Konserwatorium iranistyczne: Zrozumieć Iran i Afganistan 3600-7-IR3-KI(Z)
Podczas konwersatorium studenci będą kształceni w zakresie problematyki społecznej, politycznej, gospodarczej i kulturowej współczesnego Iranu i Afganistanu z uwzględnieniem kontekstu historycznego, religijnego oraz uwarunkowań ludnościowych. Szczególny nacisk zostanie położony na aktywne uczestnictwo studentów w zajęciach, np. krytyczną analizę tekstów źródłowych w języku perskim lub angielskim, przygotowanie esejów na wybrany temat oraz dyskusje. Celem zajęć jest wypracowanie warsztatu umożliwiającego studentom samodzielną analizę i interpretację zjawisk obecnych w kulturze Iranu i Afganistanu z zastosowaniem odpowiednich narzędzi i prowadzącą do zdobycia pogłębionej teoretycznej wiedzy na temat kultury i społeczeństw Iranu i Afganistanu, jak również stosunków międzykulturowych.
W cyklu 2024Z:
Podczas konwersatorium studenci będą kształceni w zakresie problematyki społecznej, politycznej, gospodarczej i kulturowej współczesnego Iranu i Afganistanu z uwzględnieniem kontekstu historycznego, religijnego oraz uwarunkowań ludnościowych. Szczególny nacisk zostanie położony na aktywne uczestnictwo studentów w zajęciach, np. krytyczną analizę tekstów źródłowych w języku perskim lub angielskim, przygotowanie prezentacji na wybrany temat oraz dyskusje. Celem zajęć jest wypracowanie warsztatu umożliwiającego studentom samodzielną analizę i interpretację zjawisk obecnych w kulturze Iranu i Afganistanu z zastosowaniem odpowiednich narzędzi i prowadzącą do zdobycia pogłębionej teoretycznej wiedzy na temat kultury i społeczeństw Iranu i Afganistanu, jak również stosunków międzykulturowych |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
K_W09 ma uporządkowaną wiedzę szczegółową o zagadnieniach społeczno-kulturowych Iranu
i Afganistanu w zakresie środowiska naturalnego, sytuacji etnicznej, demograficznej i politycznej P6S_WG
K_W10 potrafi nazwać i scharakteryzować podstawowe zjawiska kulturowe Iranu i Afganistanu P6S_WK
K_W11 ma uporządkowaną wiedzę na temat uwarunkowań środowiska naturalnego, geopolitycznego i gospodarczego oraz ich znaczenia dla historycznej i współczesnej sytuacji Iranu i Afganistanu P6S_WG
K_U02 potrafi wskazać źródła różnic kulturowych Iranu/Afganistanu
K_U04 potrafi zastosować wiedzę z zakresu historii Iranu i Afganistanu do analizy i interpretowania wydarzeń współczesnego świata
K_U09 potrafi zastosować wiedzę z zakresu problematyki społeczno-kulturowej Iranu/Afganistanu w typowych sytuacjach profesjonalnych
K_U21 posiada umiejętność prezentacji zagadnień szczegółowych z zakresu problematyki kulturowej Iranu w języku polskim oraz w języku perskim z uwzględnieniem tradycji intelektualnej Iranu
K_K04 potrafi odpowiednio określić cele i sposoby ich osiągnięcia w zakresie działalności naukowej, zawodowej i społecznej
K_K05 ma świadomość odmienności kulturowej i jej źródeł religijnych, filozoficznych, obyczajowych i historycznych oraz jej znaczenia dla rozumienia współczesnego świata
K_K06 widzi potrzebę prowadzenia dialogu międzykulturowego
K_K07 ma świadomość znaczenia kultury Iranu i Afganistanu w kulturze światowej
Kryteria oceniania
- kontrola obecności. Dozwolone dwie nieusprawiedliwione nieobecności
- aktywność na zajęciach
- praca/projekt końcowy
Literatura
Literatura dobrana do tematyki zajęć wybranej przez prowadzącego
W cyklu 2024Z:
Materiały do zajęć udostępniane będą studentom na bieżąco |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: