Technologie Informatyczne i Komunikacyjne 3402-11POKL
1. Przedstawienie zasad działania i budowy typowego komputera.
2. Omówienie roli i działania systemu operacyjnego, ćwiczenie podstawowych działań na plikach i katalogach.
3. Przegląd podstawowych aplikacji (kalkulator, program pakujący).
4. Omówienie zasad działania przeglądarek internetowych oraz wyszukiwarek. Ćwiczenie wyszukiwania informacji w sieci.
5. Omówienie działania poczty elektronicznej, ćwiczenie typowych zastosowań (wysyłanie załączników, definiowanie filtrów).
6. Edytowanie dokumentów tekstowych w typowym pakiecie biurowym. Definiowanie struktury dokumentu i automatyzacja pracy (definiowanie stylów, automatyczne numerowanie rozdziałów, generowanie spisu treści itp.).
7. Przedstawienie zasad poprawnego definiowania arkuszy. Tworzenie arkuszy kalkulacyjnych w typowym pakiecie biurowym. Opisywanie obliczeń za pomocą formuł. Typowe funkcje arkusza (suma, jeżeli, wyszukaj.pionowo itp.). Tworzenie wykresów.
8. Budowanie prostych stron WWW w języku HTML. Definiowanie struktury strony. Prawidłowe kodowanie polskich znaków. Stosowanie podstawowych znaczników (title, h1, h2, … , ul, ol, a, img, itp.). W miarę możliwości czasowych elementy arkuszy stylów (CSS).
9. Tworzenie prezentacji w typowym programie biurowym.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Umiejętność wykorzystywania podstawowych technologii informacyjnych w nauce i pracy.
Kryteria oceniania
Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie umiejętności wykonywania konkretnych, praktycznych zadań przy komputerze.
Zaliczenie na ocenę, na podstawie punktów za prace domowe zadawane w trakcie semestru oraz punktów ze sprawdzianu końcowego, odbywającego się przy komputerze na koniec zajęć.
Literatura
1. Skrypt do zajęć: http://pi.mimuw.edu.pl
2. Współczesna literatura (czasopisma, publikacje internetowe) z zakresu technologii informacyjnych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: