Seminarium licencjackie(L) 3600-7-MT3-SL(L)
Nauka umiejętności pisania pracy dyplomowej. Efektem końcowym może być gotowa praca licencjacka. Wybór tematów prac i pomoc w wyborze materiałów źródłowych i pomocniczych. Przedstawienie ogólnych zasad konstruowania prac dyplomowych z uwzględnieniem ich specyfiki, uzależnionej od tematyki. Nadzór nad zbieraniem materiału i jego opracowywaniem. Prezentacja przez studentów cząstkowych opracowań i dyskusja nad nimi.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Uczestnik po ukończeniu kursu:
- posiada podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu orientalistyki w systemie nauk humanistycznych oraz jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej:
- ma podstawową orientację we współczesnym życiu kulturalnym Mongolii i Tybetu
- zna stan badań w zakresie wybranej problematyki Azji Środkowej, Mongolii i Tybetu
- zna podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych teorii i szkół badawczych w zakresie studiów nad kulturą oraz literaturoznawstwa, językoznawstwa, filozofii, religioznawstwa i historii
- zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwe dla rodzimych tradycji Mongolii i Tybetu.
- zna podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
- umie wyszukiwać, analizować, oceniać i wykorzystywać informacje z różnych źródeł
- umie zastosować wiedzę z zakresu historii Azji Środkowej, Mongolii i Tybetu. do analizy i interpretowania wydarzeń współczesnego świata
- umie prawidłowo usytuować Azję Środkową, Mongolię i Tybet w kontekście uwarunkowań środowiska naturalnego, geopolitycznego i gospodarczego
czytać, analizować i interpretować teksty literackie i inne dzieła twórczości kulturalnej Mongolii i Tybetu (film, prasa, piśmiennictwo o charakterze społecznym) prawidłowo umieszczając je w kontekście kulturowym
- umie porównać i dostrzec zależności między wybranymi tekstami literackimi i innymi dziełami twórczości kulturalnej Mongolii i Tybetu (film, prasa, piśmiennictwo o charakterze społecznym), a zagadnieniami tradycji i współczesności
- umie posługiwać się językiem obcym co najmniej na poziomie średniozaawansowanym
- umie analizować i interpretować teksty źródłowe w języku mongolskim i tybetańskim
- interpretować kluczowe pojęcia wybranej kultury Azji Środkowej, Mongolii i Tybetu poprzez analizę językową/ filologiczną
- umie biegle posługiwać się systemem pisma klasycznego języka mongolskiego, współczesnego języka mongolskiego (zmodyfikowana cyrylica), pisma tybetańskiego i mandżurskiego i narzędziami służącymi do jego poznania i analizy (słowniki tradycyjne i elektroniczne, leksykony, korpusy językowe, bazy danych, etc.)
- umie poprawnie funkcjonować w środowisku językowym i kulturowym Mongolii i Tybetu
- umie przygotować prace seminaryjne: potrafi dobrać i odszukać źródła i opracowania napisane w języku mongolskim i tybetańskim, zna technikę pisania prac seminaryjnych
- umie zastosować w pracy seminaryjnej podstawową wiedzę z zakresu metodologii badań nad kulturą
- wybrać i sformułować temat pracy licencjackiej, dobrać i odszukać źródła w języku mongolskim i tybetańskim odnieść się do podstawowych ujęć teoretycznych
- umie prezentować szczegółowe zagadnienia z zakresu problematyki kulturowej Azji Środkowej, Mongolii i Tybetu i w języku polskim oraz w języku mongolskim i tybetańskim z uwzględnieniem tradycji intelektualnej Mongolii i Tybetu
- posiada umiejętność formułowania w mowie i piśmie własnych opinii i wniosków w języku polskim oraz w języku mongolskim i tybetańskim
umiejętnie i merytorycznie argumentować z wykorzystaniem poglądów innych autorów
- umie korzystać z narzędzi elektronicznych i internetowych w języku polskim i w języku mongolskim i tybetańskim
- umie porozumiewać się ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku orientalistyka –mongolistyka i tybetologia z wykorzystaniem współczesnych technik komputerowych
- umiesamodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze kierując się wskazówkami opiekuna naukowego
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
- potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz nawiązywać kontakty i budować relacje społeczne
- potrafi odpowiednio określić cele i sposoby ich osiągnięcia w zakresie działalności naukowej, zawodowej i społecznej
- ma świadomość odmienności kulturowej i jej źródeł religijnych, filozoficznych, obyczajowych i historycznych oraz jej znaczenia dla rozumienia współczesnego świata
- działa na rzecz udostępniania i promowania spuścizny kulturowej i językowej Mongolii i Tybetu
- jest gotów do inicjowania działań na rzecz interesu publicznego oraz do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Kryteria oceniania
OBECNOŚĆ NA ZAJĘCIACH I PROJEKT
PROJEKT NA ZALICZENIE
Literatura
PODSTAWOWA UZALEŻNIONA OD TEAMTYKI PRISANEJ PRACY
UZUPEŁNIAJĄCA:
Boć J., Jak pisać prace magisterską, Wrocław 1997.
Bogusławski L., Korekta drukarska i wydawnicza, Warszawa 1967.
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową? Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: