Akwizycja wiedzy – metodyka pracy AM 3401-SP-AM-AW
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy na temat praktycznych, skutecznych metod i narzędzi wspierających akwizycję wiedzy uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji, nieznających języka polskiego w stopniu umożliwiającym korzystanie z nauki.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zaliczeniu przedmiotu słuchacz/ka
w sferze umiejętności:
potrafi współpracować z dyrekcją, nauczycielkami i nauczycielami oraz specjalistkami i specjalistami w szkole a także z uczniami / uczennicami i ich rodzinami
potrafi – wykorzystując posiadana wiedzę – wspierać proces uczenia się dziecka, w tym pomagać uczniowi / uczennicy w selekcji, kategoryzacji i priorytetyzacji treści edukacyjnych
w sferze kompetencji społecznych:
jest gotowy/a do rozpoznawania potrzeb ucznia / uczennicy (językowych, adaptacyjnych, innych) oraz zasobów dziecka i dostosowywania swoich działań do możliwości i potrzeb dziecka, wspierając je w procesie uczenia się oraz do zasięgania opinii ekspertów
jest gotowy/a wspierać wielo/międzykulturowy rozwój tożsamości uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji, ich dobrostan i samoocenę oraz dbać o widoczność ich kultury
Kryteria oceniania
zadanie pisemne
Literatura
T. Buzan, Mapy twoich myśli, Wydawnictwo Aha, 2014
H. L. Roediger, M. A., P. C. Brown, Harvardzki poradnik skutecznego uczenia się, Instytut Wydawniczy PAX, 2016
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: