Różnorodność w grupie i organizacji - komunikacja i współpraca 3402-10RWGIO
Celem zajęć jest dostarczenie wiedzy oraz praktycznych kompetencji z zakresu komunikacji i współpracy w różnorodnych grupach i organizacjach. W trakcie zajęć osoby uczestniczące zapoznają się z wymiarami różnorodności, zaletami i wyzwaniami funkcjonowania grup i organizacji różnorodnych, aktualnymi podejściami do zarządzania różnorodnością oraz danymi empirycznymi i praktykami organizacyjnymi. Zajęcia będą również miały na celu poznanie i przećwiczenie zasad inkluzywnej komunikacji oraz nabycie umiejętności diagnozowania wyzwań współpracy i budowania kooperacji.
Tematy poszczególnych zajęć będą obejmowały takie kwestie jak:
- różnorodność wynikająca z płci
- różnorodność wynikająca z wieku (w tym różnice między pokoleniami)
- różnorodność wynikająca z cech fizycznych (w tym niepełnosprawności)
- neurorożnorodność
- różnorodność kulturowa
- różnorodność wynikająca z poglądów, stylów życia i wartości
- mechanizmy dyskryminacji i wykluczenia
- mechanizmy polaryzacji
- polityki i strategie D&I (Diversity and Inclusion)
- zasady inkluzywnej komunikacji i techniki budowania współpracy
- potencjały wynikające z różnorodności (dane empiryczne i doświadczenia praktyczne)
- wyzwania i konflikty związane z różnorodnością w grupach i organizacjach oraz możliwe sposoby radzenia sobie z nimi.
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć:
wiedza - student_ka zna różne podejścia do budowania współpracy w grupach i organizacjach
- student_ka zna wymiary różnorodności
- student_ka wie jakie są zalety i wyzwania komunikacji i współpracy w grupach różnorodnych
postawy - student_ka stosuje zasady inkluzywnej komunikacji
student_ka odnosi się z szacunkiem do rożnorodnych cech i perspektyw
umiejętności - student_ka potrafi scharakteryzować wymiary różnorodności
- student_ka potrafi analizować dane i określać praktyki związane z zarządzaniem różnorodnością w grupach i organizacjach
- student_ka potrafi tworzyć atmosferę otwartości, bezpieczeństwa i współpracy
Kryteria oceniania
Obecność i aktywne zaangażowanie na zajęciach.
Prezentacja końcowa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: