Technologie informacyjne i komunikacyjne 3402-21TIKR
Kurs "Technologie informacyjne i komunikacyjne" podzielony został na dziesięć tematów, które zostaną zrealizowane w trakcie pięciu zajęć (realizowanych zgodnie z harmonogramem zjazdów).
Zakres tematyczny zajęć:
1. Praca ze źródłami danych statystycznych. Omówienie założeń projektów naukowych.
2. Zjawiska społeczne w internecie.
3. Reklamy i kampanie społeczne.
4. Edycja dokumentów tekstowych w typowym pakiecie biurowym.
5. Komunikacja online. Wizerunek socjologa w internecie.
6. Interaktywne formy pracy z odbiorcami - aplikacje i narzędzia online.
7. Graficzna prezentacja danych źródłowych. Prezentacje multimedialne.
8. Budowanie relacji z odbiorcami działań wirtualnych.
9. Bezpieczeństwo w sieci.
10. Prezentacja projektów naukowych zrealizowanych przez zespoły projektowe. Zaliczenie.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Poznanie i doskonalenie umiejętności wykorzystania dostępnych aplikacji mobilnych, narzędzi internetowych i programów komputerowych w nauce i pracy socjologa.
2. Rozwój kompetencji cyfrowych (m.in. komunikacji i współpracy online, w tym pracy w zespołach wirtualnych).
Kryteria oceniania
1. Możliwa jest jedna nieusprawiedliwiona nieobecność (zajęcia nr 1-4). Obecność na prezentacji projektów i teście końcowym (zajęcia nr 5) jest obowiązkowa.
2. Aktywne uczestnictwo w zajęciach, systematyczna realizacja zadań w trakcie zajęć.
3. Realizacja (w zespole projektowym) projektu naukowego zgodnie z wytycznymi wskazanymi na pierwszych zajęciach.
4. Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie oceny z testu końcowego (wielokrotnego wyboru), który zostanie przeprowadzony na ostatnich zajęciach oraz oceny z realizacji projektu naukowego (w zespole projektowym).
Literatura
1. Gallo Carmine: Mów jak Ted. 9 sposobów na dobrą prezentację według wybitnych mówców. Warszawa, Grupa Wydawnicza Foksal sp. z o.o., 2016.
2. Horn Sam: Intryguj. Przyciągnij uwagę i zdobywaj klientów. Warszawa, MT Biznes sp. z o.o., 2016.
3. Eyal Nir, Hoover Ryan: Skuszeni. Jak tworzyć produkty kształtujące nawyki konsumenckie. Gliwice, Wydawnictwo HELION, 2016.
4. Schmidt Eric, Rosenberg Jonathan, Eagle Alan: Jak działa Google? Kraków, Insignis Media, 2016.
5. Piwowarska Anna: Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie? Gliwice, Wydawnictwo HELION, 2015.
6. Hansen Anders: Wyloguj swój mózg. Jak zadbać o swój mózg w dobie nowych technologii. Kraków, Wydawnictwo ZNAK, 2020.
7. Grabiwoda Barbara: E-konsumenci jutra. Pokolenie Z i technologie mobilne. Łódź, Wydawnictwo Nieoczywiste, 2019.
8. Szczepaniak Ewa: Sztuka projektowania tekstów. Jak tworzyć treści, które podbiją internet. Gliwice, Wydawnictwo HELION, 2019.
9. Jóźwik Karolina, Zwoliński Szymon: Myślenie wizualne w biznesie. Warszawa, MT Biznes, 2016.
Dodatkowe publikacje internetowe z zakresu technologii informacyjnych i komunikacyjnych zostaną wskazane przez osobę prowadzącą na pierwszych zajęciach.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: