Academic writing and speaking 3800-KOG-AWS
Course topics:
Academic presentations
Students learn how to structure and successfully deliver an academic presentation.
Giving credit to others
Students learn to distinguish between different kinds of input others might have into their work and give those people appropriate credit (proportional to the input they provided).
Style
Students learn about the most important stylistic requirements for writing an academic paper: formality, efficiency, modesty, clarity, coherence.
Paragraph as the basic unit of composition
Students discover the structure of paragraphs and gain knowledge of how to interconnect them. This is the further exploration of the requirement of coherence.
Writing an abstract
Students learn how to compose an academic abstract.
Writing an article review.
Students learn how to write an article review.
Writing a research report.
Students learn how to communicate the results or findings of a research project via a research report.
The structure of an argumentative essay.
Students discover the structure of an argumentative essay.
Designing a research poster.
Students learn how to design a concise and attractive poster to help publicize their research.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Nabyta wiedza:
- wie, jak należy cytować źródła informacji, stosując trafne parafrazy i nie popełniając plagiatu [K_W19]
- zna różnice między językiem pisanym a mówionym oraz między potocznym a naukowym [K_W10]
Nabyte umiejętności:
- umie przygotować jasne i zwięzłe prezentacje [K_U19, K_U20, K_U21, K_U22, K_U23]
- potrafi parafrazować i podsumowywać w języku obcym [K_U11, K_U21, K_U22, K_U23]
- potrafi przeprowadzić argumentację w języku obcym [K_U05, K_U06, K_U23]
- umie przedstawić w języku obcym wyniki badań [K_U20, K_U23]
Nabyte kompetencje społeczne:
- umie podjąć dyskusję w języku obcym [K_K10, K_K11]
- sprawnie funkcjonuje w sytuacji ekspozycji społecznej [K_K09]
- jasno, zrozumiale dla innych i przekonywająco formułuje swoje wypowiedzi w języku obcym [K_K02, K_K07]
- potrafi pracować w grupie, posługując się językiem angielskim [K_K03, K_K04, K_K08]
Kryteria oceniania
- Metody weryfikacji efektów uczenia się: Ocena wystawiana na podstawie testów z tematyki kursu, prac pisemnych, wygłoszonej na zajęciach prezentacji oraz aktywnego udziału w zajęciach.
- Składowe oceny końcowej i ich waga: 30% testy z tematyki kursu, 40% prace pisemne, 30% prezentacja oraz aktywny udział w zajęciach.
- Semestralna liczba dopuszczalnych nieobecności zajęciach oraz w wypadkach, których to dotyczy, sposoby ich zaliczania: 2
- Skala ocen: 5 (bdb.) – od 92%, 4+ (db. plus) – od 84%, 4 (db.) – od 76%, 3+ (dst. plus) - od 68%, 3 – (dst.) od 60%, 2 – (ndst.) mniej niż 60%
Literatura
D. Bell, Passport to Academic Presentations, Reading, Garnet Education 2008
L. J. Zwier, Building Academic Vocabulary, Ann Arbor, Michigan, University of Michigan Press 2002
A.P. Martinich, Philosophical Writing: An Introduction, Third Edition, Padstow, Cornwall, Blackwell Publishing 2005
E. Van Geyte, Writing, Learn to Write Better Academic Essays, London, Collins 2013
A. Stillman, Grammatically Correct: The Writer’s Essential Guide to Punctuation, Spelling, Style, Usage and Grammar, Cincinnati, Ohio, Writer’s Digest Books 1997
Komitet Etyki w Nauce Polskiej Akademii Nauki, Dobre obyczaje w nauce. Zbiór zasad i wytycznych, trzecie wydanie, 19 października 2000
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: