- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Historia sztuki średniowiecznej 3700-CS1-2-HSS-OG
Zakres tematów omawianych na poszczególnych zajęciach znajduje się części opisowej w aktualnym cyklu dydaktycznym:
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student zna i rozumie
K_W01 rodzaje oraz specyfikę przedmiotowej i metodologicznej dyscyplin, które dotyczą studiów nad historią sztuki, zwłaszcza średniowiecznej (preromańskiej, romańskiej i gotyckiej)
K_W05 teorie i metodologie dyscyplin, które zajmują się studiami nad sztuką średniowieczną
K_W06 powiązania między dyscyplinami humanistycznymi oraz specyficzne zależności między poszczególnymi dyscyplinami, które dotyczą studiów nad historią sztuki średniowiecznej; nabył podstawy podejścia interdyscyplinarnego w studiach kulturoznawczych
K_W07 zagadnienia dotyczące antycznych wzorców sztuki średniowiecznej oraz recepcji sztuki średniowiecznej w kulturze nowożytnej i współczesnej
K_W09 najważniejsze środowiska artystyczne w średniowiecznej Europie
K_W10 najważniejsze średniowieczne teksty o estetyce
K_W11 współczesne kierunki rozwoju badań nad sztuką średniowieczną
K_W14 podstawowe metody interpretacji dzieła sztuki średniowiecznej, przede wszystkim metodę ikonologiczną, w tym analizy ikonograficznej oraz analizy stylistycznej
K_W19 zależności między rozwojem sztuki średniowiecznej a przemianami społecznymi
Umiejętności:
Student potrafi
K_U01 wyszukiwać oraz interpretować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł, przede wszystkim średniowiecznych
K_U03 opracować i przedstawić recepcję dzieła sztuki średniowiecznej w epokach późniejszych
K_U04 interpretować dzieło sztuki średniowiecznej, także w kontekście innych źródeł z danej epoki
K_U05 zdobyć umiejętności badawcze pozwalające na formułowanie i rozwiązywanie problemów badawczych w zakresie historii sztuki średniowiecznej; potrafi w tym celu przeprowadzić podstawowe analizy z wykorzystywaniem interdyscyplinarnych metod i narzędzi badawczych
K_U07 uczestniczyć w dyskusji na tematy dotyczące historii sztuki średniowiecznej, w tym przedstawiać logiczną argumentację i wyciągać krytyczne wnioski
K_U08 zaprezentować wyniki samodzielnej analizy prostego problemu badawczego w formie pisemnej i ustnej
K_U11 samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji / przeczytanego tekstu
K_U13 przygotować prezentację pisemną oraz ustną z uwzględnieniem różnych potrzeb potencjalnych odbiorów, posługując się podstawowymi narzędziami cyfrowymi oraz przydatnymi do tych celów zasobami internetu.
Kompetencje społeczne:
Student jest gotów do
K_K04- realizowania planu pracy własnej, będącej wkładem w dane zajęcia, zgodnie z wytycznymi prowadzącego
K_K05- uświadomienia sobie znaczenia dziedzictwa sztuki średniowiecznej w kulturze Europy
Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się:
Wiedza: absolwent zna i rozumie
podstawową terminologię z zakresu literaturoznawstwa i kulturoznawstwa
zagadnienia dotyczące recepcji antyku
najważniejszych twórców kultury europejskiej
klasycznych autorów filozoficznych oraz ich idee
podstawowe metody interpretacji tekstu literackiego i tekstualnego źródła historycznego
podstawowe metody interpretacji dzieła sztuki wizualnej, w tym analizy ikonograficznej i stylistycznej
Umiejętności: absolwent potrafi
interpretować dzieło sztuki wizualnej, także w kontekście innych źródeł z danej epoki
zdobyć umiejętności badawcze pozwalające na formułowanie i rozwiązywanie problemów badawczych w zakresie kulturoznawstwa; potrafi w tym celu przeprowadzić podstawowe analizy z wykorzystywaniem interdyscyplinarnych metod i narzędzi badawczych
zaprezentować wyniki samodzielnej analizy prostego problemu badawczego w formie pisemnej i ustnej
samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji / przeczytanego tekstu w języku polskim oraz w wybranym języku Śródziemnomorza
przygotować prezentację pisemną oraz ustną z uwzględnieniem różnych potrzeb potencjalnych odbiorów, posługując się podstawowymi narzędziami cyfrowymi oraz przydatnymi do tych celów zasobami Internetu.
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
pracy w grupie zarówno jako jej moderator, jak i wykonawca powierzonego zadania
realizowania planu pracy własnej, będącej wkładem w dane zajęcia, zgodnie z wytycznymi prowadzącego
uświadomienia sobie znaczenia dziedzictwa antyku w kulturze Europy
aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz wybranym języku Śródziemnomorza, szanując poglądy partnerów
Literatura
Szczegółowa literatura przedmiotu zostanie podana przez prowadzącego zajęcia w aktualnym cyklu dydaktycznym.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: