Analiza tekstu filozoficznego 3800-SP-ATF
W trakcie zajęć omawiane będą wybrane dwudziestowieczne teksty filozoficzne. Naszym zadaniem będzie rekonstrukcja i krytyczna analiza zaprezentowanych w nich wywodów.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Nabyta wiedza: Po zakończeniu kursu słuchacz:
‒ ma wiedzę na temat podstawowych metod analizy tekstu filozoficznego.
‒ zna strategie argumentacyjne używane w dwudziestowiecznych dyskusjach dotyczących wybranych filozoficznych problemów.
Nabyte umiejętności: Po ukończeniu kursu słuchacz potrafi:
‒ interpretować problemy pojawiające się w różnych tekstach filozoficznych.
‒ analizować argumentację filozoficzną, wskazywać składające się na nią tezy i założenia, ustalać logiczne i argumentacyjne relacje między elementami filozoficznego wywodu.
‒ Jest w stanie ocenić teoretyczną wagę konkurencyjnych stanowisk.
Nabyte kompetencje społeczne: Po ukończeniu kursu słuchacz:
‒ świadomie kształtuje interakcje z otoczeniem
‒ właściwie dobiera środki do realizacji stawianych przed sobą celów.
‒ jest otwarty na nowe idee i gotów do zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów.
‒ potrafi samodzielnie ocenić rzetelność tych danych oraz argumentów i tym samym uodparnia się na różnego typu manipulacje.
‒ ma potrzebę zrozumienia otaczającej go rzeczywistości, opisania jej za pomocą dobrze zdefiniowanych terminów.
‒ stara się wnieść w życie społeczne pojęciowy ład.
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach w oparciu o samodzielną lekturę i opracowanie zadanego tekstu.
Pisemna praca zaliczeniowa (samodzielna interpretacja zadanego fragmentu tekstu/odpowiedź pisemna na jedno wybrane pytanie ze spisu)
Dopuszczalna liczba nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: 1 w semestrze
Literatura
Literatura: zostanie podana na pierwszych zajęciach
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: