECTS
Literatura
1. Piotrowska-Skrzypek M., Deckert M., Gajos M., Biele D. „C’est partii ! 1”, Draco, 2019
2. Artykuły z prasy francuskojęzycznej, nagrania autentyczne radiowe i telewizyjne i ćwiczenia opracowane przez prowadzących zajęcia.
3. Dostępne słowniki francusko-francuskie.5. Materiały z innych metod do nauki języka francuskiego na poziomie A2.
4. Ćwiczenia gramatyczne i leksykalne na poziomie A1/A2.
W cyklu 2023Z:
1. Piotrowska-Skrzypek M., Deckert M., Gajos M., Biele D. „C’est partii ! 1”, Draco, 2019 |
W cyklu 2024Z:
1. Piotrowska-Skrzypek M., Deckert M., Gajos M., Biele D. „C’est partii ! 1”, Draco, 2019 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: