Język angielski specjalistyczny dla WOS 4100-1SJASDWOSO
Kurs trwa trzy semestry.
W trakcie kursu student pogłębia wiedzę z zakresu podstawowych zagadnień związanych z tematyką WOS w aspekcie CLIL, nauczanych w szkole podstawowej na drugim etapie edukacyjnym.
Szczególny nacisk kładziony jest na przyswojenie metod pracy skutecznych w nauczaniu wiedzy o społeczeństwie w języku angielskim.
Tematy omawiane w semestrze pierwszym:
- narodowość, obywatelstwo, oblicza patriotyzmu
- wspólnoty narodowe i etniczne
- zjawiska dyskryminacji
- cnoty i umiejętności obywatelskie
- działania organizacji pozarządowych
- Polacy za granicą
Tematy omawiane w semestrze drugim:
- organizacje międzynarodowe (m.in. NATO, Unia Europejska, ONZ)
- sądy i trybunały międzynarodowe
- Rzecznik Praw Obywatelskich
- rola mediów i reklamy
Tematy omawiane w semestrze trzecim:
- polityka krajowa i funkcjonowanie państwa
- Sejm i Senat
- urząd prezydenta
- proces legislacyjny
- samorząd terytorialny
Przedmiot kończy się egzaminem po trzech semestrach.
Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie przedmiotu w trakcie wszystkich trzech semestrów.
Egzamin ma formę ustną i pisemną.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
S_W01: w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu językoznawstwa, właściwe dla kierunku nauczanie języków obcych, zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych na drugim etapie edukacyjnym
S_W03: metodykę wykonywania zadań, normy, procedury i dobre praktyki stosowane w instytucjach oświatowych i związanych z nauczaniem języków obcych
S_W09: metodykę wykonywania typowych zadań, normy, procedury stosowane w różnych obszarach działalności pedagogicznej
Absolwent potrafi:
S_U01: wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku polskim i angielskim
S_U02: samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach szkolnych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języków obcych
S_U05: obserwować i ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania
S_U09: dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu
S_U10: pracować z dziećmi pochodzącymi ze środowisk odmiennych kulturowo i posiadających ograniczoną znajomość języka polskiego
S_U12: porozumiewać się w języku polskim, angielskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S_U13: przygotować typowe prace pisemne w języku polskim i angielskim, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S_U14: przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku polskim i angielskim, na tematy dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S_U15: w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku polskim i angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów
Absolwent jest gotów do:
S_K01: uczenia się przez całe życie
S_K02: refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia
S_K05: współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role
Kryteria oceniania
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę.
Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia jest obecność i aktywne uczestniczenie w zajęciach.
Dopuszcza się jedną nieobecność w semestrze.
Na ocenę końcową składają się:
- wypowiedź ustna / prezentacja
- testy ze słownictwa w trakcie semestru
- zadania i prace wykonane samodzielnie lub grupowo na platformie Kampus w trakcie zajęć i w ramach prac domowych
(realizowane efekty kształcenia: S_W01, S_W03, S_W09, S_U01, S_U02, S_U05, S_U09, S_U10, S_U12, S_U14, S_U15, S_K01, S_K02, S_K05)
(realizowane efekty kształcenia: S_W01, S_W03, S_W09)
(realizowane efekty kształcenia: S_W01, S_U01, S_U02, S_U05, S_U09, S_U10, S_U12, S_U13, S_U015, S_K01, S_K02)
Obowiązująca skala ocen:
90% - 100% → 5
85% - 89% → 4,5
75% - 84% → 4
70% - 74% → 3,5
60% - 69% → 3
59% - 31% → 2
30% - 0% → NK
Minimum wymagane do uzyskania oceny: 60%.
Literatura
English for Business and Politics - Dagmara Świda
English Vocabulary in Use Advanced (second edition) - Michael McCarthy, Felicity O'Dell
Wiedza o Społeczeństwie, podręcznik - Piotr Krzesicki, Piotr Kur, Małgorzata Poręba
Dziś i Jutro, podręcznik do Wiedzy o Społeczeństwie dla szkoły podstawowej - Iwona Janicka, Arkadiusz Janicki, Aleksandra Kucia-Maćkowska, Tomasz Maćkowski
źródła internetowe
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Minimum wymagane do uzyskania oceny: 60%. Dopuszcza się jedną nieobecność w semestrze. Przedmiot kończy się egzaminem po trzech semestrach. |
W cyklu 2024Z:
Minimum wymagane do uzyskania oceny: 60%. Dopuszcza się jedną nieobecność w semestrze. Przedmiot kończy się egzaminem po trzech semestrach. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: