Ocenianie postępów w nauce uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji 3401-SP-AM-OPN
Celem zajęć jest (1) uświadomienie roli asystentek i asystentów jako osób mających istotny wpływ na postrzeganie efektywności procesu uczenia się przez uczniów i uczennice z doświadczeniem migracji, (2) przygotowanie asystentek i asystentów do wspierania procesu edukacji i adaptacji kulturowej dzieci z doświadczeniem migracji poprzez motywujące kształtowanie procesu oceniania ich postępów w nauce przedmiotów oraz w nauce języka polskiego jako drugiego i/lub obcego.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zaliczeniu przedmiotu słuchacz/ka
w sferze wiedzy:
zna podstawowe zasady oceniania i egzaminowania w systemie edukacji w Polsce
w sferze umiejętności:
potrafi – korzystając z posiadanej wiedzy – rozpoznać bariery w adaptacji kulturowej i integracji dziecka oraz podejmuje działania zapobiegawcze i naprawcze
w sferze kompetencji społecznych:
jest gotowy/a do rozpoznawania potrzeb ucznia / uczennicy (językowych, adaptacyjnych, innych) oraz zasobów dziecka i dostosowywania swoich działań do możliwości i potrzeb dziecka, wspierając je w procesie uczenia się oraz do zasięgania opinii ekspertów
jest gotowy/a wspierać wielo/międzykulturowy rozwój tożsamości uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji, ich dobrostan i samoocenę oraz dbać o widoczność ich kultury
Kryteria oceniania
test
Literatura
E. Pawlic-Rafałowska (red.), Inny w polskiej szkole - poradnik dla nauczycieli pracujących z uczniami cudzoziemskimi, Miasto Stołeczne Warszawa, 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: