- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Warsztaty - Reklama i marketing międzykulturowy 3600-KM-WRiM-OG
Celem warsztatów jest przekazanie wiedzy o podstawach działań marketingowych w
kontekście odmiennych kulturowo rynków. Uwaga zostanie skupiona na umiejętności
dopasowania przekazu reklamowego zgodnego z lokalnymi kodami kulturowymi rynków
afrykańskich, arabskich i azjatyckich.
Omówione zostaną: kody kulturowe wybranych krajów Afryki i Orientu; popularne sposoby
komunikacji marketingowej na rynkach afrykańskich i azjatyckich; segmentacja rynku
zgodnie z lokalnymi uwarunkowaniami demograficznymi na przykładzie Nigerii, Kenii,
Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Malezji i Chin.
Ćwiczenia warsztatowe skupione będą na wieloetapowej pracy zespołowej do opracowania
przykładowej kampanii marketingowej z doborem adekwatnych narzędzi na wybrany przez
siebie rynek Afryki i Orientu.
W cyklu 2024Z:
Celem warsztatów jest przekazanie wiedzy o podstawach działań marketingowych w kontekście odmiennych kulturowo rynków. Uwaga zostanie skupiona na umiejętności dopasowania przekazu reklamowego zgodnego z lokalnymi kodami kulturowymi rynków afrykańskich, arabskich i azjatyckich. |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent
- ma rozszerzoną wiedzę o działaniach marketingowych na rynkach pozaeuropejskich
- ma obszerną wiedzę o kodach kulturowych w krajach Azji i Afryki wykorzystywanych przy
tworzeniu reklam na danym rynek
Umiejętności: absolwent
- potrafi zidentyfikować jaki kod kulturowy można wykorzystać w reklamie skierowanej do
wybranej grupy docelowej na wybranych rynkach afrykańskich, arabskich i azjatyckich
- potrafi zastosować wiedzę z zakresu marketingu międzynarodowego do opracowania
przykładowej kampanii na wybrany przez siebie rynek Afryki i Orientu
Kompetencje: absolwent
- jest gotów do krytycznej analizy przekazów reklamowych pod kątem cech kulturowych
danego rynku
- jest świadomy odmiennych sposobów budowania strategii marketingowych w kontekście
zróżnicowania kulturowego krajów Azji i Afryki
Kryteria oceniania
Ocena pracy własnej, pracy wykonanej na warsztatach oraz zaangażowania studenta/studentki w zajęcia.
Zaliczenie na ocenę na podstawie obecności, aktywnego udziału w zajęciach oraz pracy własnej.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
M. Budzanowska-Drzewiecka „Reklama jako forma komunikacji marketingowej na
zróżnicowanych kulturowo rynkach”, w: M. Budzanowska-Drzewiecka, A. S. Marcinkowski, A.
Motyl-Adamczyk, Różnice kulturowe w komunikacji biznesowej, Wyd. UJ, 2016
W. Grzegorczyk, Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer 2009
M. Batosik-Purgat, Uwarunkowania kulturowe w marketingu międzynarodowym, Wyd.
Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, 2001
M. White M.: A Short Course in International Marketing Blunders, World Trade Press 2002
H. Christensen, Compendium. International Business Marketing, 2 nd ed. Denmark, 2002
W cyklu 2024Z:
M. Budzanowska-Drzewiecka „Reklama jako forma komunikacji marketingowej na zróżnicowanych kulturowo rynkach”, |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: