Elementy metodologii nauki 3800-SP-EMN
Przedmiot poświęcony jest problematyce metodologii badań naukowych. W trakcie zajęć zostaną przedstawione podstawowe problemy związane z metodologią, takie jak np.: problem definiowania pojęć, problem analizy logicznej wypowiedzi, problem błędów związanych z błędną oceną szans i wadliwego używania wnioskowań o charakterze statystycznym
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Nabyta wiedza: Po zakończeniu kursu słuchacz posiada wiedzę:
‒ na temat problemu definiowania pojęć.
‒ problemu analizy logicznej wypowiedzi.
‒ problemu błędów w ocenie prawdopodobieństwa zdarzeń
Nabyte umiejętności: Po ukończeniu kursu słuchacz potrafi:
‒ analizować logiczną strukturę wypowiedzi.
‒ analizować strukturę przeprowadzonego wnioskowania
Nabyte kompetencje społeczne: Po ukończeniu kursu słuchacz:
‒ świadomie kształtuje interakcje z otoczeniem
‒ właściwie dobiera środki do realizacji stawianych przed sobą celów.
‒ jest otwarty na nowe idee i gotów do zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów.
‒ potrafi samodzielnie ocenić rzetelność tych danych oraz argumentów i tym samym uodparnia się na różnego typu manipulacje.
Kryteria oceniania
Aktywność na platformie e-learningowej i egzamin pisemny przeprowadzony po ukończeniu kursu
Dopuszczalna liczba nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: 1 w semestrze
Literatura
Literatura: zostanie podana na pierwszych zajęciach
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: