Współczesne metody nauczania i uczenia się 3600-WMNIU-OW
Przedmiot Współczesne Metody Nauczania i Uczenia się służy zrozumieniu, jak współczesne metody nauczania mogą przyczynić się do bardziej efektywnego procesu uczenia się, zarówno w tradycyjnych jak i wirtualnych środowiskach edukacyjnych. Podczas tych 30 godzinnych zajęć uczestnik będzie miał okazję do zgłębienia różnorodnych tematów związanych z edukacją we współczesności, w tym naukę hybrydową, personalizację nauczania, metody aktywnego uczenia się,
motywowanie do nauki, technologie edukacyjne, ocenę formatywną, kreatywność, pracę w grupa i samokształcenie. Celem wykładu jest nie tylko przekazanie wiedzy, ale także inspiracja do twórczego myślenia, rozwiązywania problemów i samodzielnego uczenia się. Podczas wykładu rozważane są kwestie związane z tym, jak nowoczesne technologie mogą być wykorzystywane do uatrakcyjnienia procesu nauczania, jak personalizować naukę, by dostosować ją do indywidualnych potrzeb uczniów oraz jak motywować ich do bardziej zaangażowanego uczenia się. Wykład służy przygotowaniu uczestnika do świadomego i efektywnego nauczania i uczenia się w XXI wieku. W erze dynamicznych zmian edukacyjnych, przedmiot ten jest koniecznością dla nauczycieli, pedagogów i wszystkich
zainteresowanych doskonaleniem swoich umiejętności pedagogicznych.
W cyklu 2023Z:
Współczesność to era dynamicznych zmian, a edukacja nie jest wyjątkiem. Wykład "Współczesne Metody Nauczania i Uczenia się" służy zrozumieniu, jak współczesne metody nauczania mogą przyczynić się do bardziej efektywnego procesu uczenia się, zarówno w tradycyjnych jak i wirtualnych środowiskach edukacyjnych. Podczas tych 30 godzinnych zajęć uczestnik będzie miał okazję do zgłębienia różnorodnych tematów, od nauki hybrydowej po personalizację nauczania, technologie edukacyjne, feedback i ocenę formatywną, aż po przyszłość edukacji. Celem wykładu jest nie tylko przekazanie wiedzy, ale także inspiracja do twórczego myślenia, rozwiązywania problemów i samodzielnego uczenia się. Podczas wykładu rozważane są kwestie związane z tym, jak nowoczesne |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Zrozumienie zmian, jakie zachodzą w dziedzinie edukacji we współczesnym świecie. Świadomość wyzwań stawianych przed systemem edukacyjnym i nauczaniem w erze dynamicznych przemian.
2. Zdolność do zrozumienia i oceny zalet oraz wyzwań nauki hybrydowej i online.
3. Rozumienie znaczenia dostosowania procesu nauczania do indywidualnych potrzeb osób uczących się.
4. Zrozumienie różnych metod i strategii aktywnego uczenia się. Umiejętność projektowania zajęć, które promują aktywną rolę uczniów w procesie nauki.
5. Rozumienie psychologicznych aspektów motywacji w kontekście nauczania i uczenia się. Umiejętność tworzenia środowiska edukacyjnego sprzyjającego motywacji.
6. Zrozumienie różnych technologii edukacyjnych i ich zastosowań w edukacji.
7. Zrozumienie roli regularnego i konstruktywnego feedbacku w procesie nauczania.
8. Zrozumienie roli kreatywności w procesie nauczania i uczenia się.
9. Zrozumienie korzyści płynących z pracy w zespole i zdolność do rozwiązywania konfliktów w grupie.
10. Rozwinięcie umiejętności samodzielnego uczenia się i zdobywania wiedzy. Motywacja do ciągłego rozwoju i samokształcenia.
Kryteria oceniania
Przedmiot jest na zaliczenie.
Zaliczenie na podstawie aktywności uczestnika:
Wymóg uczestnictwa w co najmniej 90% wykładów online.
Wykonywanie krótkich testów lub quizów podczas wykładów online w celu sprawdzenia zrozumienia materiału.
Przygotowanie krótkich prezentacji lub referatów na wybrane tematy związane z przedmiotem i ich prezentacja w trakcie wykładów.
Literatura
Garrison, R, i Norman D. Vaughan, Blended Learning in Higher Education: Framework, Principles, and Guidelines;, 2007.
Knowles, M.S, Holton, E, Swanson, R. A., The Adult Learner: The Definitive Classic in Adult Education and Human Resource Development, 2020.
Kwieciński, Z., Śliwerski, B., Pedagogika. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2021.
Mietzel, G., Psychologia dla nauczycieli, GWP, Gdańsk 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: