- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Zagadnienia społeczno-kulturowe Tybetu 3600-MT-ZSKT-OG
OPIS ŚRODOWISKA NATURALNEGO TYBETU, PODSTAW CYWILIZACJI TYBETAŃSKIEJ: TRADYCYJNEJ OBYCZAJOWOŚCI, W TYM SPOSOBÓW UTRZYMANIA, MODELU RODZINY; PODSTAWOWA INFORMACJA O RELIGIACH I ICH WPŁYWIE NA KULTURĘ, O SPOSOBACH EKSPRESJI TWÓRCZEJ: LITERATURZE, I SZTUCE TYBETAŃCZYKÓW; OPIS ZMIAN KULTUROWYCH ZACHODZĄCYCH POD WPŁYWEM WYDARZEŃ POLITYCZNYCH.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
w sali
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PO UKOŃCZENIU KURSU PRZEWIDZIANEGO PROGRAMEM STUDENT:
K_W09 MA UPORZĄDKOWANĄ WIEDZĘ SZCZEGÓŁOWĄ O ZAGADNIENIACH SPOŁECZNO-KULTUROWYCH AZJI ŚRODKOWEJ, MONGOLII I TYBETU W ZAKRESIE ŚRODOWISKA NATURALNEGO, SYTUACJI ETNICZNEJ, DEMOGRAFICZNEJ I POLITYCZNEJ
K_W10 POTRAFI NAZWAĆ I SCHARAKTERYZOWAĆ PODSTAWOWE ZJAWISKA KULTUROWE AZJI ŚRODKOWEJ, MONGOLII I TYBETU
K_W11 MA UPORZĄDKOWANĄ WIEDZĘ NA TEMAT UWARUNKOWAŃ ŚRODOWISKA NATURALNEGO, GEOPOLITYCZNEGO I GOSPODARCZEGO ORAZ ICH ZNACZENIA DLA HISTORYCZNEJ I WSPÓŁCZESNEJ SYTUACJI AZJI ŚRODKOWEJ, MONGOLII I TYBETU
K_W14 MA ŚWIADOMOŚĆ RÓŻNORODNOŚCI JĘZYKOWEJ I JEJ WPŁYWU NA SYTUACJĘ KULTUROWĄ I POLITYCZNĄ ŚWIATA
K_U02 POTRAFI WSKAZAĆ ŹRÓDŁA RÓŻNIC KULTUROWYCH KRAJÓW ORIENTU/AFRYKI
K_U04 POTRAFI ZASTOSOWAĆ WIEDZĘ Z ZAKRESU HISTORII AZJI ŚRODKOWEJ, MONGOLII I TYBETU. DO ANALIZY I INTERPRETOWANIA WYDARZEŃ WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
K_U05 POTRAFI PRAWIDŁOWO USYTUOWAĆ AZJĘ ŚRODKOWĄ, MONGOLIĘ I TYBET W KONTEKŚCIE UWARUNKOWAŃ ŚRODOWISKA NATURALNEGO, GEOPOLITYCZNEGO I GOSPODARCZEGO
K_U07 UMIE PORÓWNAĆ I DOSTRZEC ZALEŻNOŚCI MIĘDZY WYBRANYMI TEKSTAMI LITERACKIMI I INNYMI DZIEŁAMI TWÓRCZOŚCI KULTURALNEJ MONGOLII I TYBETU (FILM, PRASA, PIŚMIENNICTWO O CHARAKTERZE SPOŁECZNYM), A ZAGADNIENIAMI TRADYCJI I WSPÓŁCZESNOŚCI
K_U09 POTRAFI ZASTOSOWAĆ WIEDZĘ Z ZAKRESU PROBLEMATYKI SPOŁECZNO-KULTUROWEJ AZJI ŚRODKOWEJ, MONGOLII I TYBETU W TYPOWYCH SYTUACJACH PROFESJONALNYCH
K_U17 POTRAFI POPRAWNIE FUNKCJONOWAĆ W ŚRODOWISKU JĘZYKOWYM I KULTUROWYM MONGOLII I TYBETU
K_U21 POSIADA UMIEJĘTNOŚĆ PREZENTACJI ZAGADNIEŃ SZCZEGÓŁOWYCH Z ZAKRESU PROBLEMATYKI KULTUROWEJ AZJI ŚRODKOWEJ, MONGOLII I TYBETU I W JĘZYKU POLSKIM ORAZ W JĘZYKU MONGOLSKIM I TYBETAŃSKIM Z UWZGLĘDNIENIEM TRADYCJI INTELEKTUALNEJ MONGOLII I TYBETU
K_K01 ROZUMIE POTRZEBĘ UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
K_K04 POTRAFI ODPOWIEDNIO OKREŚLIĆ CELE I SPOSOBY ICH OSIĄGNIĘCIA W ZAKRESIE DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ, ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ
K_K05 MA ŚWIADOMOŚĆ ODMIENNOŚCI KULTUROWEJ I JEJ ŹRÓDEŁ RELIGIJNYCH, FILOZOFICZNYCH, OBYCZAJOWYCH I HISTORYCZNYCH ORAZ JEJ ZNACZENIA DLA ROZUMIENIA WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
K_K06 WIDZI POTRZEBĘ PROWADZENIA DIALOGU MIĘDZYKULTUROWEGO
K_K07 MA ŚWIADOMOŚĆ ZNACZENIA KULTURY MONGOLSKIEJ I TYBETAŃSKIEJ W KULTURZE ŚWIATOWEJ
K_K08 DZIAŁA NA RZECZ UDOSTĘPNIANIA I PROMOWANIA SPUŚCIZNY KULTUROWEJ I JĘZYKOWEJ MONGOLII I TYBETU
Kryteria oceniania
OBECNOŚĆ NA ZAJĘCIACH, EGZAMIN PISEMNY
Literatura
D. SNELLGROVE, H. RICHARDSON, TYBET. ZARYS HISTORII KULTURY, WARSZAWA, PIW, 1978
M. KAPSTEIN, Tybetańczycy, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, 2010
Authenticating Tibet. Answers to China’s 100 Questions, 2008, Anne-Marie Blondeau and Katia Buffetrille (red.), with Foreword by Donald Lopez, University of California Press
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: